Sidan 4 av 4 FörstaFörsta ... 234
Resultat 31 till 38 av 38

Ämne: Köra motorcykel blir ännu dyrare!

  1. #31
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430

    SV: Köra motorcykel blir ännu dyrare!

    Ja man kanske ska köra med dubb på hojen, ha två hojar varav den ena körs under vintern.

  2. #32
    Moderator Gerts avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Tormastorp-Hörby-Skåne
    Inlägg
    1 293

    SV: Köra motorcykel blir ännu dyrare!

    Och en annan fråga är : Kommer det upp i sitt rätta värde ?
    Saddlebags can never hold everything you want, but they can hold
    everything you need.
    Gert Karlsson

  3. #33

    SV: Köra motorcykel blir ännu dyrare!

    Höjd trafikförsäkring drabbar iof alla fordon men det känns som många ser motorcyklar som det svarta fåret i olycksstatistiken..

    "-?Har man ett fordon som är förknippat med större risker, till exempel en motorcykel, eller är en mer oerfaren förare, företrädesvis yngre man, då blir det dyrare. Det tycker jag är klokt och rimligt, säger finansminister Anders Borg till TT."

    Nu är jag rätt färgad eftersom jag själv kör hoj och tycker att alla som vill borde ha chansen att också få göra det.. men när man läser det här känns det smått omöjligt för en yngre man att få skaffa sig en motorcykel.

    Satsa mer på att ge billigare försäkring till de som väljer att vidareutbilda sig och att ta motorcyklister på allvar i trafikdebatten kanske man inte behöver avskräcka folk med skyhöga försäkringar och skatter.
    Hojen.nu - För oss som gillar motorcyklar!

  4. #34
    Moderator Gerts avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Tormastorp-Hörby-Skåne
    Inlägg
    1 293

    SV: Köra motorcykel blir ännu dyrare!

    Du har säkert rätt :'(
    Man får hitta på något sätt som gör det möjligt att fortsätta köra .tex dra in veckopeng för barnen , inga bröllopspresenter till frugan eller födelsedagspresenter och inga andra onödiga utgifter :
    Saddlebags can never hold everything you want, but they can hold
    everything you need.
    Gert Karlsson

  5. #35
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430

    SV: Köra motorcykel blir ännu dyrare!

    En annan fråga är: kommer pengarna verkligen till det de är ämnade för? Fast det är väl som vanligt, de går till annat och så blir de som det var tänkt för från början lidande i vanlig ordning.

  6. #36

    SV: Köra motorcykel blir ännu dyrare!

    Det vanliga är att skälen att höja skatten är förståeliga, men åtgärder för pengarna har ingen sett. Det står inga koldioxidfilter på gatorna, landtingens sjukhuskostaderna är detsamma trots att det tillskjuts försäkringspengar. m.a.o. skatten borde bli lägre
    60-årskrisare, tillbaks till barndomen, körde cross och lekte i sandlådan, nu kör jag BMW GS, Yamaha Virago och Case grävmaskin

  7. #37
    Medlem turbos avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    södern
    Inlägg
    773

    SV: Köra motorcykel blir ännu dyrare!

    Citat Ursprungligen postat av Hasse i Kristianstad
    Det vanliga är att skälen att höja skatten är förståeliga, men åtgärder för pengarna har ingen sett. Det står inga koldioxidfilter på gatorna, landtingens sjukhuskostaderna är detsamma trots att det tillskjuts försäkringspengar. m.a.o. skatten borde bli lägre
    jag håller med, bra poäng. jag förstår också(till viss del) skälen att höja trafikskatten men då vill jag veta vad det går till också.

    det är ett genomgående drag i politik, det är lätt att se de höja avgifterna men svårt att spåra var de faktiskt går.

  8. #38
    Nilsson
    Gäst

    SV: Köra motorcykel blir ännu dyrare!

    det är ej konstigt att allt blir dyrare , för det skulle vara kul att veta hur mycket pengar som läggs på löner till alla de som fått sparken på ett eller annat vis i politiken , jag tror det är ganska många miljoner , om jag som vanlig jobbare får sparken så inte f-n får jag någon lön 10 år framåt eller tills jag får nytt jobb , men det räcker man sitter som politiker i 1 dag så får man mellan 50 - 100 tusen i månaden ett bra tag , så det e klart någon måste betala deras löner , och vem blir det , jo VI

Liknande ämnen

  1. Tjejer får dyrare mc-försäkringar
    Av erkagn i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2011-05-09, 16:21
  2. Dyrare japshojar?
    Av erkagn i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2011-03-17, 20:56
  3. Dyrare ta körkort
    Av erkagn i forum MC-kort
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2011-01-07, 00:27
  4. Dyrare fordonsskatt?
    Av erkagn i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2010-03-13, 20:12
  5. Araber försöker köra motorcykel
    Av Fredd i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-09-19, 00:14

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •