Sidan 6 av 6 FörstaFörsta ... 456
Resultat 51 till 60 av 60

Ämne: Gubbstämpel på BMW?

  1. #51
    Tycker den såg cool ut :-)

  2. #52
    Mange
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av GeländeSport Visa inlägg
    Om det är så att BMW företrädesvis tillverkar motorcyklar med "gubbstämpel" så är jag gärna gubbe, och har så varit sedan 22 års ålder då jag köpte min första BMW, en röd K75S. Tror snarare att det mest är de motorcyklister som själv har ångest för att bli betraktade som gubbiga som håller myten vid liv.

    Nedan en gubbhoj i dubbel bemärkelse, BMW och "glidare". Hur fel kan det bli?

    Japp, helt fel men ack så vacker. Ser att det är trumbromsar, hur får man stop på en sån???

  3. #53
    Medlem GeländeSports avatar
    Reg.datum
    aug 2010
    Ort
    Tyskland
    Inlägg
    85
    Citat Ursprungligen postat av Mange Visa inlägg
    Ser att det är trumbromsar, hur får man stop på en sån???
    Man ser till att aldrig köra fortare än 30 km/h

  4. #54
    Medlem DearHunters avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Base camp Stockholm 43 m.ö.h.
    Inlägg
    942
    Citat Ursprungligen postat av Mange Visa inlägg
    Japp, helt fel men ack så vacker. Ser att det är trumbromsar, hur får man stop på en sån???
    Man släpper väl gasen och låter kompressionen göra sitt. Bara att parera när det släpper där bak.....
    Hellre vara ute på hal is och ha ett glatt liv än gå i lera och sörja

  5. #55
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Mange Visa inlägg
    Gubbstämpel är ju egentligen bra, för det innebär att man varit med ett tag till skillnad från vissa kamrater,,
    Stämmer gott! Klarar man sig tills man är gubbe så har man gjort ett bra jobb. Fast det tar tid, jag vet, för jag är gubbe. Det står t.o.m.på västen.
    Ove

  6. #56
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Talking

    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Stämmer gott! Klarar man sig tills man är gubbe så har man gjort ett bra jobb. Fast det tar tid, jag vet, för jag är gubbe. Det står t.o.m.på västen.
    Då har jag varit gubbe i 40 år. om det beror på hojmärke
    Jan

  7. #57
    Medlem simens avatar
    Reg.datum
    mar 2010
    Ort
    Bohuslän Tanumshede
    Inlägg
    194
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Då har jag varit gubbe i 40 år. om det beror på hojmärke
    Aldrig haft en BMW men endå . Har varit ägare av Norton Commando. Jawa ,Tempo Corvett moppe. Nu mera Yamaha tidigare!! xt350 2stk xj900 92mod och 2002 Och i dag en FJR 1300 mod2009 Hva mera kan man önska sig . BMW er ocså en mycket fin maskin hvarfor skal den få et sådant gubbstempel?? för många ut av doms modellere kan kjöra skiten ut av många andra hojar

  8. #58
    Medlem Molgans avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    1 689
    Citat Ursprungligen postat av simen Visa inlägg
    Aldrig haft en BMW men endå . Har varit ägare av Norton Commando. Jawa ,Tempo Corvett moppe. Nu mera Yamaha tidigare!! xt350 2stk xj900 92mod och 2002 Och i dag en FJR 1300 mod2009 Hva mera kan man önska sig . BMW er ocså en mycket fin maskin hvarfor skal den få et sådant gubbstempel?? för många ut av doms modellere kan kjöra skiten ut av många andra hojar
    Tror förklaringen är väldigt enkel: Många gubbar kör BMW, alltså är BMW en gubbhoj. =)

    Det enda som är gubbigare är HD, och det har inte några tekniska orsaker. Endast demografiska.
    Grusmysfilm.
    Kurvnötarfilm.

    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Den som aldrig kört vilse har inte sett världen!

  9. #59
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av Molgan Visa inlägg
    Tror förklaringen är väldigt enkel: Många gubbar kör BMW, alltså är BMW en gubbhoj. =)

    Det enda som är gubbigare är HD, och det har inte några tekniska orsaker. Endast demografiska.
    Den värsta sporthojen de senaste två åren kommer från Tyskland! Där har japanerna en tuff konkurrent....Går ganska bra för BMW...måste bero på att det är gubbar med god ekonomi som har råd att köpa och köra dom!
    ~ Mats

    Min blogg

  10. #60
    Ser att Two Wheels sålt en hel bunt med 1600r oxå. Så nog är folk beredda att slanta upp för att få en fin hoj. BMW är en av de mest sålda hojarna i Umeå. Kanske mycket tack vare TW. Men säljs en hel den H-D oxå. Sämre är det med japsglidare, nyare såna ser man inte många av på gatorna.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •