Sidan 5 av 9 FörstaFörsta ... 34567 ... SistaSista
Resultat 41 till 50 av 86

Ämne: Lördagstur 21/11 Sthlm

  1. #41
    Just hemkommen från jobbet och inte tanke på mer hojåka i år och så får jag se denna tråd.
    Om jag kommer upp i tid och om hojen startar så är det inte omöjligt att jag möter upp i Tungelsta.
    Sen får dom frusna fingrarna avgöra om det bara blir till Rosenhill eller en lite längre tripp.

  2. #42
    Medlem Linnexs avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Vislanda (3 mil SV Växjö)
    Inlägg
    553
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Kör en sväng i småland ca 10 i morgon,blir nog mest grusvägar. Vi kan väl tänka på varandra?
    Även jag ger mig ut på de smålänska vägarna. Skall till Jönköping på cykelmässan. Går ju inte att låta bli att välja hojen istället för bil. Blir en tripp på 23-24 mil.

  3. #43
    Moderator Jonass avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Södermalm, Stockholm
    Inlägg
    1 560
    Just lyssnat på en liveväderrapport på P4 som säger att molnen strax kommer att tunnas ut och att solen sen kommer att skina resten av dagen. I Götaland och Östra Svealand kan vi få mellan 9-13 plusgrader.

  4. #44
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Oh så trevligt. Jag ska snart bege mig ut på en kort runda innan jag kommer till macken i Tungelsta. Är jag inte där just när ni kommer så kommer jag snart, vänta i så fall. Annars står jag där om jag hinner före.

  5. #45
    Moderator Jonass avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Södermalm, Stockholm
    Inlägg
    1 560
    Det blev en härlig runda på ganska exakt 20 mil idag! När jag vaknade och drog upp persiennerna blev jag lite nedstämd. Stora gråtunga moln täckte himlen. Vred på radion just som en väderkvinna sa att molnen skulle försvinna över Stockholm inom en halvtimma. Jag var skeptisk när jag klev in i duschen. Men när jag kom ut igen hade molnen redan börjat tunnas ut och när jag fått på mig kläderna var molnen nästan borta. Magic!

    Var vid Gullmarsplan vid nio och då stod Stefan där redo. Strax därefter rullade hoj efter hoj in på torget och när vi gav oss iväg 09.15 var vi åtta hojar och det kändes nästan sommarlikt med alla hojar uppradade. Många morgonflanörer log och kollade in oss. Fler sådana ögonblick skulle det bli under dagen.

    I Tungelsta mötte Harka och Nina upp och vi satte fart på Bulten för att komma till Rosenhill för en morgonfika och för att möta upp ytterligare sugna hojåkare. Halvvägs på Bulten fick Harka tyvärr problem med soppatillförseln och valde att vända hemåt. Tråkigt, men det går fler turer. Många fler turer, Harka! Hoppas du kom hem ordentligt!

    I Rosenhill mötte vi upp med Eva och hennes man Stefan. Minns tyvärr inte namnen på flera andra som åkte med. Ni får gärna lämna namnen här i tråden så lovar jag att aldrig glömma dem sen. Hur som helst fikade vi och käkade frukost innan vi styrde kosan mot Skanssundet där vi tog färjan. Tyvärr valde Nina och Klaus att hoppa av i Rosenhill då Nina hade andra inplanerade saker i agendan och Klaus hade däckproblem. Bakdäcket liknade mest ett slicks och bara ett gruskorn hade kunnat punktera hans framfart. Hoppas du kom hem utan punktering, Klaus!

    På andra sidan (efter färjeturen) mötte vi efter någon mil upp med ännu ett par sugna hojåkare. Vi drog vidare på sköna Sörmlänska vägar och var ganska snart i farten på härliga väg 224 mot Gnesta. Väl i Gnesta tittade folk på oss med något drömmande i blicken. Jag kan bara ana att de trodde att hojsäsongen återigen var igång och att vintern gått dem förbi. Innan vi nådde in i Gnesta City åkte vi på en väldigt slingrig väg med många tvära kurvor mot Järna. Återigen stod folk och pekade och log när vi rullade in här. En sommardag kanske inte så många reagerat, men när det rullar in tolv hojar i kolonn en månad före jul, så tillhör det nog inte vardagen. Vi landade strax därefter i Saltå Kvarn där vi parkerade och intog en fika och lunchmacka. Gott och trevligt!

    Efter fikat skildes vi åt då många bodde åt olika håll. Summa summarum tror jag att alla var nöjda med dagens runda, såhär en månad före jul! Härligt! Himla kul också att träffa så många nya bekantskaper som förhoppningsvis åker med oss, eller vi med er, nästa säsong. Vilket otroligt härligt hojen,nu/Sthlm-gäng vi håller på att växa oss till!

    Om någon känner för att komplettera med exakt vägsträcka så är ni välkomna att göra det. Ni som sitter vid fikabordet på Saltå Kvarn (se bild nedan) får gärna säga vilka ni är.

    Tack alla för en trevlig tur!

    november 001.JPG november 002.JPG november 004.JPG
    Senast redigerat av Jonas den 2009-11-23 klockan 20:06.

  6. #46

  7. #47

  8. #48

  9. #49
    Moderator Jonass avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Södermalm, Stockholm
    Inlägg
    1 560
    Sista bilderna

    Nicke och Stefan tvättar sina hojar innan vi styr hemåt efter en skön dag.

    I Botkyrka, tar vi ett sista snack innan vi splittras för denna gången. Nicke skojar lite med Stefan. När Stefan tillfälligt är inne på Donalds hittar Nicke ett fälgskydd som han ställer jämte Stefans Hilding. Himla roligt tycker Nicke. (ja, lite roligt är det när Stefan på håll först tror att han fått punktering)

    november 013.JPG november 014.JPG november 015.JPG november 016.JPG
    Senast redigerat av Jonas den 2009-11-21 klockan 18:36.

  10. #50
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Ha ha ha, står de på en automattvätt? Den var rolig den bilden!

Liknande ämnen

  1. Lördagstur till Norrtälje.
    Av Mats Liifv i forum Träffar & Körningar
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2010-04-26, 08:22
  2. Lördagstur Sthlm 3/10
    Av Jonas i forum Träffar & Körningar
    Svar: 54
    Senaste inlägg: 2009-10-03, 19:37
  3. Lördagstur på västkusten 22/8
    Av Gnistvändaren i forum Träffar & Körningar
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2009-08-23, 18:51
  4. Lördagstur på västkusten 8/8
    Av Gnistvändaren i forum Träffar & Körningar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-08-07, 23:19
  5. Lördagstur.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-08-05, 11:34

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •