Sidan 4 av 5 FörstaFörsta ... 2345 SistaSista
Resultat 31 till 40 av 44

Ämne: Vaccinera er?

  1. #31
    Moderator Jonass avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Södermalm, Stockholm
    Inlägg
    1 560
    Klart man ska vara på alerten, men också vara kritisk. Betydligt fler har dött i år av att snava på en mattkant än av den nya influensan. Endast nio personer har dött i Sverige med anknytning till den nya influensan. Nio (!) personer. Och de flesta hade en mycket svår sjukdom i botten. Näe, jag avvaktar vidare empirisk forskning och struntar blankt i tidningarnas krigsrubriker. Jag har heller inte tagit antibiotika sen jag var tio år även fast jag förskrivits det vid säkert tiotalet tillfällen sedan dess. Lyckligtvis, då läkare nu säger att alldeles för många i framtiden inte kan skydda sig mot allvarliga pandemier pga att människor har byggt upp en resistens mot antibiotika. Jag följer influensadebatten på väl valda sajter och klandrar ingen som tar vaccinet, men väljer själv om jag ska ta det eller inte.

  2. #32
    Idag tog jag sprutan. Vi fick möjlighet göra det på jobbet fast det var söndag. Så var där 11.45 fast det egentligen starta kl 12, så var först i kön och tog sprutan exakt kl 12. Har då inte känt av några biverkningar än i all fall...

  3. #33
    Moderator Gibsons avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Tyllinge (Västervik)
    Inlägg
    3 424
    Skulle ha gjort det imorgon på jobbet men det har blivit uppskjutet så vi får se när det blir.
    Min hojblogg
    Min vardagsblogg
    Det krävs talang för att spela hård rock och blues medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop.

  4. #34
    Medlem DearHunters avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Base camp Stockholm 43 m.ö.h.
    Inlägg
    942
    Har Du sett dig i spegeln ?? Luta huvudet bakåt så att Du ser näsborrarna, men grips inte av panik....

    Min kompis tog sprutan och han hade ont i ett par dagaer efteråt. Har även hört att andra fått feber. Det är grymt med den här influensan. Tror det är bra att ta sin spruta.
    Hellre vara ute på hal is och ha ett glatt liv än gå i lera och sörja

  5. #35
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    erkagn, det kommer nog i morgon i form av en träningsvärk i den muskeln under ett par dagar.

  6. #36
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Tog sprutan i torsdags. Kände inte ens när nålen stacks in eller vätskan sprutades in. Märkte inte av några biverkningar förutom en liten svag antydan till träningsvärk i muskeln. Det var när jag verkligen kände efter efter, annars hade jag inte ens noterat den lilla skillnaden. Min fru och två andra jobbarkompisar som tog sprutan samtidigt blev däremot febriga och allmänt dåliga samma kväll. Dock inte värre än att två av tre kom till jobbet på morgonen och en efter lunch. Gemensamt för dessa "sjuklingar" är att de alla tre är av det mindre formatet. Dom väger alla mellan 50 och 60 kilo. Klart att man vid samma dos då blir mer påverkad än oss som väger mer än 50% mer. Ingen av oss på jobbet som är av det mer välväxta formatet har besvärats av några biverkningar.
    ~ Mats

    Min blogg

  7. #37
    Citat Ursprungligen postat av Nina Visa inlägg
    erkagn, det kommer nog i morgon i form av en träningsvärk i den muskeln under ett par dagar.
    Får ta och vänta med gå på gymmet då. Onödigt träna ifall man har ont i armen av sprutan.

  8. #38
    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Tog sprutan i torsdags. Kände inte ens när nålen stacks in eller vätskan sprutades in. Märkte inte av några biverkningar förutom en liten svag antydan till träningsvärk i muskeln. Det var när jag verkligen kände efter efter, annars hade jag inte ens noterat den lilla skillnaden. Min fru och två andra jobbarkompisar som tog sprutan samtidigt blev däremot febriga och allmänt dåliga samma kväll. Dock inte värre än att två av tre kom till jobbet på morgonen och en efter lunch. Gemensamt för dessa "sjuklingar" är att de alla tre är av det mindre formatet. Dom väger alla mellan 50 och 60 kilo. Klart att man vid samma dos då blir mer påverkad än oss som väger mer än 50% mer. Ingen av oss på jobbet som är av det mer välväxta formatet har besvärats av några biverkningar.
    Oki! Så bra med en fördel att väga över 100 kg

  9. #39
    Jag väntar på att min åldersgrupp får vår tur, det tar nog ett tag till.
    Jan-Olov

  10. #40
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2009
    Ort
    Kinna, Mark, V-Götaland
    Inlägg
    25
    Alla fick möjlighet på mitt jobb att ta - ca 8 dagar sen. ca 60 procent tog den. Jag kännde igentligen ingenting av sprutan. Jag tog den igentligen endast av en anledning. De som haft inflensan har ofta fått en lång och besvärlig hosta som hänger kvar. Den vill jag slippa. Annars tror jag de flesta inte skulle behöva vaccinera sig. Men återstår att se om resten av familjen drabbas då de ej tänker ta sprutan.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •