Sidan 1 av 7 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 10 av 66

Ämne: Aldrig nöjd

  1. #1

    Aldrig nöjd

    Varför är man aldrig nöjd? Utan hela tiden tänker på vad man ska byta till för hoj nästa gång. Skulle tro att även om man köpte dyraste och finaste Harleyn för flera hundra tusen så skulle man ändå bli blase på den och fundera vad nästa hoj skulle bli.

    Det är ju ekonomiskt katastrof att byta hoj stup i kvarten.

    Men nu ska jag se till att behålla 950:n och hellre bekosta den extrautrustning än att byta bort den. Jag är ju faktist nöjd med den.;D

  2. #2
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Du kanske har hittat till rätt hoj ändå? Själv stormtrivs jag som fisken i vattnet på min Triumph, den skulle jag aldrig kunna sälja. BMW:n är också bra men på ett annat vis.

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av Nina Visa inlägg
    Du kanske har hittat till rätt hoj ändå? Själv stormtrivs jag som fisken i vattnet på min Triumph, den skulle jag aldrig kunna sälja. BMW:n är också bra men på ett annat vis.

    Jo, förhoppningsvis har jag hittat rätt nu. 950:n har bra väghållning och är smidig men ändå har den det rätta stuket.

    Tror nog en bra lösning är att ha flera hojar! Om jag hade råd skulle jag förutom en fin glidarhoj även vilja ha en äldre offroadhoj och sportigare hoj.

    Tror mycket är att man på vintern är less och då börjar man fantisera när man läser mc-tester samt annonser på blocket.

  4. #4
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Jag brukar fundera på hur jag kan göra Trajjan roligare, som att trimma den eller nåt annat skoj.

  5. #5
    Medlem klauss avatar
    Reg.datum
    feb 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    863
    jag är väldigt nöjd med min hoj och tänker inte byta den,visserligen är ombygget inte klart än, så man har mycket att se fram emot men tanken redan från början var att ha en livstidshoj
    Håller med att man ofta gör dålig affär när man håller på att byta stup i ett
    Kan man inte fundera tillräckligt och testa så man är säker på sin sak innan man köper så slipper man massa byten, och varför köpte man den hojen man nu är missnöjd med,kunde man inte låta bli?

  6. #6
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    En Mc är ett grundämne som du annpassar som du vill ha den.
    Jan

  7. #7
    Har man hittat den hoj som man trivs med så har åtminstone jag slutat söka ny hoj, sedan kan det bli så att man tröttnar och söker för den sakens skull men inte än.
    Jan-Olov

  8. #8
    Medlem Guzzi-Leifs avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    1 217
    Jag har faktiskt haft en och samma båge i 17 år (köpte den ny 1987 och bytte in den 2004). Jag behöll den så länge därför att den uppfyllde mina förväntningar och behov.
    Bytte enbart därför att jag var orolig för framtida reservdelsförsörjning, främst för sekundärtransmissionen.
    Hade jag vetat vad jag vet idag, då hade jag nog inte bytt Morbror Guzztaf mot Molnets Broder...

    Det senaste bytet däremot, återvändandet till Guzzi, kändes välbehövligt och njutbart.
    Senast redigerat av Guzzi-Leif den 2009-11-06 klockan 23:41.

  9. #9
    Medlem klauss avatar
    Reg.datum
    feb 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    863
    ok,om jag råkar ha lite penningar över nån gång i framtiden så kan jag tänka mig skaffa 10.000cc ,men för den skull tänker jag inte göra mig av med min lilla 5,7

  10. #10
    Mc-Bosse
    Gäst
    Ekonomiskt behöver det ju inte vara någon katastrof att byta mc men jag känner numera att det blir nog med mc som med mina bilar. Köper dom billigt och kör tills det ekonomiskt inte är försvarbart att reparera dom. Min enda mc i Kawasakin tänker jag inte byta ut i första taget. Åtminstone inte på ett sätt som gör att jag skuldsätter mig. Jag tycker Kawasakin är bra, bekväm och lagom snabb...

    Jag pratar med utgångspunkt från en vanlig arbetarlön.

Liknande ämnen

  1. Trafikljus som aldrig slår om..
    Av Joachim i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2012-08-07, 07:17
  2. Nöjd.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-08-16, 21:22
  3. Man kan aldrig vara nog säker..
    Av pewa i forum Off topic
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-05-26, 22:30
  4. Är så J..la nöjd.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-12-29, 16:15

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •