Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 30

Ämne: Någon som provat påse att sitta på (Airhawk och liknande)

  1. #11
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    52
    Citat Ursprungligen postat av stefanistockholm Visa inlägg
    För den som tycker att en AirHawk är för dyr finns ett alternativ på Bil-Butterik's (ja Biltema alltså) som man betalar 29.90 för. En sån har jag och den funkar utmärkt!
    Har du måhända en länk?

  2. #12

  3. #13
    Medlem stefanistockholms avatar
    Reg.datum
    mar 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    293
    Citat Ursprungligen postat av PatrikAdolfsson Visa inlägg

    Exakt! Fast jag gav otillbörlig rabatt... Biltema vill nuförtiden ha 39.90...

  4. #14
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av stefanistockholm Visa inlägg
    För den som tycker att en AirHawk är för dyr finns ett alternativ på Bil-Butterik's (ja Biltema alltså) som man betalar 29.90 för. En sån har jag och den funkar utmärkt!
    Jag har båda sorterna och tycker nog att man får i det här fallet vad man betalar för.

    Biltemakudden skulle nog bara ställa till problem på sadeln och snabbt hamna i packväskan och användas vid picnicken att sitta på på marken. Möjligen att det kan fungera i en stor och bred "traktorsadel"

  5. #15
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Om man vill göra en mer permanent lösning inför framtiden kan man göra som jag gjorde. Låta en sadelmakare lägga in gel i sadeln. Blev helt fantastsikt bra. Förutom att safeln blev mycket bekvämare blev den dessutom mycket snyggare. Ingen träsmak ens efter tjugortvå timmar ooch etthundrasjuttiotvå mil i sadeln. Ganska sällan man kör längre än så. Kan vara värt att kolla vad det kostar om man räknar med att behålla hojen ett tag. Blir inte så mycket om man slår ut det på antal timmar man sitter i sadeln. Har suttit i sadeln mer än trehundra timmar denna säsong....
    ~ Mats

    Min blogg

  6. #16
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Om man vill göra en mer permanent lösning inför framtiden kan man göra som jag gjorde. Låta en sadelmakare lägga in gel i sadeln. Blev helt fantastsikt bra. Förutom att safeln blev mycket bekvämare blev den dessutom mycket snyggare. Ingen träsmak ens efter tjugortvå timmar ooch etthundrasjuttiotvå mil i sadeln. Ganska sällan man kör längre än så. Kan vara värt att kolla vad det kostar om man räknar med att behålla hojen ett tag. Blir inte så mycket om man slår ut det på antal timmar man sitter i sadeln. Har suttit i sadeln mer än trehundra timmar denna säsong....
    Helt rätt Mats! Skillnaden mellan att få en ny stoppning i dynan i fh. till 2 st Airhawks kan inte vara så avsksräckande stor.

    I mitt fall med W650;an så är det en retrohoj och jag vill, trots att jag är ett "funktionsfreak" inte störa stuket. Även jag är lite kokett ibland.

  7. #17
    Medlem DearHunters avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Base camp Stockholm 43 m.ö.h.
    Inlägg
    942
    Efter att ha testat div hojar så konstaterar jag att stoppningarna på dagens sadlar är HÅRDA jmfrt med min sadel från 82. Men det diffar väl mellan alla hojjar oavsett år och märke.

    Man kan nog beställa mjukare stoppning. Det tjänar man på komfortmässigt, såvida inte det är en sporthoj och man ska flytta på röva varja gång innan man går in i en kurva. Jag undrar om det inte blir bättre och billigare i längden med en bra sadel istället för en bönpall, kuddar och hemorrojdsalvor...

    Nä, det borde vara större flexbiltet bland tillverkarna med att tillhandahålla ett större utbud av mc-utrustning som anpassar din hoj till just dig. På så sätt skulle de även utöka kundkretsen. Många tjejer har te x svårt för större/högre hojjar. Just nu verkar det ju som att alla ska passa in i storlek M och ha foträta skor som i gårdagen kina där alla skulle passa in i samma maokeps... Det blir ju en ganska så stor merkostnad om man måste special beställa.
    Hellre vara ute på hal is och ha ett glatt liv än gå i lera och sörja

  8. #18
    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Om man vill göra en mer permanent lösning inför framtiden kan man göra som jag gjorde. Låta en sadelmakare lägga in gel i sadeln. Blev helt fantastsikt bra. Förutom att safeln blev mycket bekvämare blev den dessutom mycket snyggare. Ingen träsmak ens efter tjugortvå timmar ooch etthundrasjuttiotvå mil i sadeln. Ganska sällan man kör längre än så. Kan vara värt att kolla vad det kostar om man räknar med att behålla hojen ett tag. Blir inte så mycket om man slår ut det på antal timmar man sitter i sadeln. Har suttit i sadeln mer än trehundra timmar denna säsong....
    Vet att KTM säjer gel-sadlar till en del av sina modeller. Kanske ett försäljningsknep att leverera för hårda sadlar, sälja mer tillbehör.
    Hojen.nu - För oss som gillar motorcyklar!

  9. #19
    Medlem
    Reg.datum
    jun 2010
    Ort
    Tibro
    Inlägg
    21

    Ingen träsmak

    Hej alla,Ja idag har man införskaffat sig en airhawk,Äntligen så får man inte träsmak efter 5-6mil,Har väl kanske inte en bra dyna som en del andra har,Man åker ju en yamaha 660 xtz tenere 91,Så den är väl hård tycker jag,Men för övrigt en kanon hoj som bara går och går,Japp ha en kanon sommar med möe mc åkning.Mvh mybba

  10. #20
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Jag hade väl inte den bästa sittkomforten på min Yamaha xj 600, så jag tog en överbliven gelpad som legat i min ridsadel och la den under överdraget till dynan. Helt otroligt vad en så tunn pad kan göra nytta, ca 1 cm. Körde ca 50 mil på dan utan att känna något obehag.

Liknande ämnen

  1. Svar: 7
    Senaste inlägg: 2021-09-20, 14:05
  2. någon som sett någon än? (MC-poliser)
    Av jrutgers i forum Off topic
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2015-08-11, 17:08
  3. Finns de liknande forum på svenska ?
    Av LinusE i forum Touring
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2013-08-22, 09:25
  4. Hur ska allväderstället sitta?
    Av Motormannen i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-07-16, 12:47
  5. Nu verkar krypkörningen sitta bra
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-06-19, 19:56

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •