Sidan 4 av 8 FörstaFörsta ... 23456 ... SistaSista
Resultat 31 till 40 av 72

Ämne: Power commander

  1. #31
    Hon som köpte min gamla hoj, Yamaha XVS950, satte dit V&H Big radious 2-2-pipor, power commander och luftfilter. Hon bänkade den innan och efter. Hon jobbar på mc-firman där jag bytte in den. Hon säger att hon fick en ökning av effekten på bakhjulet med 26%.

  2. #32
    Medlem Cubalibres avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    355
    Undrar vad engström och hamre har att säga nu......jag har enbart hört positiva responser av installation av power commander. Får se om det blir något köp av en sådan framöver.

  3. #33
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Cubalibre Visa inlägg
    Undrar vad engström och hamre har att säga nu......jag har enbart hört positiva responser av installation av power commander. Får se om det blir något köp av en sådan framöver.
    Ja ja jag säger inte mycket,för jag vet hur det är.Som någon sa att man lämnar in bilar och chippar dom,och det skulle vara samma sak,nix pix.Nu snackar vi överladdade motorer,turbomaskiner,det är en helt annan sak.Att power comander är bluff det har jag aldrig påstått.Vissa maskiner man byter avgassystem på så monterar man powercomander och optimerar motorn,luft,bränsleblandning.Vissa kanske någon hk,men vi snackar bara optimering,knappast trimmning.Jag har haft,har slipon på mina hojar från det dom är nya och jag kommer aldrig lägga pengar på powercomander,då jag vet att den knappast går bättre,bättre att köpa en värre maskin då.Och jag kör bara med slipon enbart för ljudets skull.Lycka till med trimmningen.

  4. #34
    Medlem Cubalibres avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    355
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Ja ja jag säger inte mycket,för jag vet hur det är.Som någon sa att man lämnar in bilar och chippar dom,och det skulle vara samma sak,nix pix.Nu snackar vi överladdade motorer,turbomaskiner,det är en helt annan sak.Att power comander är bluff det har jag aldrig påstått.Vissa maskiner man byter avgassystem på så monterar man powercomander och optimerar motorn,luft,bränsleblandning.Vissa kanske någon hk,men vi snackar bara optimering,knappast trimmning.Jag har haft,har slipon på mina hojar från det dom är nya och jag kommer aldrig lägga pengar på powercomander,då jag vet att den knappast går bättre,bättre att köpa en värre maskin då.Och jag kör bara med slipon enbart för ljudets skull.Lycka till med trimmningen.
    Jag har inget behov av att trimma min hoj, och har inga planer på att köpa någon power commander i dagsläget. Men det är ju kul att du anser att alla företag och privatpersoner ljuger.

  5. #35
    Kan det vara så att customhojar är mera strypta än sportigare hojar, så att det ger mera effekt på sådana än på de sportigare hojarna?
    Märker ju klar skilllnad på min Sporster som jag körde ett 30-tal mil orginal jämfört med när den fick luft och buller. Särskilt nu när den blev mappad.

    En kompis satte dit luft och buller och bänkkörde sin Yamaha 1900:a och fick 99 hästar på bakhjulet och 160 nm vrid. Orginal är den 90 hästar i motorn.

    Fick ju även låna en Fat bob med orginal avgas/filter av firman nu är jag var inne på service. Den gick märkbart sämre än kompisens Street bob med Race Tuner, vance and hines pipa och öppnare luftfilter.

  6. #36
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Cubalibre Visa inlägg
    Jag har inget behov av att trimma min hoj, och har inga planer på att köpa någon power commander i dagsläget. Men det är ju kul att du anser att alla företag och privatpersoner ljuger.
    Som sagt,har aldrig påstått att någon ljuger,jag är bara inte övertygad om vissa överdrivna effekt ökningar.Jag har frågat min handlare som själv tävlingskör flera gånger om detta när jag slängt på slipon på mina hojar direkt när dom är nya om man behöver powercomander,nä det behövs ej,det räcker för mig.och som jag sa tidigare någon hk kanske på någon maskin det kan jag köpa.Och sedan vet jag att Hd är det rätt viktigt med rätt mappning vid byte av blås,och då funkar det bra med powercomander.Men du kan ju läsa och jag säger det igen,powercomander är bra om man vill optimera sin hoj,och någon hk kanske. Här har du ett citat från Motospeed En mycket omtalad nyhet från Dynojet, Power Commandern har gjort det möjligt att modifiera Inspruts hojar. Förbättrar gassvar och köregenskaper. Power Commander är en full integrerad dator somkopplas in mellan din motorcykels orginal kabelstam och orginal elektronisk kontrollenhet. Power Commander har därefter möjligheten att ge din insprutning den karaktär som ni själva valt, detta medför positiva effekter över hela varvtalsregistret. Power Commander är ett måste till dig som vill byta avgasystem och K&N Luftfilter eller trimmat cykeln på annat vis.
    Senast redigerat av engström67 den 2011-06-18 klockan 21:08.

  7. #37
    Medlem Cubalibres avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    355
    Jag har inte sagt något om att man måste ha en PC bara för att man sätter på ett slipon. Jag har själv beställt ett slipon, och kollat upp att det skall fungera hur bra som helst med originalmappningen.

    Men väljer man att montera en PC också så talar ju allt för att man får ut mer hästkrafter på bakhjulet. Hojen går bättre genom alla växlar och hela registret,och man får en lägre bränsleförbrukning.

  8. #38
    Medlem Hamres avatar
    Reg.datum
    sep 2007
    Ort
    Lysekiiil
    Inlägg
    435
    Citat Ursprungligen postat av Cubalibre Visa inlägg
    Undrar vad engström och hamre har att säga nu......jag har enbart hört positiva responser av installation av power commander. Får se om det blir något köp av en sådan framöver.

    Säger bara "Placeboeffekt" kan lura vem som helst!!
    Håller med engström, han har sammanfattat det hela bra!
    Put something nice between your legs, Street Triple.
    Jag Vägrar Kategoriskt Customhoj!

  9. #39
    Ja flesta custom hojar är strypta pga försäkringar
    Custom hojar har inte prio 1 för effekt uttag
    Har en V70 140 hästare som går o öka till 170 hk o ja en sugmotor
    Eller lurar Volvo alla som köper 170 hästars motor?
    BSR kan ta ut ca 188hk ur den men kan även det vara ruffel o båg

  10. #40
    Förstår inte hur folk kan säga att det är placeboeffekt. Man får ju hojen bänkkörd och utskrivet diagram som visar effekt och vrid efter luft och buller samt mappning.

Liknande ämnen

  1. Michelin Power Pure
    Av Johan T i forum Mekhörnan
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2013-04-01, 19:15
  2. m1800r power commander
    Av Zoxes i forum Mekhörnan
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-06-10, 18:20
  3. Power to the people...
    Av tomahs900 i forum Mekhörnan
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-08-29, 17:35

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •