Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 24

Ämne: Normalt svårstartad??

  1. #1
    Medlem kenneths avatar
    Reg.datum
    okt 2009
    Ort
    Sollentuna
    Inlägg
    27

    Question Normalt svårstartad??

    Äger en Suzuki GSX 1100F-88 När den stått i c:a 5 dagar Så får man nöta med startmotorn i nästan 1 minut innan den får soppa och startar.Skall det vara så eller
    är det något problem med nån vakumpryl?
    Hade en gammal gs 850 g-79 innan .Då vred man om soppakranen till ett annat läge då soppan rann ner så fint genom slangen.Å så startade den bara....

  2. #2
    ja det måste till ettvakum för att få ner soppan . kolla även efter läckor , soppan dunstar och det måste ner ny för att den ska starta

  3. #3
    Mc-Bosse
    Gäst
    Jag har samma problem med min Kawasaki från 81. Speciellt om den stått på sidostödet i flera dagar. Motorn startar visserligen men går inte på de två högra cylindrarna trots att jag har full choke. Jag har kommit på att om jag reser hojen upp och vrider kranen till Pri i ca 1 min och vrider tillbaka den och sen slår på full choke och startar så går motorn igång direkt på alla fyra utan att hacka alls. Jag tror att det har med förgasarna att göra. Att de två högra av någon anledning tappar soppan i flotörhusen efter några dagar. Eller att det tar tid för vacuumet att bildas för det är slangen från en av förgasarna till kranen som gör att det bildas vacuum i slangen och kranen öppnar.

    Men jag lever med detta lilla "problem" för jag vet ju hur jag botar det på ett enkelt sätt. Hojen ska ju resas upp ändå för annars kan jag ju inte köra...
    Senast redigerat av Mc-Bosse den 2009-11-13 klockan 12:33.

  4. #4
    Medlem DearHunters avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Base camp Stockholm 43 m.ö.h.
    Inlägg
    942
    Samma här men med den egenheten att den startar först på vänstercylindern. Efter några sek hoppar nr 2 igång. Vanligt beteende och normalt efter att den har stått ett tag.

    Rengöring av samtliga filter, förgasare, synkning, byte av slangar. Putsning och en vänlig klapp på sadeln och tanken då och då under vintern.... Hojen måste ''känna'' att man bryr sig. ;D

  5. #5
    Mc-Bosse
    Gäst
    Rengöring av samtliga filter, förgasare, synkning, byte av slangar. Putsning och en vänlig klapp på sadeln och tanken då och då under vintern.... Hojen måste ''känna'' att man bryr sig.
    Nä nu överdriver du allt... Den ska starta och gör den inte det så sparkar man på eländet och tar bilen istället!

  6. #6
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Mc-Bosse Visa inlägg
    Jag har samma problem med min Kawasaki från 81. Speciellt om den stått på sidostödet i flera dagar. Motorn startar visserligen men går inte på de två högra cylindrarna trots att jag har full choke. Jag har kommit på att om jag reser hojen upp och vrider kranen till Pri i ca 1 min och vrider tillbaka den och sen slår på full choke och startar så går motorn igång direkt på alla fyra utan att hacka alls. Jag tror att det har med förgasarna att göra. Att de två högra av någon anledning tappar soppan i flotörhusen efter några dagar. Eller att det tar tid för vacuumet att bildas för det är slangen från en av förgasarna till kranen som gör att det bildas vacuum i slangen och kranen öppnar.

    Men jag lever med detta lilla "problem" för jag vet ju hur jag botar det på ett enkelt sätt. Hojen ska ju resas upp ändå för annars kan jag ju inte köra...
    Låter lite som en "procedur! Jag vrider till PRI, ckoke. startar och sen försöker jag komma ihåg att vrida tillbaka kranen ()

    Men kolla om slangarna håller tätt. Kan vara så att vacumslangen har torrsprickor.

  7. #7
    Medlem DearHunters avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Base camp Stockholm 43 m.ö.h.
    Inlägg
    942
    Citat Ursprungligen postat av Mc-Bosse Visa inlägg
    Nä nu överdriver du allt... Den ska starta och gör den inte det så sparkar man på eländet och tar bilen istället!
    Sparkcykel eller har Du kickstart??

    Skulle aldrig falla mig in att sparka på min bajk....däremot så har jag förstått att ibland så har den en skruv lös... ;D

  8. #8
    Medlem kenneths avatar
    Reg.datum
    okt 2009
    Ort
    Sollentuna
    Inlägg
    27
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Låter lite som en "procedur! Jag vrider till PRI, ckoke. startar och sen försöker jag komma ihåg att vrida tillbaka kranen ()

    Men kolla om slangarna håller tätt. Kan vara så att vacumslangen har torrsprickor.
    Jag har inget pri läge.....Bara on och off .Bakom en kåpa.Var sitter vacumslangen??

  9. #9
    Medlem kenneths avatar
    Reg.datum
    okt 2009
    Ort
    Sollentuna
    Inlägg
    27
    Citat Ursprungligen postat av DearHunter Visa inlägg
    Sparkcykel eller har Du kickstart??

    Skulle aldrig falla mig in att sparka på min bajk....däremot så har jag förstått att ibland så har den en skruv lös... ;D
    gs 850 kickstart. 11oo:an Bara chok. Trist men så sant.

  10. #10
    Medlem kenneths avatar
    Reg.datum
    okt 2009
    Ort
    Sollentuna
    Inlägg
    27
    Citat Ursprungligen postat av DearHunter Visa inlägg
    Sparkcykel eller har Du kickstart??

    Skulle aldrig falla mig in att sparka på min bajk....däremot så har jag förstått att ibland så har den en skruv lös... ;D
    Kanske ska ge den valium... :-)

Liknande ämnen

  1. Svårstartad Kawasaki ZR-7 S
    Av daniel251 i forum Mekhörnan
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2016-05-01, 11:43
  2. Svårstartad, dör vid körning.
    Av Jimmy i forum Mekhörnan
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2014-10-05, 08:07
  3. svårstartad yamaha xtz 660
    Av mybba i forum Mekhörnan
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-07-31, 21:06
  4. Svårstartad..
    Av Mallan i forum Mekhörnan
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2012-04-18, 17:31
  5. Svårstartad Yamahascooter
    Av karl i forum Mekhörnan
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-03-24, 12:25

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •