Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 20

Ämne: Var har ni kameran?

  1. #1

    Var har ni kameran?

    Ni som är fotointresserade! Var har ni kameran när ni kör hoj?

    Ifall jag har med mig kompaktkameran har jag den i sidofickan långt ner på jackans sida. Inte optimalt vid en vurpa ju.

    På dragstaren hade jag packväskor där jag kunde ha systemkameran. Än så länge på XVS950:n har jag ryggsäck när jag kör. Känns inte så skoj ha en tung och hård sytemkamera där mot ryggen, om det skulle hända nåt. Har ju ryggskydd, men ändå...

    Hur löser ni det hela?

  2. #2
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av erkagn Visa inlägg
    Ni som är fotointresserade! Var har ni kameran när ni kör hoj?

    Ifall jag har med mig kompaktkameran har jag den i sidofickan långt ner på jackans sida. Inte optimalt vid en vurpa ju.

    På dragstaren hade jag packväskor där jag kunde ha systemkameran. Än så länge på XVS950:n har jag ryggsäck när jag kör. Känns inte så skoj ha en tung och hård sytemkamera där mot ryggen, om det skulle hända nåt. Har ju ryggskydd, men ändå...

    Hur löser ni det hela?
    När jag kör min KTM använder jag min lilla kompaktkamera som får ligga i jackfickan. De andra två hojarna är utrustade med väskor så där kan systemkameran följa med. Har aldrig några hårda saker i ryggsäcken, oavsett att jag har ryggskydd.

    Har kraschat rejält två gånger med såväl telefon som kamera i fickorna på jackan, utan några som helst problem. Inte ens ett blåmärke. Till saken hör att jag båda gångerna haft så kallad säkerhetsjacka närmast kroppen. Uppenbarligen gjorde den sitt jobb.
    ~ Mats

    Min blogg

  3. #3
    Undrar oxå om en systemkamera är säker i en ordinär skinnväska på en glidarhoj. Det kan väl komma in både damm och fukt, och dessutom vibrationer? Och vad händer om man lägger hojen på sidan kameran är, kan inte en mjuk glidarhojsväska av skinn tryckas ihop och kvadda kameran?

  4. #4
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Jag har en vadderad kameraryggsäck, kameran och objektiven ligger i påsar mot väta och fukt om det är lite regnigt eller finns risk för regn. Mitt liv är viktigare än kameran så skulle jag vurpa och kameran sticker åt helsefyr så kan jag alltid skaffa en ny. Däremot är det lite svårare att få ett nytt liv.

    Mitt ryggskydd är tjock, den tål nog.

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av Nina Visa inlägg
    Jag har en vadderad kameraryggsäck, kameran och objektiven ligger i påsar mot väta och fukt om det är lite regnigt eller finns risk för regn. Mitt liv är viktigare än kameran så skulle jag vurpa och kameran sticker åt helsefyr så kan jag alltid skaffa en ny. Däremot är det lite svårare att få ett nytt liv.

    Mitt ryggskydd är tjock, den tål nog.
    Så har du ryggsäcken fastsurrad på pakethållarn då? eller instoppad i en packväska?

  6. #6
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Citat Ursprungligen postat av erkagn Visa inlägg
    Så har du ryggsäcken fastsurrad på pakethållarn då? eller instoppad i en packväska?
    Var natten hård i Umeå?
    Jag har en vadderad kameraryggsäck, den sitter alltså fastsurrad på kroppen.

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av Nina Visa inlägg
    Var natten hård i Umeå?
    Jag har en vadderad kameraryggsäck, den sitter alltså fastsurrad på kroppen.
    Jo, den verkar varit hård för en viss mc-klubb. Men är är inte jag medlem. Men hård på annat sett genom att de regnat bort all snön, och bara ruskväder ute

    Man blir alldeles tokig, och fattar inte hur man ska stå ut till slutet av april/början av maj... tur man man har detta forumet att surra bort om mc ju

  8. #8
    Medlem AT-gubbens avatar
    Reg.datum
    mar 2009
    Ort
    Vallentuna norr Stockholm
    Inlägg
    174
    Min systemkamera bor i tankväskan som är klädd med tjock skumplast mot tanken och det även om det bär ut i skogen. Skydd mot vatten blir en kraftig plastpåse om det står regn i väderrapporten. Däremot släpar jag ej med flera objektiv utan ett "allround" sitter monterat på kamerahuset. (17-70) Vid mer avancerad fotografering tar jag bilen och då får hela utrustningen åka med i en fotoryggsäck, den används även vid naturfoto och vandringar då stativ kan behövas.

    Touratec säljer en insatts till deras tankväskor som är anpassad till systemkameror. Något dyr tycker jag.

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av AT-gubben Visa inlägg
    Min systemkamera bor i tankväskan som är klädd med tjock skumplast mot tanken och det även om det bär ut i skogen. Skydd mot vatten blir en kraftig plastpåse om det står regn i väderrapporten. Däremot släpar jag ej med flera objektiv utan ett "allround" sitter monterat på kamerahuset. (17-70) Vid mer avancerad fotografering tar jag bilen och då får hela utrustningen åka med i en fotoryggsäck, den används även vid naturfoto och vandringar då stativ kan behövas.

    Touratec säljer en insatts till deras tankväskor som är anpassad till systemkameror. Något dyr tycker jag.

    Tankväska är ju en perfekt lösning för de flesta hojar. Dessutom lätt komma åt kameran. Och perfekt ha med sig ett allround-objektiv. Tyvärr har jag hastighetsmätarn på tanken, så kommer inte åt att ha en tankväska där.

  10. #10
    Medlem
    Reg.datum
    jun 2008
    Inlägg
    2 172
    jag funderar på att köpa tankväska ,men repar dom inte lacken?

Liknande ämnen

  1. En tur med kameran.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2013-07-31, 19:53
  2. Lek med kameran
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-06-27, 14:30
  3. Lek med kameran
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2009-06-22, 07:06

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •