Sidan 4 av 5 FörstaFörsta ... 2345 SistaSista
Resultat 31 till 40 av 48

Ämne: Hur får man fler tjejer att åka hoj?

  1. #31
    Medlem Molgans avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    1 689
    Citat Ursprungligen postat av Nina Visa inlägg
    Turbo satte fingret på det hela. Tjejer är som bekant lite mindre våghalsiga och räds lättare. Men såg man till det borde prototypen sett mjukare ut.
    Lite som Gladius, en "tjejhoj" som redan finns?

    Volvos YCC-koncept var väldigt intressant, det var ju en bil framtagen av kvinnor för kvinnor. Utseendet har inte alls de där fördomsfullt "kvinnliga" egenskaperna, och de unika lösningarna som fanns i bilen visade sig vara precis lika uppskattade av männen. Personligen vill jag oxå ha en bil som helt saknar motorhuv, då behöver man inte hitta på bortförklaringar till varför man inte ids leka hobbymekaniker. =)

    Fast det är knepigt det här med genus och fordon, skulle man kunna ta fram en hoj för kvinnor borde man oxå kunna ta fram en hoj för män och då skulle marknaden i stort sett bestå av två hojvarianter. Tror att smak, tycke och behov varierar individuellt hos kvinnor precis lika mycket som hos den andra halvan av befolkningen.
    Grusmysfilm.
    Kurvnötarfilm.

    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Den som aldrig kört vilse har inte sett världen!

  2. #32
    Medlem turbos avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    södern
    Inlägg
    773
    Citat Ursprungligen postat av Molgan Visa inlägg
    Lite som Gladius, en "tjejhoj" som redan finns?
    jag läste precis att gladiusen kommer börja säljas i sverige, tog aldrig in några förra säsongen.

  3. #33
    Medlem ellies avatar
    Reg.datum
    mar 2009
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    38
    Oh! Kommer den??? Jag är helt kär i Gladius =) Den är tilltalande snygg! För håret bryr jag mej inte ett skit om, men hojen måste vara av typen att man blir smått kär i den varje gång man tittar på den =) Sen är det ju lite avskräckande när dom kallar det "tjejhoj". Blir lite smått anti av sånt.

    Sedan håller jag med lite om det där med höjden, borde vara lättare att reglera, utan att hojen får helt annorlunda egenskaper. Vi var några korta tjejer på körskolan i somras - och vi fick nog kämpa lite extra med allt - framför allt skjutsa och lågfart. Det är ju så ofantligt mycket längre ner än för er killar. Lätt att lägga omkull den när man måste tippa den så långt att den blir för tung att ta emot när man ska ner med foten.

    Finns Gladius i annat än 600? Nu när jag väl fattat att storleken på mig inte behöver hänga ihop med motorkraft så vill jag ju ha minst en 800.

  4. #34
    Vissa som bygger customhojar bygger väl in hydraulisk fjädring bak så de kan höja och sänka. Tycks ha sett filmer på såna hojar på youtube.

  5. #35
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836

    Hörenini! Börjar fundera på om vi har fått en ny könsindelning: Långa ben =män, Korta ben = kvinnor?

    Känner många damer med låånga ben och även ett helt gäng med kortbenta killar. Lite lurig genom att man som tjej begränsar sig till låga maskiner när det kanske vore bättre med ex.vis en hög offroad med tanke på intresse och även körergonomi. Bor man dessutom så till att man har en bra bit till asfaltsvägen kanske det också är en faktor att väga in. Vet inte men man kan ju alltid fundera.

    Sen detta med att tjejer. Kanske inte "tar för sig" initialt, men sen ser jag faktiskt inte att det är några problem för dem mer än att komma över en del fördommar.

  6. #36
    Medlem Molgans avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    1 689
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg

    Hörenini! Börjar fundera på om vi har fått en ny könsindelning: Långa ben =män, Korta ben = kvinnor?
    Ja statistiskt sett så är män längre.
    Grusmysfilm.
    Kurvnötarfilm.

    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Den som aldrig kört vilse har inte sett världen!

  7. #37
    Jag är kille och är lång och har långa ben, men föredrar låga, långa och feta hojar. Är ju inget problem att ha låg sadelhöjd fast man är lång när man har fotplattor eller fotpinnar långt fram så benen pekar framåt.

  8. #38
    Medlem Molgans avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    1 689
    Citat Ursprungligen postat av erkagn Visa inlägg
    Är ju inget problem att ha låg sadelhöjd fast man är lång när man har fotplattor eller fotpinnar långt fram så benen pekar framåt.
    ..vilket är en i mitt tycke fullständigt naturvidrig sittställning som får folk att se ut som en säck potatis (med ben). Därför ar det tur att det inte finns nån "idealhoj" utan en stor variation så alla blir nöjda. =)
    Grusmysfilm.
    Kurvnötarfilm.

    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Den som aldrig kört vilse har inte sett världen!

  9. #39
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Svarar Molgan och erkagn:

    Jo tjejer är kortare statistiskt sett.

    Ja det går att köra låga hojar.

    Vad jag menar är att tjejer är som vi pojkar olika, en del långa en del är korta, en del vill köra asfalt och andra vill sprätta grus. Inget konstigt i det.

    När man pratar lämplig tjejhoj är det oftast typ låg och snäll som bara vill ha asfalt. Jag vill inte köra i halva befolkningen i en likriktad fålla. Får höra med Nina om jag har rätt.

  10. #40
    Frånsett aspekten att nå ner med benen, så är det väl så att en låg hoj för det mesta har lägre tyngdpunkt än en hög, och därigenom blir smidigare och mer lätthanterlig. Eller har jag fel? Jag tycker det borde vara så i alla fall...

Liknande ämnen

  1. MC kläder för tjejer
    Av Nicole i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2013-01-11, 12:14
  2. Körsugna tjejer i Linköpingsområdet?!
    Av Ramona i forum Träffar & Körningar
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-08-15, 13:02
  3. Fler och fler Triumph
    Av Nina i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 29
    Senaste inlägg: 2011-10-02, 21:21
  4. MC-kläder för tjejer???
    Av ellie i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2009-07-27, 06:57
  5. Tjejer & rondeller!
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-08-15, 14:54

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •