Sidan 7 av 7 FörstaFörsta ... 567
Resultat 61 till 66 av 66

Ämne: Aldrig nöjd

  1. #61
    Aldrig nöjd? Så sant..

    Letade länge efter rätt exemplar innan jag köpte min drömhoj, en -04 Ducati 998s FE i nyskick. Har hela tiden sagt att den behåller jag livet ut, om den inte används får den stå avställd!

    Men för någon månad sedan såg jag en fabriksny(!) -02 Ducati 998R till salu och måste medge att jag blev lite sugen. Tyvärr var prisklassen lite väl saftig för min ekonomi. Men det var kanske tur det..

  2. #62
    Medlem DearHunters avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Base camp Stockholm 43 m.ö.h.
    Inlägg
    942
    Aaaaa.. det är ju så i livet. Även om det bara fanns tre hojar att välja på så skulle man ändå få huvudbry

    Ett exempel:

    a) Blondiner
    b) Brunetter
    c) Rödhåriga.



    Hellre vara ute på hal is och ha ett glatt liv än gå i lera och sörja

  3. #63
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av DearHunter Visa inlägg
    Aaaaa.. det är ju så i livet. Även om det bara fanns tre hojar att välja på så skulle man ändå få huvudbry

    Ett exempel:

    a) Blondiner
    b) Brunetter
    c) Rödhåriga.



    Lösningen heter: En av varje!
    ~ Mats

    Min blogg

  4. #64
    Medlem simens avatar
    Reg.datum
    mar 2010
    Ort
    Bohuslän Tanumshede
    Inlägg
    194
    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Lösningen heter: En av varje!
    Min är smoke grey metallic som har rullat unifär 800mil i somras8) och med en rödhårig fru på bönpallen,hva mera kan man önska sig

  5. #65
    å jag är nöjd sen vi köpte bsan med sidovagnen nu behövs inga mer motorcyklar. det var det som saknades i samlingen, å garaget är fullt. så brorsan har gett mig köpförbud tills vidare. eller så får jag ordna annan förvaring om det blir tillskott i familjen för den nya familjemedlemen. var å hälsa på dom idag det är en härlig syn att se 8 veteranmotorcyklar samtidigt å veta att man kan fara ut å åka med dom när man vill.
    Senast redigerat av veteranmc den 2010-08-25 klockan 19:27.

  6. #66
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av veteranmc Visa inlägg
    å jag är nöjd sen vi köpte bsan med sidovagnen nu behövs inga mer motorcyklar. det var det som saknades i samlingen, å garaget är fullt. så brorsan har gett mig köpförbud tills vidare. eller så får jag ordna annan förvaring om det blir tillskott i familjen för den nya familjemedlemen. var å hälsa på dom idag det är en härlig syn att se 8 veteranmotorcyklar samtidigt å veta att man kan fara ut å åka med dom när man vill.
    Jag tror att jag helt förstår hur du känner för gamla motorcyklar. Oavsett storlek på motorn finns det en speciell känsla i di gamle som bara inte kan upplevas på dagens hojar.
    Bekväma ... knappast. Men lätthanterliga och körbara på alla underlag som man nu måste ha en offroadhoj för att komma i närheten av. Driftsäkerhet var det väl si och så med men dom var ändå på sitt sätt lätta att hålla igång. Skiftnyckel. tång skruvmejsel och en bit ståltråd.

    Pratar ofta med en dam 75+, som dessutom åker med ibland, och häromveckan hade hon blivit stående och tittat på en Goldwing. Hennes kommentar: "KAn det där vara nåt att åka på, det är väl som att sitta i en fåtölj. Nä tacka vet jag en riktig motorcykel"! Till saken hör att hon varit spätta från tonår tills att henes make gick bort för några år sen och han hade bara veteranhojar, utom i ungdomen när "veteranerna" var nya.

    Kan meddela att ha henne i baksits är jättekul. Det där med att ta kurvor kan man överlåta och själv ägna sig åt att gasa och bromsa. Snacka om backseat driver!
    Ove

Liknande ämnen

  1. Trafikljus som aldrig slår om..
    Av Joachim i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2012-08-07, 07:17
  2. Nöjd.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-08-16, 21:22
  3. Man kan aldrig vara nog säker..
    Av pewa i forum Off topic
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-05-26, 22:30
  4. Är så J..la nöjd.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-12-29, 16:15

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •