Sidan 3 av 8 FörstaFörsta 12345 ... SistaSista
Resultat 21 till 30 av 72

Ämne: Power commander

  1. #21
    Medlem Guzzi-Leifs avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    1 217
    Med Klarkner som "garant" kan det bara vara plånboken som hindrar.
    Moto-Speed är en bra skola för trollkarlar.

  2. #22
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Cubalibre Visa inlägg
    Jag vet inte vad oljan heter, men det är en inkörningsolja i som är tjockare och med lite "slipmedel" under dom första 100 milen. Sedan vet jag inte varför du pratar om slipon? jag har inget slipon.....inte än.....har dock beställt ett, och förutom ett skönare ljud så skall hojen gå mjukare, vara piggare ut ur kurvor o.s.v Det är vad dom säger på verkstan iallafall. Och med power commander och mappning så skall det ju bli en stor skillnad! Piggare över hela registret och bränslesnålare. På min hoj t.e.x skall det göra 20-25hk vid 7000 varv ungefär. Aldrig hört om en hoj som inte gått bättre efter PC och mappning.
    20-25hk be att få se dom siffrorna när du är med när dom bänkar.Var själv med när kompisen körde sin varadero i bänk hos en firma som sysslar med dragracing med mc. Vi monterade gpr dämpare,kn filter,powercomander.inte 1hk extra men flackare vridkurva.Ska man trimma med effekt så måste man göra ingrepp i motorn.Men det är ju klart att så länge kunden tror det så säljer det.

  3. #23
    Medlem Cubalibres avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    355
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    20-25hk be att få se dom siffrorna när du är med när dom bänkar.Var själv med när kompisen körde sin varadero i bänk hos en firma som sysslar med dragracing med mc. Vi monterade gpr dämpare,kn filter,powercomander.inte 1hk extra men flackare vridkurva.Ska man trimma med effekt så måste man göra ingrepp i motorn.Men det är ju klart att så länge kunden tror det så säljer det.

    Bra ett slipon gör 2-3hk. Ett slipon, power commander 3 och mapping +21hk vid 7500 varv;

    http://www.avamc.se/produkter/produc...-och-mappning/

  4. #24
    Medlem Cubalibres avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    355
    Och jag har absolut ingen koll på sånt här. Men i alla forum jag har läst så har folk fått en helt annan hoj som både går snabbare och mjukare, vore ju konstigt om alla firmor plus privatpersoner ljuger :-/

  5. #25
    Medlem Hamres avatar
    Reg.datum
    sep 2007
    Ort
    Lysekiiil
    Inlägg
    435
    Citat Ursprungligen postat av Cubalibre Visa inlägg
    Jag vet inte vad oljan heter, men det är en inkörningsolja i som är tjockare och med lite "slipmedel" under dom första 100 milen. Sedan vet jag inte varför du pratar om slipon? jag har inget slipon.....inte än.....har dock beställt ett, och förutom ett skönare ljud så skall hojen gå mjukare, vara piggare ut ur kurvor o.s.v Det är vad dom säger på verkstan iallafall. Och med power commander och mappning så skall det ju bli en stor skillnad! Piggare över hela registret och bränslesnålare. På min hoj t.e.x skall det göra 20-25hk vid 7000 varv ungefär. Aldrig hört om en hoj som inte gått bättre efter PC och mappning.
    Tron kan försätta berg säger dom! Det stämmer nog i detta fallet.
    "Inkörningsolja???) Finns en del muppar som tror det är bättre att köra in hojen med mineralolja, kan inte riktigt få till det! En modern syntetolja är ju det absolut bästa du kan hälla på.
    Har läst tester som säger att Slipondämpare tom. sänker effekten! Att tro det ska ge 20-25 hk är väldigt optimistiskt. Men som sagt "Tron kan försätta berg" Kanske du får en hoj som är mer körbar.
    Put something nice between your legs, Street Triple.
    Jag Vägrar Kategoriskt Customhoj!

  6. #26
    Medlem Cubalibres avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    355
    Citat Ursprungligen postat av Hamre Visa inlägg
    Tron kan försätta berg säger dom! Det stämmer nog i detta fallet.
    "Inkörningsolja???) Finns en del muppar som tror det är bättre att köra in hojen med mineralolja, kan inte riktigt få till det! En modern syntetolja är ju det absolut bästa du kan hälla på.
    Har läst tester som säger att Slipondämpare tom. sänker effekten! Att tro det ska ge 20-25 hk är väldigt optimistiskt. Men som sagt "Tron kan försätta berg" Kanske du får en hoj som är mer körbar.
    Inte enbart ett slipon, utan power commander och ordentlig mapping. Titta på länken ovanför och läs i andra forum. Jag har själv ingen erfarenhet, men det vore ju konstigt om alla ljuger som sagt...

    Och enligt oljan så sa försäljaren på Johans Mc i Göteborg att det var en specialolja i som skulle "slipa" alla delar, och efter 100 mil så byts den ut mot "riktig" olja....men vad vet jag...

  7. #27
    Medlem Hamres avatar
    Reg.datum
    sep 2007
    Ort
    Lysekiiil
    Inlägg
    435
    Citat Ursprungligen postat av Cubalibre Visa inlägg
    Inte enbart ett slipon, utan power commander och ordentlig mapping. Titta på länken ovanför och läs i andra forum. Jag har själv ingen erfarenhet, men det vore ju konstigt om alla ljuger som sagt
    Dom flesta vill nog inte erkänna att dom lagt ner en 8-10 000:-(om det räcker) på nåt som skall ge en massa HK. Allt dom får är ett annat ljud!
    Dom skulle aldrig erkänna att det är bortkastade pengar!!!
    Put something nice between your legs, Street Triple.
    Jag Vägrar Kategoriskt Customhoj!

  8. #28
    Medlem Cubalibres avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    355
    Citat Ursprungligen postat av Hamre Visa inlägg
    Dom flesta vill nog inte erkänna att dom lagt ner en 8-10 000:-(om det räcker) på nåt som skall ge en massa HK. Allt dom får är ett annat ljud!
    Dom skulle aldrig erkänna att det är bortkastade pengar!!!
    Driver du med mig?

    Power commander är ju jättestort! Om det nu hade vart en bluff så hade väl det kommit fram för längesen!

    Du menar alltså att alla effektkurvor man kan läsa om och titta på på youtube t.e.x är fake bara? att den blir bränslesnålare? får ett jämnare drag över hela registret? allt är bara ljug? tror inte dom hade överlevt så länge då....

  9. #29
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2010
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    131
    Citat Ursprungligen postat av Cubalibre Visa inlägg
    Driver du med mig?

    Power commander är ju jättestort! Om det nu hade vart en bluff så hade väl det kommit fram för längesen!

    Du menar alltså att alla effektkurvor man kan läsa om och titta på på youtube t.e.x är fake bara? att den blir bränslesnålare? får ett jämnare drag över hela registret? allt är bara ljug? tror inte dom hade överlevt så länge då....
    Power Commander eller Dynojet är absolut ingen bluff.
    Det är mycket sällan en fabriksmotor ger optimalt med effekt.
    Men 20-25 hk extra ska man nog inte räkna med även om det kan stämma på vissa motorer.
    Så får man så mycket som 25 hk så har fabriken gjort ett väldigt dåligt jobb tycker jag.

    Det är ju bara å snegla på alla som "chippar" bilar... PC är ju ungefär samma sak.

    Har man sen en turbo så kan man i princip öka turbotrycket tills den exploderar och där nånstans strax innan den small så har man ganska många extra hk.... men grejorna ska ju helst hålla ett tag med....
    Senast redigerat av Freda den 2011-06-18 klockan 19:03.

  10. #30
    Medlem Cubalibres avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    355
    Citat Ursprungligen postat av Freda Visa inlägg
    Power Commander eller Dynojet är absolut ingen bluff.
    Det är mycket sällan en fabriksmotor ger optimalt med effekt.
    Men 20-25 hk extra ska man nog inte räkna med även om det kan stämma på vissa motorer.
    Så får man så mycket som 25 hk så har fabriken gjort ett väldigt dåligt jobb tycker jag.

    Det är ju bara å snegla på alla som "chippar" bilar... PC är ju ungefär samma sak.

    Har man sen en turbo så kan man i princip öka turbotrycket tills den exploderar och där nånstans strax innan den small så har man ganska många extra hk.... men grejorna ska ju helst hålla ett tag med....

    Jag tror inte heller på några 20-25hk, det är nog väldigt ovanligt att man kan få ut såpass mycket mer.

    Men att säga att man inte får ut något annat än ett annat ljud som tidigare talare sa är ju bara komiskt....

Liknande ämnen

  1. Michelin Power Pure
    Av Johan T i forum Mekhörnan
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2013-04-01, 19:15
  2. m1800r power commander
    Av Zoxes i forum Mekhörnan
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-06-10, 18:20
  3. Power to the people...
    Av tomahs900 i forum Mekhörnan
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-08-29, 17:35

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •