Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 30

Ämne: Någon som provat påse att sitta på (Airhawk och liknande)

  1. #1

    Någon som provat påse att sitta på (Airhawk och liknande)

    Är det någon som provat en sån dära påse att sitta på? Dvs en grunka man lägger på sadeln och en kan man sitta på den.

  2. #2
    http://www.airhawk.se/

    Jag har en sådan och tycker den funkar riktigt bra. Klarar 25-30 mil utan 'träsmak'. Utan klarar jag ca 10 mil.

    Patrik

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av PatrikAdolfsson Visa inlägg
    http://www.airhawk.se/

    Jag har en sådan och tycker den funkar riktigt bra. Klarar 25-30 mil utan 'träsmak'. Utan klarar jag ca 10 mil.

    Patrik
    Ja, just en sådan. Många glidarhojar ger träsmak som du säger efter ca 10 mil och då vore en sådan underbar.

  4. #4
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Thumbs up

    Jag har oxå en sån, brukar ha den i väskan å blir det ömt i rumpan så sitter jag på airhawken en stund. Det blir liksom nya belastningspunkter .
    Jan

  5. #5
    Första gången jag använde den hade jag för mycket luft. Kändes som att jag gungade runt Läste sen manualen hur man skulle göra...

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av PatrikAdolfsson Visa inlägg
    Första gången jag använde den hade jag för mycket luft. Kändes som att jag gungade runt Läste sen manualen hur man skulle göra...
    Jag tänkte just på det. Men hade ingen aning man kunde justera hur mycke luft de skulle va i den.

  7. #7
    Medlem Molgans avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    1 689
    Rekommenderas! Tyckte först det var mycke pengar för en pimpad pruttkudde men den räddade min sommar. 10-15 mil i laglig fart är vad jag klarar i sträck på SV'n innan träsmaken passerar smärttröskeln utan airhawk. I somras klämde jag 800 mil med 60 mil som längsta dagsetapp utan problem tack vare kudden.
    Grusmysfilm.
    Kurvnötarfilm.

    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Den som aldrig kört vilse har inte sett världen!

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av Molgan Visa inlägg
    Rekommenderas! Tyckte först det var mycke pengar för en pimpad pruttkudde men den räddade min sommar. 10-15 mil i laglig fart är vad jag klarar i sträck på SV'n innan träsmaken passerar smärttröskeln utan airhawk. I somras klämde jag 800 mil med 60 mil som längsta dagsetapp utan problem tack vare kudden.

    Ja, priset har avskräckt mig. Men jag klarar oxå bara ca 10 mil innan jag får träsmak, så var de i alla fall på min gamla Dragstar. På 950:n har jag inte kört nå längre sträckor än.

  9. #9
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av erkagn Visa inlägg
    Jag tänkte just på det. Men hade ingen aning man kunde justera hur mycke luft de skulle va i den.
    Välsignad sak när jag kör min W650 som är ganska hård i dynan. Första milen var inte kul men jag pös ur lite luft efterhand och när det är lagom känns den nästan tom. Man måste bottna mot sadeln för att inte fara omkring okontrollerat. Den gör ändå nytta genom att fördela trycket över större yta. Det är samma princip som man använder i rullstolsdynor för att undvika trycksår.

    Dyr, men under min ända, prisvärd!

  10. #10
    Medlem stefanistockholms avatar
    Reg.datum
    mar 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    293
    För den som tycker att en AirHawk är för dyr finns ett alternativ på Bil-Butterik's (ja Biltema alltså) som man betalar 29.90 för. En sån har jag och den funkar utmärkt!

Liknande ämnen

  1. Svar: 7
    Senaste inlägg: 2021-09-20, 14:05
  2. någon som sett någon än? (MC-poliser)
    Av jrutgers i forum Off topic
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2015-08-11, 17:08
  3. Finns de liknande forum på svenska ?
    Av LinusE i forum Touring
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2013-08-22, 09:25
  4. Hur ska allväderstället sitta?
    Av Motormannen i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-07-16, 12:47
  5. Nu verkar krypkörningen sitta bra
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-06-19, 19:56

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •