Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Fått hojen stulen någon gång?

  1. #1
    Moderator Jonass avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Södermalm, Stockholm
    Inlägg
    1 560

    Fått hojen stulen någon gång?

    Det blir ett Abus skivbromslås. Tänkte också investera i en kraftigare kätting att ha med på längre resor när man måste parkera hojen ute.

    Apropå lås. Någon här som har fått sin motorcykel stulen?

  2. #2
    Medlem Guzzi-Leifs avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    1 217
    Citat Ursprungligen postat av Jonas Visa inlägg
    *SNIPP*
    Apropå lås. Någon här som har fått sin motorcykel stulen?
    Jodå.
    Hösten 1986 försvann min Guzzi 1000 SP II -85 från en väl upplyst gårdsparkering i centrala Örebro.
    Två ynglingar bröt sönder styrlåset, knäckte tändningslåset och racade runt två nätter. Den sista burnouten (med en traktor-Guzzi!) mot en vägg slutade med att hela härligheten tog eld och brann upp.
    Eftersom jag saknade ett andra lås (var lite lat fel kväll) blev det förhöjd självrisk.

  3. #3
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Jodå, visst har jag varit med om det, också!
    Man samlar på sig en del erfarenheter genom åren, både goda och dåliga.

    En regnig septembernatt bryter man sig in i garaget genom att köra sönder garageporten, troligen genom att backa sönder den med en skåpbil. Sen går man lös på hojen med en yxa. Man hugger sönder ett ABUS granit bygellås, efter att först missat en massa slag och huggit djupa jack i bromsskivorna. Efter ett tag går låset upp och man ska ha in hojen i skåpbilen. Nu uppstår ett problem! Hojen blir för bred, eftersom packväskorna sitter på. Vad gör man då som rådig proffstjuv? Naturligtvis tar man till yxan och hugger av väskorna. Sedan går det ungefär en vecka innan Polisen hör av sig. Hojen hittades några kilometer hemifrån, på en crossbana. Man hade kört cross och enduro med den. Hojen var totalt sönderslagen. Det fanns i princip ingenting som var helt och användbart. Hojen var totalskrotad. Man hade dessutom som avslutning ställt sig och hoppat på tanken, efter att den givit upp andan och stannat. Kan säga att det kändes för djäkligt. Hade lagt ner mycket jobb och pengar på den under vintern. Fixat en komfortsadel, bytt ut alla kåpdetaljer mot nya och speciallackat den i en plommonlila färg som skiftade med ljusförhållnadena, precis lagt på nya däck som gått mindre än hundra mil. Min BMW K75:a var i ett fantastiskt skick. Fick naturligtvis bara ett schablonbelopp i ersättning, efter två månader. Den var värd mer än så men dom har ju sina tabeller på försäkringsbolagen.

    Det är den enda hojstölden jag varit med om. Sen har jag blivit av med två bilar också, varav en nere i Neapeltrakten, men det är en annan historia...
    Senast redigerat av Mats Liifv den 2009-10-29 klockan 20:45.
    ~ Mats

    Min blogg

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av Jonas Visa inlägg
    Det blir ett Abus skivbromslås. Tänkte också investera i en kraftigare kätting att ha med på längre resor när man måste parkera hojen ute.

    Apropå lås. Någon här som har fått sin motorcykel stulen?

    Jodå. Fick min första MC stulen. Köpte den hösten innan jag skulle fylla 16. Dumt nog så hade jag den olåst i ett förråd med hänglås på dörren. Hade dessutom bara trafikförsäkring. Dem stal även min Casal K190 moped.

    Hittade igen ramen till moppen som var slaktad. Men 125:an såg jag aldrig mera röken av. Den var jättefin, en Honda CB 125 B6 som gått som trafikskole-mc i ca 100 mil.

Liknande ämnen

  1. Stulen hoj
    Av Gawriel i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-07-03, 13:23
  2. En del har jag ju fått göra under 600 mil.
    Av Mc-Bosse i forum Mekhörnan
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-08-24, 23:23
  3. Stulen
    Av Sepe i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-11-24, 00:06
  4. Stulen hoj?
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-07-29, 07:27
  5. har ni kraschat någon gång?
    Av turbo i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 54
    Senaste inlägg: 2008-04-24, 06:30

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •