Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: regskylt på sidan???

  1. #1
    Medlem ramsess avatar
    Reg.datum
    nov 2009
    Ort
    göteborg
    Inlägg
    4

    regskylt på sidan???

    Tja! alla åkare.....8)

    Jag har sett en del customhojar som har regskylt på sidan om bakdäcket.
    Jag skulle oxå vilja flytta min regskylt på vänstersida om bakdäcket men man hör så j**la många dubbla budskap o ingen verkar ha ett direkt svar 1. böter av polisen 2. ej godkänt vid besiktning......osv
    om man sätter regskylten med bromljuset ovanför regskylten så att den e belyst och om jag även vill flytta bak blinkersen ca: 20cm bak på skärmen........ vad kan man räkna med för besvär i framtiden från polisen resp, besiktningsmännen.

    Förresten så kör jag en night rod special för en målande bild om hur jag vill ha det!!!
    tips på custombyggare i gbg området hade inte varit fel heller

    tacksam för alla seriösa svar!!!

  2. #2
    Medlem turbos avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    södern
    Inlägg
    773
    kolla om du hittar nån info i den här tråden http://www.hojen.nu/forum/showthread.php?t=1999

  3. #3
    Medlem Figureheads avatar
    Reg.datum
    okt 2009
    Ort
    Karlstad
    Inlägg
    245
    Vad jag vet så får du inte ha skylten på sidan, lika mycket som du inte får ha en egentillverkad, mindre skylt fram på din bil. Du lär bli underkänd på besiktningen, men om du inte är fullt så laglydig är det ju bara att flytta reg.skylten inför detta.
    Risken att polisen tar dig är nog väldigt liten (vet inte hur dom är i göteborg, men här i Karlstad är dom inte kinkiga iaf), men som allt olagligt man gör är det ju en medveten chansning.
    For those about to rock - We salute you!

  4. #4
    Medlem ramsess avatar
    Reg.datum
    nov 2009
    Ort
    göteborg
    Inlägg
    4
    Citat Ursprungligen postat av turbo Visa inlägg
    kolla om du hittar nån info i den här tråden http://www.hojen.nu/forum/showthread.php?t=1999
    tack för de få men hjälpsamma svaren
    Ditt forumsförslag TURBO ledde till detta forum:
    http://forum.svmc.se/showthread.php?...gsskylt&page=2
    där man fick lite mer kött på benen......tack!!!

    Nu ska man väl fixa till en skylthållare o sätta dit orginalskylten för sidmontering.....det är ju ändå 2 år tills man ska besiktiga hojen och så länge skylten e synlig och man inte kör vårdslöst och ger snuten en annan anledning att stoppa mig så kan de få stoppa mig för att regskylten är sidmonterad....polisen är ju inte helt omänsliga även de kör nån moddad hoj elr köper sex osv.......we are all sinners

    Ha d gött.....

    Mvh ramses

  5. #5
    Medlem Daimbags avatar
    Reg.datum
    dec 2008
    Ort
    Skara
    Inlägg
    68
    Tja!
    Jag gjorde så här: Tillverkade en egen skylthållare som jag satte den i bak (lutade den lite grann uppåt) satte baklampa ovanför, skyltbelysning under och reflex på sidan. Sedan åkte jag till besiktningen, inte ett ord om min egentillverkade skyllthållare eller om placering.

  6. #6

  7. #7
    Hej hej,bygger egen hoj och vet att det är tillåtet med reg skylten på sidan,(har en själv) en tum regel är att den ska sitta i höjd med bakaxeln,har med att göra om man står eller kör bakom hojen så ska det vara en 30 graders vinkel så att om man ligger bakom dej att man kan se skylten,så sätt den bredvid bulten på bakaxeln så blir det inga problem

  8. #8
    Medlem ramsess avatar
    Reg.datum
    nov 2009
    Ort
    göteborg
    Inlägg
    4
    Tja!
    hur mycket man än googlar så får man inte alltid lika bra svar som hos en gammal Mc-räv(ar).

    tack för alla svar nu längtar man som fan till våren.....
    Ha en vinter så syns på vägarna till våren.

Liknande ämnen

  1. Ny regskylt, borra?
    Av Krokmark i forum Mekhörnan
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2014-05-01, 12:45
  2. Regskylt fram
    Av Janoz i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 32
    Senaste inlägg: 2011-10-11, 07:37
  3. Regskylt fram
    Av Maestro i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 37
    Senaste inlägg: 2010-08-12, 11:57
  4. Placering av regskylt
    Av Daimbag i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-01-07, 01:28
  5. L-ABC för mc-sidan
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-07-17, 07:59

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •