Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Dyrt med tillbehör

  1. #1

    Dyrt med tillbehör

    Tänkte ju köpa en slipon-pipa och en postväska samt möjligen en sån dära pakethållare som sitter på bakskärmen istället för passagerarsadeln. Men börjar misströsta, alla tillbehör är ju så dyra. Och man får ju inte en krona för dem dagen man byter hoj.

    Är det kanske mer ekonomiskt att köpa en ett år gammal glidarhoj där förra ägarn har bekostat alla tillbehör men garantin fortfarande finns kvar istället för att köpa en ny som jag gjorde?

    Visst är det så att handlarna passar på att ta hutlösa priser eftersom dom vet att det är en hobby och att vi är villiga att betala deras ockerpriser.
    Senast redigerat av erkagn den 2009-11-20 klockan 08:37.

  2. #2
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av erkagn Visa inlägg
    Är det kanske mer ekonomiskt att köpa en ett år gammal glidarhoj där förra ägarn har bekostat alla tillbehör men garantin fortfarande finns kvar istället för att köpa en ny som jag gjorde?
    Självklart är det så!

    Att köpa nytt är alltid, en ekonomiskt, dålig affär. Det bästa brukar vara att köpa en hoj som är ett eller två år gammal med diverse tillbehör, och låta någon annan ta den ekonomiska smällen det innebär att vara förste ägare. Den där nykänslan som det innebär att vara förste ägare anser jag, numera, inte vara värd pengarna. Köpte tre nya hojar på raken i början på åttiotalet. Sedan dess har det bara blivit begagnade hojar, i bra skick för min del.
    ~ Mats

    Min blogg

  3. #3
    Medlem Molgans avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    1 689
    Jag har ju slagit till på två fabriksnya hojar på raken, den första eftersom det inte fanns begagnat (ny modell) och jag verkligen ville ha just den, den andra en fjolårsmodell på impuls. Säkert fruktansvärt oekonomiskt men när det kommer till ekonomi är jag helt efterbliven. Med tanke på hur kul jag haft för pengarna känns det på nåt sätt värt det ändå.

    Blir nog bättre begagnat i framtiden ändå, fast inte så begagnat att man måste skaffa verktyg. Nykänslan var kul att uppleva men ja, alla säger ju att det är jättedumt så man får väl lyssna till de lärde. =)
    Grusmysfilm.
    Kurvnötarfilm.

    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Den som aldrig kört vilse har inte sett världen!

Liknande ämnen

  1. Tillbehör Triumph
    Av oban i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2009-10-24, 19:11
  2. Tillbehör Yamaha XV 750
    Av nordsluttning i forum Custom
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-09-03, 23:56
  3. MC tillbehör i Gbg
    Av Linnex i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-08-27, 11:27
  4. Dyrt i USA
    Av tobbe i forum Off topic
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-06-18, 01:42
  5. reservdelar och tillbehör
    Av turbo i forum Veteran
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-12-17, 14:53

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •