Sidan 3 av 5 FörstaFörsta 12345 SistaSista
Resultat 21 till 30 av 44

Ämne: Vaccinera er?

  1. #21
    Aldrig att jag vaccinerar mig.

  2. #22
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Jag brukar inte vaccinera mig i normala fall utan låter kroppen ta hand om virusen, detta var första gången jag vaccinerat mig men jag vågar helt enkelt inte chansa. Det har känts mer eller mindre som att jag har att välja mellan pest och kolera.

    Idag (20 nov -09) rapporteras det om att viruset har muterat och kan gå längre ner i lungorna. Verkar vara ett riktigt ruskigt virus det här. Jag kan inte låta bli att tänka på medeltidens pestperiod, fast vi målar inte kors på dörrarna i dagens Sverige.

  3. #23
    Moderator Jonass avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Södermalm, Stockholm
    Inlägg
    1 560
    Det bästa vaccinet är att köra hoj!

  4. #24
    Moderator Jonass avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Södermalm, Stockholm
    Inlägg
    1 560
    Tror för övrigt att man ska ta alla krigsrubriker med viss ro. Hörde ett inslag häromdagen att betydligt fler dog i en vanlig inflensa för tre år sedan i initialskedet. I ett inslag på CNN för någon vecka sedan var flera högt ansedda läkare ordentligt trötta på hetsen i media och menade att den nya influensan (finns inget som heter svininfluensa) inte alls är så farlig som den beskrivs i media. Jag har valt att avstå. Är dock väldigt noga med att tvätta händerna ofta och undviker stora folksamlingar. Bara ifall att...

  5. #25
    Medlem DearHunters avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Base camp Stockholm 43 m.ö.h.
    Inlägg
    942
    och nu har viruset muterat och heter numer hojinfluensan. De värst drabbade är singlar över 40 som har antydan till sexig ölmage och är män. Enligt skrönorna i läkarfass så höjer en pilsner på kvällen immunförsvaret....


    Dr. 3,14

  6. #26
    Mc-Bosse
    Gäst
    Är dock väldigt noga med att tvätta händerna ofta och undviker stora folksamlingar. Bara ifall att...
    En läkare på tv sa att detta med att tvätta händerna ofta kan hjälpa men viruset är i huvudsak luftburet. Gå in i en lokal och viruset finns i luften om någon person där är smittad. Är ditt immunfösvar inte bra så blir du smittad. Inkubationstiden kan vara upp till 7 dagar.

  7. #27
    Moderator Jonass avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Södermalm, Stockholm
    Inlägg
    1 560
    Sant. Att stå på en buss i Stockholms rusningstrafik när någon nyser och hostar kan få mig att kliva av. Men det här får inte bli för hysteriskt. Det är inte pesten som drabbat oss. I alla fall inte denna gången även om vissa kvällstidningar vill få oss att tro det.

  8. #28
    Mc-Bosse
    Gäst
    Sant. Att stå på en buss i Stockholms rusningstrafik när någon nyser och hostar kan få mig att kliva av.
    Vad gör jag som kör bussen om någon nyser? Jag får väl tvärnita, hoppa ur bussen, stänga dörrarna utifrån och ringa anticimex...

  9. #29
    Moderator Jonass avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Södermalm, Stockholm
    Inlägg
    1 560
    Citat Ursprungligen postat av Mc-Bosse Visa inlägg
    Vad gör jag som kör bussen om någon nyser? Jag får väl tvärnita, hoppa ur bussen, stänga dörrarna utifrån och ringa anticimex...
    Eller göra ett utrop i micken att vederbörande smittbärande inte är välkommen att åka vidare. "Du där i grön dunjacka. Vänligen kliv av. Vi vill inte bli smittade av din otäcka influensa, tack. Se så, kliv av nu!"

  10. #30
    Medlem Linnexs avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Vislanda (3 mil SV Växjö)
    Inlägg
    553
    Citat Ursprungligen postat av Nina Visa inlägg
    Idag (20 nov -09) rapporteras det om att viruset har muterat och kan gå längre ner i lungorna. Verkar vara ett riktigt ruskigt virus det här. Jag kan inte låta bli att tänka på medeltidens pestperiod, fast vi målar inte kors på dörrarna i dagens Sverige.
    Spanskan som var samma typ av visrus drog först igenom utan att vara så farlig. Muterade och dödade 50 -100 miljoner människor.

    Jag är inte heller speciellt orolig men man skall nog inte ta för lätt på det heller.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •