Sidan 4 av 6 FörstaFörsta ... 23456 SistaSista
Resultat 31 till 40 av 60

Ämne: Gubbstämpel på BMW?

  1. #31
    Jag provade en 1200GS för några år sedan men då körde jag Dragstar och hade helt fel förutsättningar för att göra en riktig bedömmning. I dag när jag kör Varaderon så skulle förhållandet vara bättre. Det jag mins var att jag reagerade för att hojen vred sig vid gaspådrag men den kändes bra med bra drag och var smidig samt att det var växelindikator. det är nog vad jag kommer ihåg av hojen.
    Jan-Olov

  2. #32
    Medlem SportGuzzis avatar
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Västkusten
    Inlägg
    23
    Citat Ursprungligen postat av DearHunter Visa inlägg
    Sköj! BMW gör fina hojar. Hög kvalitet och genomtänkt.

    Fast jag tycker nog att en Guzzi (V-Twin i den rätta riktningen) har mer själ....8)
    Av någon anledning håller jag med dig...

    Ang att 800R skulle vara en gubbhoj så har dom rätt och slätt FEL. Kanonhoj för alla åldrar med mer personlighet än de flesta japanare.

  3. #33
    Jåke
    Gäst
    Hur man än vänder på den så skulle jag nog inte vilja kalla S1000RR för "gubbräser" just.

  4. #34
    Brorsan har ju kört in hojen och har provat den efter det. Tycker den är helt underbart skoj att köra. Kan faktist tänka mig köpa en sådan nästa gång själv och överge glidarhojstuket.

  5. #35
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Gubbstämpel på BMW tycker jag försvann med radfyrans inträde.

    Efter det har man byggt bra hojar för andra än gamla gubbar, även om dom passar oss också! Är inne på min sjätte BMW för närvarande R100RS -83, R100RT-83, K75S-87,R 1100GS, K1200RS-00 samt den senaste, K1200LT-02.
    ~ Mats

    Min blogg

  6. #36
    Nu har en kompis bytt hoj och köpt sig en BMW R1200 R. Han är klart imponerat. Jag ska få prova den sen när han kört in den. Tänk va skoj att BMW gör så roliga hojar!

  7. #37
    Medlem Hagiss avatar
    Reg.datum
    aug 2010
    Ort
    Arlanda
    Inlägg
    102
    Citat Ursprungligen postat av erkagn Visa inlägg
    Är det så att BMW-hojar har en gubbstämpel. Berättade för en granne som kör HD att min brorsa beställt en ny BMW 2010:a. Och direkt på minen på han såg jag att han dömde ut den som en gubbhoj.

    Men BMW gör ju jättesportiga hojar nu för tiden. Som t ex den brorsan beställde en 800R

    http://www.bmw-motorrad.se/se/sv/ind...html&notrack=1

    Är då inget gubbigt med den tycker då jag
    hihi har du sett en HD åkare titta intreserat när man pratar om något annat än HD?

    Edit:
    Polaren köpte nya BMW 1000 R. Om det är gubbigt så ja då får dom allt hålla i sig, värsta serietillverkade sporthojen som finns att köpa just nu!
    RIDERS STOCKHOLM

  8. #38
    Medlem Nickes avatar
    Reg.datum
    jul 2009
    Ort
    Stockholm - Hägersten
    Inlägg
    403
    Citat Ursprungligen postat av erkagn Visa inlägg
    Nu har en kompis bytt hoj och köpt sig en BMW R1200 R. Han är klart imponerat. Jag ska få prova den sen när han kört in den. Tänk va skoj att BMW gör så roliga hojar!
    Själv har jag en kompis som nyligen bytte FRÅN BMW av någon märklig anledning
    Försöker att hålla mig till tråden, fast modet är trådlöst

  9. #39
    Jag har ju bara kört BMW enstånka och parallelltwin. Stånkorna var för slöa för min smak men 800R med twin känns skoj men kanske en själslös jämfört med en v-twin. Ska bli spännande provköra R1200 R med boxern. Som sagt skulle jag inte varit så insnöad på glidarhoj och v-twin så skulle jag nog gärna köpt mig en BMW.

  10. #40

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •