Sidan 3 av 5 FörstaFörsta 12345 SistaSista
Resultat 21 till 30 av 45

Ämne: Stockholmstur 31/10

  1. #21
    Moderator Jonass avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Södermalm, Stockholm
    Inlägg
    1 560
    Vi möts imorgon 11.00 på Shellmacken vid Hallundamotet. Där vi startade Mälaren Runt.

    Kan säga till de som tvekar att det inte var några som helst problem att köra idag. Frös inte alls. Och vägarna är torra och fina i Stockholmsområdet.

    Vi tänkte ta en tur på vägarna runt Rosenhill för att ha nära till kaffe, stora smörgåsar, värme och gemenskap.

    Ta med solglasögon. Om inte solen skiner (vilket den ska) så lär ni i alla fall bli bländade av min fina hoj.

    Vädret, enligt yr.no, säger nu återigen sex plusgrader med goda solchanser!

    Väl mött!

  2. #22
    Moderator Jonass avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Södermalm, Stockholm
    Inlägg
    1 560
    Ni är väl vakna? Ska förbi morsan och ställa om hennes klocka till vintertid. Sen rullar jag sakta söderut.

    C ya!

  3. #23
    Medlem Nickes avatar
    Reg.datum
    jul 2009
    Ort
    Stockholm - Hägersten
    Inlägg
    403
    [QUOTE=Jonas;29281]Ni är väl vakna? QUOTE]

    *gäsp* Du väckte mig just din högljudda kamel
    Försöker att hålla mig till tråden, fast modet är trådlöst

  4. #24
    Moderator Jonass avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Södermalm, Stockholm
    Inlägg
    1 560
    Det blev en riktigt skön tur idag trots att solen lös med sin frånvaro. Jag, Mats, Nicke, Stefan och Klaus möttes upp vid elvatiden på Shelltappen vid Hallundamotet. Därifrån åkte vi på underbara småvägar till Rosenhill. Händerna var ganska kalla när vi kom fram så det smakade gott med en varm kopp kaffe och en smörgås till. Stefan berättade bland annat lite om hojturen i USA och Nicke berättade hur han gärna plaskar i sitt badkar (!). Många skratt blev det. För övrigt var vi inte ensamma hojåkare där även om det var fler bilar än hojar på parkeringen.

    Vi tog ännu en runda efter fikat och körde då självklart Bulten för att sen ta höger innan Tungelsta och sen slingra oss tillbaka till Rosenhill där Mats hoppade upp på min Bonnie och drog iväg för att stilla den värsta abstinensen av att inte ha kört sin egna Bonnie på ett tag. Mats körde för övrigt sin KTM idag. Det blev ovanligt lite bilder tyvärr. Faktiskt bara två. Personen på bilden, som sitter på min hoj och suktar, vill dock vara anonym. Så tyvärr inte fler bilder (om inte Mats fotade i smyg), men däremot tre filmer som jag lägger upp på Tuben inom kort och sen länkar till här.

    Summa summarum fungerar det utmärkt att fortfarande åka hoj. Vägarna är torra och de färgsprakande lövverken är fantastiska, särskilt under vägen från Igelstaverket fram till Grödinge. Slutligen kan jag bara konstatera att jag för länge sedan fattat hur skönt det är att köra hoj och leva i den här kulturen, men köpet av en "riktig hoj" har tagit nivån ännu ett snäpp högre.

    I natt somnar jag gott med (fiskebåts)dunket från Stefans Hilding fortfarande i öronen.

    IMG_0492-1.jpg IMG_0496.jpg

  5. #25
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Visst blev det en skön höstdag, även om det regnade när jag slog upp mina "oskyldiga blå" i morse. Fick ihop totalt fjorton mil. Får se det som en bonus så här i slutet av en härlig säsong. Var inte helt fel att värma upp sig med ett par koppar kaffe och en macka, tack för det Jonas, innan vi gav oss i kast med Bulten. Inte speciellt kul att åka KTM på landsväg och i touringtempo. Den ska gå på attack på en grusväg för att komma till sin rätt. Var riktigt trevligt att få köra Triumph igen. Dock kom jag inte riktigt överens med växlingen av typ tå/häl. "Svårt att lära gamla hundar nya tricks". Det viktiga är att det funkar bra för Jonas, vilket det av leendet att döma verkar göra!

    Bidrar med ett par bilder även jag.
    Bifogade bilder Bifogade bilder
    ~ Mats

    Min blogg

  6. #26
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Men varför gör du så där med sista bilden, Mats?

  7. #27
    Medlem stefanistockholms avatar
    Reg.datum
    mar 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    293
    Ja det var en skön tur.
    Jag har inte varit så aktiv med Hojen-körningarna utan bara deltagit i 2... dagens rundtur och så Mälarn runt i somras. Med den erfarenheten så fattar jag inte riktigt varför jag inte hakat på oftare. Det var ett gäng "goa gubbar" som jag fick umgås med i dag. Det visste jag ju från i somras men behövde tydligen bli påmind...
    Tack för trevligt sällskap och en fin dag... och ett speciellt tack till Jonas som tog en omväg och skjutsade mig hem från garaget.

  8. #28
    Moderator Jonass avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Södermalm, Stockholm
    Inlägg
    1 560
    Här är de tre filmer som jag filmade idag.

    Första filmen visar en otroligt charmig vovve som sneglade på oss där vi stod, men som såg ut att låtsas vara ointresserad. Var bara tvungen att få med honom/henne på en snutt.

    http://www.youtube.com/watch?v=fQl6jI3u8xU

    Andra filmen visar när jag rullar runt macken vid Rosenhill. Jag spelar sur då Nicke som står bakom kameran hela dagen sagt att min hoj ser ut som en moped med mig på. Men inners inne vet ju alla att även Nicke vill ha en custom...

    http://www.youtube.com/watch?v=oAgPeyVwNJM

    Tredje filmen är ett klipp utanför Rosenhill innan vi skiljs åt efter en skön höstdag på vägarna omkring Södertörn. Klaus Boss Hoss, Stefans Wild Star, min America, Mats KTM och Nickes FJR i bakgrunden.

    http://www.youtube.com/watch?v=zfrWYVDYQhE
    Senast redigerat av Jonas den 2009-11-01 klockan 18:58.

  9. #29
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av Nina Visa inlägg
    Men varför gör du så där med sista bilden, Mats?
    Enbart för att jag kände för att pröva lite olika inställningar. Sepia2 på de två första bilderna och lite lattjande med kontrasterna på den sista.

    Här får du originalet, så att du vet hur Stefan och Jonas ser ut utan kontrastfix. Tyckte bilden var lite tråkig i original så den fick bli experimenterad med. Det var ingen djupare avsikt än så...
    Bifogade bilder Bifogade bilder
    ~ Mats

    Min blogg

  10. #30
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Tack, jag är nog bara lite allergisk mot en så pass kontrast.

    Ha en trevlig kväll allihop, kul att ni hade skoj i dag. Jag kikade på svägerskans hundtävling, hon kom på 1:a plats med sin hund.

Liknande ämnen

  1. Stockholmstur - nån som ska med?
    Av Motormannen i forum Träffar & Körningar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-05-13, 02:20

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •