Sidan 1 av 8 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 10 av 72

Ämne: Power commander

  1. #1

    Power commander

    Power Commander, denna dyra lilla leksak, hur funkar den exakt och var kan man ladda ner mjukvara till sin egen hoj?

    Behöver man Power commanda hojen om man tex byter till en fetare ljuddämpare?
    ni som har PC vad är era erfarenheter av detta och vad har det kostat er att optimera hojen på verkstaden?

  2. #2
    Medlem
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    362

    SV: Power commander

    En power commander är liten box som man monterar in mellan styrdosan och övriga kablaget. Den styr sedan signaler för insprutningen och tändningen och förändrar dem enligt en look-up tabell. En sån tabell eller mall kan man tanka ner från nätet och modifiera eller göra en helt egen. Man kan alltså ställa om sprutet och tändningen via hojen egna dator ECU.

    Hur mycket det ger är lite olika beroende på hur mycket man har modifierat sin hoj och liknande. Specifik mjukvara till varje hoj vet jag inte var man hittar, det finns standard-tabeller som man sen kan modifiera själv, men hur vet jag inte.

    www.powercommander.com finns en del tabeller, pc's och annat.

  3. #3

    SV: Power commander

    Bara fetare ljuddämpare behöver man nog inte göra något åt hojen, snackade med en mc-mekaniker om det för nått år sen och han tyckte inte det..

    Börjar man byta hela avgassystemet och luftfilter kan det nog va bra att ge hojen lite extra bränsle så den inte går för torrt.
    Hojen.nu - För oss som gillar motorcyklar!

  4. #4
    Medlem [Spanaren]s avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Blekinge
    Inlägg
    32

    SV: Power commander

    fördelen med insprut o power commander är ju att man kan mappa hela registret exakt. alla varvtal vid olika trottelöppningar
    har du en standard hoj kan du säkert få ut något lite mer pulver + bättre bränsle ekonomi genom att mappa om
    The Internet interprets censorship as damage and routes around it.

  5. #5

    SV: Power commander

    Citat Ursprungligen postat av [Spanaren
    ]
    fördelen med insprut o power commander är ju att man kan mappa hela registret exakt. alla varvtal vid olika trottelöppningar
    har du en standard hoj kan du säkert få ut något lite mer pulver + bättre bränsle ekonomi genom att mappa om
    Sant, glömde skriva att bara för att man inte behöver betyder det ju inte att man kan få ut lite extra kraft ändå Hur mycket verkar variera rätt kraftigt..
    Hojen.nu - För oss som gillar motorcyklar!

  6. #6

    SV: Power commander

    I senaste numret av Allt om Mc har dom ett reportage om just Power Commander. Hur den funkar, vad den ger, hur man går tillväga osv.. Lästips!
    Hojen.nu - För oss som gillar motorcyklar!

  7. #7
    Medlem
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    362

    SV: Power commander

    Jag gör ett litet tillägg, för att få en passande "map" bör man köra sin mc i en bromsbänk.

  8. #8
    Medlem kilimanjaros avatar
    Reg.datum
    dec 2007
    Ort
    Den del av fosterlandet som är absolut bäst (just nu): Södra Norrlands Kustland: TIMRÅ
    Inlägg
    61

    SV: aprilia rxv

    Tjaba nu har jag läst på om Power Commander, det ser ut att vara precis det jag letar men är det här en burk som sitter permanent på hojen?
    Finns det några erfarenheter om den här manicken och passar den för andra maskiner eller är det en låda per cykel? Någon?
    I morgon snöar det här men det skiter jag i, det blir mera Apriliavarning för alla som tänker sig ut i skoterspåret och/eller skogspromenaden i Timrå.
    g´natt// Karl B. ;D

  9. #9
    Medlem turbos avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    södern
    Inlägg
    773

    SV: Power commander

    jag hittade följande info på motospeed:

    En mycket omtalad nyhet från Dynojet, Power Commandern har gjort det möjligt att modifiera Inspruts hojar. Förbättrar gassvar och köregenskaper. Power Commander är en full integrerad dator somkopplas in mellan din motorcykels orginal kabelstam och orginal elektronisk kontrollenhet. Power Commander har därefter möjligheten att ge din insprutning den karaktär som ni själva valt, detta medför positiva effekter över hela varvtalsregistret. Power Commander är ett måste till dig som vill byta avgasystem och K&N Luftfilter eller trimmat cykeln på annat vis. Olika grundmappar följer med på en CD skiva där du även hittar en instruktions video mm.

    här finns modeller till aprilia

  10. #10
    Medlem kilimanjaros avatar
    Reg.datum
    dec 2007
    Ort
    Den del av fosterlandet som är absolut bäst (just nu): Södra Norrlands Kustland: TIMRÅ
    Inlägg
    61

    SV: Power commander

    Tack för infoTurbo
    Dyr leksak tveksamt om det är ett prisvärt alternativ. Det är inte så långt från en Reklusekoppling. Måste kolla med min kontakt i "amerikat" vad den kostar där, Powercommandern alltså.
    Vore intressant att få information från någon som provat själv att labba med den här manicken. Någon som vet*?

    // Karl B.

Liknande ämnen

  1. Michelin Power Pure
    Av Johan T i forum Mekhörnan
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2013-04-01, 19:15
  2. m1800r power commander
    Av Zoxes i forum Mekhörnan
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-06-10, 18:20
  3. Power to the people...
    Av tomahs900 i forum Mekhörnan
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-08-29, 17:35

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •