Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 11 av 11

Ämne: Bensin livslängd

  1. #11
    Jåke
    Gäst
    Haft problem pga gammal bensin/igensatta förgasare en gång på alla hojar. Då hade den stått betydligt mer än ett år och dessutom hade tanken lackats utan tätning. Det som satt var färgrester mest. Nina har såklart en poäng, t o m bolagen håller med. MEN... min åsikt är att de tar det säkra före det osäkra och har god marginal på det de skriver/talar om. Amerika-sjukan. Om det har hänt nån gång nånstans tar man det extremfallet som regel för att inte bli stämda...

    Men det är vad jag tror, vad jag märkt av erfarenhet är att det beror mycket på förvaringen och att hojarna oftast startat ganska snällt på våren. Vissa gånger har det varit kinkigt, förmodligen pga just det här. Beläggningar i förgasarna har jag bara hittat på dräneringsskruven dock... om vi inte ska blanda in röd färg

    ...eller åxå är det helt enkelt så att den årliga servicen med tankborttagning och allt vad det innebär varit tillräcklig rörelse för att bensinen inte ska bli stående. Varför inget händer under lagring eller i mackens tankar fick vi just svar på antar jag: gastäta tankar.
    Senast redigerat av Jåke den 2009-11-23 klockan 07:26.

Liknande ämnen

  1. Livslängd på ditt batteri?
    Av Nina i forum Off topic
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2016-07-04, 06:48
  2. nya hojar(livslängd)
    Av Hondamannen i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 46
    Senaste inlägg: 2013-09-05, 12:21
  3. Vad kör ni med för bensin?
    Av Fredd i forum Mekhörnan
    Svar: 86
    Senaste inlägg: 2013-04-08, 08:39
  4. Hjälmfråga (livslängd)
    Av Mange i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 39
    Senaste inlägg: 2012-04-14, 01:16
  5. 20 år gammal bensin
    Av stam i forum Mekhörnan
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-10-04, 21:15

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •