Sidan 3 av 6 FörstaFörsta 12345 ... SistaSista
Resultat 21 till 30 av 60

Ämne: Gubbstämpel på BMW?

  1. #21
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Talking

    Min BMW 1200GS är en gubbräser, (med stödpinne å centralstöd). Stödpinnen är till bra hjälp när gubbar å gummor ska kravla sig upp på räsern, väl där har vi ruskat av oss bra många år. En bra gubbräser ska klara att få gubbar å gummor att glömma vad som står i prästbetyget å bara njuta av ständig ungdom.
    Jan

  2. #22
    Medlem Molgans avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    1 689
    Citat Ursprungligen postat av V Saarela Visa inlägg
    Märkligt är att alla jag sett med käpp sitter på vänster sida. Har det med partifärg/tillverkningsland att göra?
    Min har käppen till vänster men lutar åt höger, tjurskallig eller kanske något dement gubbhoj?

    Grusmysfilm.
    Kurvnötarfilm.

    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Den som aldrig kört vilse har inte sett världen!

  3. #23
    Medlem DearHunters avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Base camp Stockholm 43 m.ö.h.
    Inlägg
    942
    Citat Ursprungligen postat av Molgan Visa inlägg
    Min har käppen till vänster men lutar åt höger, tjurskallig eller kanske något dement gubbhoj?
    Det brukar bli så när demensen slår till på hojarna. Man får ha tålamod.

    Jag har hört att Dr Hoj rekommenderar ett visst dagligt intag av etanol för att hålla cirkulationsrubbningarna och filterigensättningarna borta. En skvätt olja i maskineriet är också bra, tex fiskaliskolja som innehåller Omega 917 som dessutom motverkar inhojtinens och dålig ekonomi.

    http://www.smorjteknik.se/ovrigt.html

    Hojar som enbart får i sig etanol av sämre ofiltrerad kvalitet riskerar att utrustas med vit käpp och de ska inte vistas bland andra hojar på Rosenhill. Man riskerar nämligen då att av majoriteten bli betraktad som blindstyre i sann demokratisk anda

    /Solbrillor på ! 8)
    Hellre vara ute på hal is och ha ett glatt liv än gå i lera och sörja

  4. #24
    Citat Ursprungligen postat av Molgan Visa inlägg
    Min har käppen till vänster men lutar åt höger, tjurskallig eller kanske något dement gubbhoj?

    Tror du ville "ligga" med Yamman

    .....det där kallar jag för kärlek

  5. #25
    Har varit hem till brorsan och kikat på den och provsatt den. Den är verkligen fin och sportig. På söndag har de utlovat bra väder (idag regnar det), så då ska brodern ta en runda med BMW:n.

    Själv väntar jag en 3 till 4 veckor innan jag tar fram hojen. Har ju glidarhoj och tänker på putsen.

  6. #26
    Nu har jag provat 800R, den är jättesmidig. Den är inte inkörd än, men känns smidig och pigg och fin växellåda. Den har 6 växlar med växelindikator.

  7. #27
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Talking

    Nu ska ni veta att en riktig gubbracer har en boxermotor.
    Jan

  8. #28
    Jag har kört både BMW stånka och parallelltwin men inte boxern. Skulle va skoj att prova en sådan.

  9. #29
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Talking

    Du får jobba på det så förstår du allt mycket bättre sen
    Jan

  10. #30
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Du får jobba på det så förstår du allt mycket bättre sen
    Jo, jag får göra det!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •