Sidan 7 av 9 FörstaFörsta ... 56789 SistaSista
Resultat 61 till 70 av 86

Ämne: Lördagstur 21/11 Sthlm

  1. #61
    Moderator Jonass avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Södermalm, Stockholm
    Inlägg
    1 560
    Nog var det fler än jag som tog foton?

  2. #62
    Medlem klauss avatar
    Reg.datum
    feb 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    863
    har försökt ladda bilder men det går inte,lade bilden på bakdäcket på värstingmotorcykeltråden

    man ska inte ge sig,efter mycket om o men fick jag dit bilderna till slut
    vet inte namnen på alla jag heller,så ni som är med på bild kan ju hjälpas åt
    Senast redigerat av klaus den 2009-11-21 klockan 22:33.

  3. #63
    Medlem klauss avatar
    Reg.datum
    feb 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    863
    Stefan o Harka
    Jonas med sin Triumph
    Bifogade bilder Bifogade bilder

  4. #64
    Medlem klauss avatar
    Reg.datum
    feb 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    863
    en del av gänget utanför Rosenhill

    Nicke o Stefan
    Eva,Nina o Mats
    Bifogade bilder Bifogade bilder
    Senast redigerat av klaus den 2009-11-21 klockan 22:35.

  5. #65
    Medlem klauss avatar
    Reg.datum
    feb 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    863
    bla Ninas Traja
    mitt slitna bakdäck, och Leffa tyckte att det såg slitet ut redan under Äppelturen
    Jo,jag kom hem utan missöden,blev en runda på 10mil med detta däck,fint väder och mest folk under min tid på dessa rundor
    Lite synd att jag ansåg mig tvungen att bryta efter inrådan av Mats, men jag är inte alltid så våghalsig
    Ska försöka få nytt däck på fälgen på måndag,man vet ju inte om det blir fler turer typ jul o nyår,nu när vädret här liknar dom sydligare mc ländernas
    Bifogade bilder Bifogade bilder

  6. #66
    Medlem DearHunters avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Base camp Stockholm 43 m.ö.h.
    Inlägg
    942
    Citat Ursprungligen postat av klaus Visa inlägg
    en del av gänget utanför Rosenhill

    Nicke o Stefan
    Eva,Nina o Mats
    Här har vi de tuffa grabbarna. Ser även att svarte riddaren finns med
    Tack för fotona Klaus. De hänger nu bredvid de övriga troféerna
    Senast redigerat av DearHunter den 2009-11-21 klockan 23:14.
    Hellre vara ute på hal is och ha ett glatt liv än gå i lera och sörja

  7. #67
    Medlem Gurrags avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    736
    Citat Ursprungligen postat av Jonas Visa inlägg
    Det blev en härlig runda på ganska exakt 20 mil idag! När jag vaknade och drog upp persiennerna blev jag lite nedstämd. Stora gråtunga moln täckte himlen. Vred på radion just som en väderkvinna sa att molnen skulle försvinna över Stockholm inom en halvtimma. Jag var skeptisk när jag klev in i duschen. Men när jag kom ut igen hade molnen redan börjat tunnas ut och när jag fått på mig kläderna var molnen nästan borta. Magic!

    Var vid Gullmarsplan vid nio och då stod Stefan där redo. Strax därefter rullade hoj efter hoj in på torget och när vi gav oss iväg 09.15 var vi åtta hojar och det kändes nästan sommarlikt med alla hojar uppradade. Många morgonflanörer log och kollade in oss. Fler sådana ögonblick skulle det bli under dagen.

    I Tungelsta mötte Harka och Nina upp och vi satte fart på Bulten för att komma till Rosenhill för en morgonfika och för att möta upp ytterligare sugna hojåkare. Halvvägs på Bulten fick Harka tyvärr problem med soppatillförseln och valde att vända hemåt. Tråkigt, men det går fler turer. Många fler turer, Harka! Hoppas du kom hem ordentligt!

    I Rosenhill mötte vi upp med Eva och hennes man (Peter?). F´låt mitt närminne är bra men kort. Minns tyvärr inte namnen på flera andra heller. Ni får gärna lämna namnen här i tråden så lovar jag att aldrig glömma dem sen. Hur som helst fikade vi och käkade frukost innan vi styrde kosan mot Skanssundet där vi tog färjan. Tyvärr valde Nina och Klaus att hoppa av i Rosenhill då Nina hade andra inplanerade saker i agendan och Klaus hade däckproblem. Bakdäcket liknade mest ett slicks och bara ett gruskorn hade kunnat punktera hans framfart. Hoppas du kom hem utan punktering, Klaus!

    På andra sidan (efter färjeturen) mötte vi efter någon mil upp med ännu ett par sugna hojåkare. Vi drog vidare på sköna Sörmlänska vägar och var ganska snart i farten på härliga väg 224 mot Gnesta. Väl i Gnesta tittade folk på oss med något drömmande i blicken. Jag kan bara ana att de trodde att hojsäsongen återigen var igång och att vintern gått dem förbi. Innan vi nådde in i Gnesta City åkte vi på en väldigt slingrig väg med många tvära kurvor mot Järna. Återigen stod folk och pekade och log när vi rullade in här. En sommardag kanske inte så många reagerat, men när det rullar in tolv hojar i kolonn en månad före jul, så tillhör det nog inte vardagen. Vi landade strax därefter i Saltå Kvarn där vi parkerade och intog en fika och lunchmacka. Gott och trevligt!

    Efter fikat skildes vi åt då många bodde åt olika håll. Summa summarum tror jag att alla var nöjda med dagens runda, såhär en månad före jul! Härligt! Himla kul också att träffa så många nya bekantskaper som förhoppningsvis åker med oss, eller vi med er, nästa säsong. Vilket otroligt härligt hojen,nu/Sthlm-gäng vi håller på att växa oss till!

    Om någon känner för att komplettera med exakt vägsträcka så är ni välkomna att göra det. Ni som sitter vid fikabordet på Saltå Kvarn (se bild nedan) får gärna säga vilka ni är.

    Tack alla för en trevlig tur!

    Bifogad fil 1529 Bifogad fil 1530 Bifogad fil 1531
    Tack återigen för en fin berättelse. Tycker du får fortsätta berätta om andra ting då mcsäsongen slutar. Ha det gött

  8. #68
    Medlem Linnexs avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Vislanda (3 mil SV Växjö)
    Inlägg
    553
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    I småland startade dagen mulen +8. kl 11 va det lite sol +10, kladdiga grusvägar 12 mil, hojen i garaget utan tvätt. Ser för jäkligt ut men kanske i morgon oxå å mera skit?
    Själv körd jag kl 9.30. 28 mil blev det rullat. Tyvärr var det inte mycket sol jag fick se.

  9. #69
    Moderator Jonass avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Södermalm, Stockholm
    Inlägg
    1 560
    Citat Ursprungligen postat av Gurrag Visa inlägg
    Tack återigen för en fin berättelse. Tycker du får fortsätta berätta om andra ting då mcsäsongen slutar. Ha det gött
    Tack, Gurrag! Vi kör säkert några turer tillsammans nästa säsong hoppas jag!

  10. #70
    Medlem Nickes avatar
    Reg.datum
    jul 2009
    Ort
    Stockholm - Hägersten
    Inlägg
    403
    Oj vad jag blev skönt trött efter dom sju timmarna som jag var ifrån min hojparkering igår. Jag var så skönt trött så jag log när jag somnade igår, det kan jag lova att jag inte gör i abetsveckorna ;D
    Försöker att hålla mig till tråden, fast modet är trådlöst

Liknande ämnen

  1. Lördagstur till Norrtälje.
    Av Mats Liifv i forum Träffar & Körningar
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2010-04-26, 08:22
  2. Lördagstur Sthlm 3/10
    Av Jonas i forum Träffar & Körningar
    Svar: 54
    Senaste inlägg: 2009-10-03, 19:37
  3. Lördagstur på västkusten 22/8
    Av Gnistvändaren i forum Träffar & Körningar
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2009-08-23, 18:51
  4. Lördagstur på västkusten 8/8
    Av Gnistvändaren i forum Träffar & Körningar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-08-07, 23:19
  5. Lördagstur.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-08-05, 11:34

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •