Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 11

Ämne: Suzuki Gladius

  1. #1

    Suzuki Gladius



    Som nämnts i tidigare trådar har Suzuki beslutat sig för att ta in sin "Gladius" till Sverige kommande säsong. Gladius är en twin-hoj i mellanklassen med ny ram men motor från SV650.

    Nu är det även fastställt att priset hamnar på 79.900:-, har vi en ny konkurrent till ER6:an kanske?
    Hojen.nu - För oss som gillar motorcyklar!

  2. #2
    Väldans fin och prisvärd hoj. Jag kommer få möjlighet provköra en SV 650 till sommarn. Och Gladius är ju ännu finare.

  3. #3
    Provkörde den för ett par veckor sedan, en mycket trevlig allroundhoj! Att just det exemplaret delvis var lackat i RFSL-lila kan man väl inte beskylla hojen för..

    Jag tror den kan bli en smärre succé

  4. #4
    Medlem Molgans avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    1 689
    Kan intyga att motorn är en pärla, och de har ju försökt få lite mer knorr på låga varv så den funkar nog finfint.
    Grusmysfilm.
    Kurvnötarfilm.

    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Den som aldrig kört vilse har inte sett världen!

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av Scorpio Visa inlägg
    Provkörde den för ett par veckor sedan, en mycket trevlig allroundhoj! Att just det exemplaret delvis var lackat i RFSL-lila kan man väl inte beskylla hojen för..

    Jag tror den kan bli en smärre succé
    Provkört ER6:an nån gång? Stor skillnad?
    Hojen.nu - För oss som gillar motorcyklar!

  6. #6

  7. #7
    Medlem DearHunters avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Base camp Stockholm 43 m.ö.h.
    Inlägg
    942
    Trevligt reportage om en trevlig leksak.

    Det som jag faller för är ju att den beskrivs som i det närmaste vibrationsfri.
    En annan detalj är att den har framgaffelskydd från scratch.. inge kul å få stenskott där annars.

    Den verkar vara lite låg förövrigt. Tröttsamt att sitta på under en längre tid.

    Men det blir som det brukar bli.....min CX kommer att överlefva de här högvarviga leksakerna också eftersom de kommer att tokköras på bulten ...
    Hellre vara ute på hal is och ha ett glatt liv än gå i lera och sörja

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av pewa Visa inlägg
    Provkört ER6:an nån gång? Stor skillnad?
    Nope, har aldrig provat ER6. Men med tanke på succén den haft kan jag inte tänka mig annat än att Gladius gör succé också. Det skiljer ju inte så väldigt mycket i pris och man får mer hoj. Åtminstone på papperet.

  9. #9
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Talking

    Haha, dessa underbettslyktor har verkligen blivit trendsättare sen MVs Butale lanserade dom för några år sedan.
    Jan

  10. #10
    Noterar att jag var i Stockholm och körde en Gladius(tror jag var lite på lullan) http://www.hojen.nu/forum/showthread...hlight=gladius

    Blev faktisk lite impad av maskinen.(med tanke på allt tjejhojssnack det varit runt hojen) Första gången jag kört en suka 650 motor.

    Så här tyckte jag:
    " Snön börjar pracka på lite smått här uppe i Boden, så vad passar inte bättre än att ta en hojtur i värmen nere i Stockholmsområdet. Suzuki Gladius kom redan 2009 och lanserades som nån slags tjejhoj ute i europa. Till Sverige togs dom inte in första året, men nu kommer den. Nu efter att ha kört den, så kan jag konstatera iallafall att, någon ren tjejhoj är det definitivt inte. -»»"

    ...och lite bilder med kommentar:
    http://www.saarela.se/aktuellt/aktue...09/091021.html

Liknande ämnen

  1. Lösa slangar suzuki gladius 650 2014
    Av Grusgrus i forum Street
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2020-05-11, 14:34
  2. Svar: 18
    Senaste inlägg: 2014-08-03, 09:51
  3. Suzuki Gladius eller Yamaha MT-07?
    Av Icon77 i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2014-03-11, 07:46
  4. Väskor till en 2014 Suzuki Gladius 650A?
    Av Walken i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2014-02-21, 22:52
  5. Suzuki GSX dör vid gas
    Av martin_m i forum Mekhörnan
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2013-07-15, 10:10

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •