Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 13

Ämne: Obehagligt.

  1. #1
    Moderator Gibsons avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Tyllinge (Västervik)
    Inlägg
    3 424

    Angry Obehagligt.

    Imorse när jag skulle gå hem så kom basen och undrade om jag kunde tänka mig att gå tillbaks till mitt gamla skiftlag som jag blev förflyttad från i våras p g a omstrukturering på jobbet. Det har jag fan ingen lust med nu när jag har hamnat på ett skiftlag som jag trivs på och det gjorde jag inte på det gamla, ibland så mådde jag dåligt, nu har jag ju jobbarkompisar som jag delar intresse med, bland annat musik och motorcyklar och det vill jag ju inte släppa nu när man kan må bra på jobbet. När jag tänker på hur det skulle bli om jag kom tillbaks till det förra laget så mår jag skit. Bara massa ursäkter och flams skulle det bli från dom, latare och falskare arbetskamrater får man leta efter, jag har aldrig varit med om dess like så jag kommer att vara motstridig för första gången tror jag, jag ska stå på mig för min sak, jag tycker att det är viktigt att trivas på jobbet för då gör man ju bättre ifrån sig. Det finns ju andra killar som dom kan flytta på, varför just mig, dom har ju redan flyttat på mig en gång ska det vara nödvändigt att göra det igen?

    Det gänget jag jobbar med nu funkar skitbra, det är aldrig några problem om det skulle dyka upp någonting som man skulle behöva hjälp med till skillnad från det andra laget, där hjälper man inte varandra utan en jävla massa gnäll.

    Nej jag kommer att strida för min sak och hoppas på det bästa.
    Min hojblogg
    Min vardagsblogg
    Det krävs talang för att spela hård rock och blues medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop.

  2. #2
    Citat Ursprungligen postat av Gibson Visa inlägg
    Imorse när jag skulle gå hem så kom basen och undrade om jag kunde tänka mig att gå tillbaks till mitt gamla skiftlag som jag blev förflyttad från i våras p g a omstrukturering på jobbet. Det har jag fan ingen lust med nu när jag har hamnat på ett skiftlag som jag trivs på och det gjorde jag inte på det gamla, ibland så mådde jag dåligt, nu har jag ju jobbarkompisar som jag delar intresse med, bland annat musik och motorcyklar och det vill jag ju inte släppa nu när man kan må bra på jobbet. När jag tänker på hur det skulle bli om jag kom tillbaks till det förra laget så mår jag skit. Bara massa ursäkter och flams skulle det bli från dom, latare och falskare arbetskamrater får man leta efter, jag har aldrig varit med om dess like så jag kommer att vara motstridig för första gången tror jag, jag ska stå på mig för min sak, jag tycker att det är viktigt att trivas på jobbet för då gör man ju bättre ifrån sig. Det finns ju andra killar som dom kan flytta på, varför just mig, dom har ju redan flyttat på mig en gång ska det vara nödvändigt att göra det igen?

    Det gänget jag jobbar med nu funkar skitbra, det är aldrig några problem om det skulle dyka upp någonting som man skulle behöva hjälp med till skillnad från det andra laget, där hjälper man inte varandra utan en jävla massa gnäll.

    Nej jag kommer att strida för min sak och hoppas på det bästa.

    Har ingen aning om vilka regler som gäller. Men tycker att skiftbyte borde vara på frivillig basis. Tycker dem kunde fråga alla om det finns någon som frivilligt vill byta skiftslag.

  3. #3
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Håller tummarna, hoppas du får vara kvar på ditt skiftlag.

  4. #4
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Stå på dig! Arbetet och arbetskamraterna är med dig mer än vad familj och vänner är, så det är väldigt viktigt att det fungerar.

  5. #5
    Medlem
    Reg.datum
    jun 2008
    Inlägg
    2 172

    Thumbs up

    personkemin mellan jobbarkompisarna anser jag som väldigt viktig trivs man så gör man ju ett bättre o säkrare jobb än att man ska gå o vantrivas hela skiftet,det finns några på vårat jobb som man inte vill jobba med så när man har den oturen att jobba ilag med dom så känns det inte bra , SÅ STÅ PÅ DIG GIBSON
    Senast redigerat av leffa den 2009-11-04 klockan 20:03.

  6. #6
    Att må skit på jobbet gör bara att du tar det med dig hem, och då får även familjen lida. Stå på dig, varför inte säga som det är att du inte trivs i det gänget, vi är ju alla olika så alla passar inte ihop.
    Jan-Olov

  7. #7
    Medlem Panokas avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    49
    Pssst säg inget till Gibson (han blir så malig då ) men vi vill ha honom kvar på vårat skiftlag
    för som han skriver så har vi en bra sammanhållning, och högt i tak i våra samtal om allt och inget, vi kan prata allvar lika väl som att vi skämtar med varandra.
    I would rather push my Triumph, than ride a Harley

  8. #8
    Moderator Gibsons avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Tyllinge (Västervik)
    Inlägg
    3 424
    Citat Ursprungligen postat av Panoka Visa inlägg
    Pssst säg inget till Gibson (han blir så malig då ) men vi vill ha honom kvar på vårat skiftlag
    för som han skriver så har vi en bra sammanhållning, och högt i tak i våra samtal om allt och inget, vi kan prata allvar lika väl som att vi skämtar med varandra.
    Nej jag ska inte skvallra.
    Min hojblogg
    Min vardagsblogg
    Det krävs talang för att spela hård rock och blues medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop.

  9. #9
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Håller med leffa, personkemi är viktig. Jag har varit med om arbetsplatser där taket varit oändlig i höjd och gapskratten suttit där vid varje fikarast men vi har blivit tillsagda av överordnade att vi inte får skratta så högt. Givetvis svängde vi detta till att vi inte får skratta på arbetsplatsen.
    Såna arbetsplaster och även kompisgäng gillar jag, där skämten haglar och man gapskrattar, som när man åker hoj med hojen-gänget.

  10. #10
    Medlem Linnexs avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Vislanda (3 mil SV Växjö)
    Inlägg
    553
    Det är väl naturligt att fråga "gamla" om behov uppstår om de vill gå tillbaka till tidigare arbetslag.
    Om du säger nej och att du inte trivdes i det gamla laget så bör de ju fråga vidare. Förhoppningsvis så accepterar någon annan.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •