Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: EL

  1. #1

    EL

    Nu hoppas jag på alla dessa som kan el,håller på att dra el på min hoj (nej det finns inga kopplingsschema) har endast batteri,sladdar och ljus,måste koppla in ett hel-ljus,så jag undrar om det finns någon som vet hur man drar kablar från batteriet via hel-ljus relät och sen till omkopplaren, samma sak med blinkersena,och jag har inga moduler eller något annat utan endast batteri kabel och lampan??
    mycket tacksam för svar:

  2. #2
    Medlem Figureheads avatar
    Reg.datum
    okt 2009
    Ort
    Karlstad
    Inlägg
    245
    Jag är absolut inte rätt man att svara, tänkte snarare kanske fylla på din fråga lite. =)
    Vad jag förstår är ett standardkopplat elsystem för en motorcykel en ganska enkel historia för den som kan el-lära. Så min fråga är om någon vill rita ihop ett elsystem - komplett med hel/halv ljus, blinkers, broms/bakljus, tuta samt tändning, så man kan ha denna tråden klistrad?
    Antar att det är fler som kommer fråga/har frågat liknande frågor ang. koppling-scheman som inte är originalbyggda, eller som i mitt fall, att man har en cykel som är amatörbyggd och som helt saknar kopplings-schema?
    For those about to rock - We salute you!

  3. #3
    Varsågod:



    Skämt å sido, som ni är inne på, tror intresset för ett grund-schema finns! Så om någon elkunnig har lust att bidra klistrar jag gärna tråden sen.

    Här finns lite länkar på ämnet, dock ej kollat in dem noggrannare själv:
    http://www.ripper1.com/tech/wiring.php
    http://electricwiringdiagram.com/cir...iring-diagrams
    Hojen.nu - För oss som gillar motorcyklar!

  4. #4
    Skit bra Tack ska du, ska ner i garaget nu och skruva,får se hur det går med det. Kanske lär jag mej nya ord

  5. #5
    Så där ja,nu fick jag till det,park-hel och halvljus fungerar och fick till och med satt dit en helljus indikator i omkopplaren, Fan va jag e bra, i morgom e det dags för blinkers.

  6. #6
    Medlem DearHunters avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Base camp Stockholm 43 m.ö.h.
    Inlägg
    942

    Thumbs up

    Jasedär. Det var ju inte så svårt när det kommer till kritan.
    Nu gäller det bara att det slutar tuta när man har i friläget och att det slutar slå gnistor ut generatorn....

    Inför nästa säsong så ska jag byta ut den gamla strömmen i batteriet mot ny grön el.
    Den gröna elen i batteriet gör hojen miljövänligare. Man ska inte heller glömma bort att byta ut luften i däcken. Samma anledning där men då gäller det att luften är tagen innan det blir för mycket Polen i luften...

    Friskt kopplat, hälften brunnet. ;D
    Hellre vara ute på hal is och ha ett glatt liv än gå i lera och sörja

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •