Sidan 2 av 5 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista
Resultat 11 till 20 av 45

Ämne: Stockholmstur 31/10

  1. #11
    Medlem Nickes avatar
    Reg.datum
    jul 2009
    Ort
    Stockholm - Hägersten
    Inlägg
    403
    Citat Ursprungligen postat av adara Visa inlägg
    Kommer nog att vara upptagen med att montera värmehandtag den dagen, annars hade jag varit på=)
    Bättre att montera dom på söndagen eftersom de e 'vår' på lördagen
    Försöker att hålla mig till tråden, fast modet är trådlöst

  2. #12
    Moderator Jonass avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Södermalm, Stockholm
    Inlägg
    1 560
    Håller med Nicke!

  3. #13
    Medlem klauss avatar
    Reg.datum
    feb 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    863
    ett par nätter kvar,ifall dom inte kör ut och saltar som sist när det var lite kallare så kanske jag dyker upp också,sedan är jag inte alltför morgonpigg,slutar jobbet lö morgon 04,men det gick ju skapligt i sommar,ha inte alltför tidig start så värsta isen hinner försvinna
    Får väl ta värmehandskar,eftersom jag inte har nån värmehandtag

  4. #14
    Moderator Jonass avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Södermalm, Stockholm
    Inlägg
    1 560
    Jag ger mig inte ut förrän solen kommit upp en bra bit på himlen. Dvs typ elva. Men vädret ser ut att äntligen bli ganska trevligt. Efter veckor av tunga grå moln ser solen nu ut att visa sig under ett par dagar.

  5. #15
    Medlem Nickes avatar
    Reg.datum
    jul 2009
    Ort
    Stockholm - Hägersten
    Inlägg
    403
    Låter som en bra starttid Jonas
    Försöker att hålla mig till tråden, fast modet är trådlöst

  6. #16
    Medlem adaras avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    141
    Citat Ursprungligen postat av Nicke Visa inlägg
    Bättre att montera dom på söndagen eftersom de e 'vår' på lördagen
    Eftersom det är min kära sambo som har lovat montera dom (jag är inte särskild händig av mig) så får det tyvärr bli lördag, han kan inte på söndag. Men jag kommer nog ta en egen lite tur efteråt, måste ju provköra=)

  7. #17
    Medlem on2wheels avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Huvudstaden
    Inlägg
    202
    Citat Ursprungligen postat av Jonas Visa inlägg
    Yr.no säger nu sol och sex plusgrader på lördag! Rena vårkänningen ju...
    Det är så himla lätt att med åren bli "bekväm" Jonas, härligt att höra att du är på.
    De sista dagarana har ju varit "ovanligt!" varma och behagliga 8-9 grader plus. En 8 - 10 mil är inga svårigheter innan någon "värmestuga" är att före dra.

    Har nog fått ett 25 tal mil på mätarna den här veckan, så än är det bara löven på backen som vi behöver passa oss för. Kanske att det kan vara något salt stänk som måste spolas och tvättas av också.

    Kjelle på WD har sin 125 offraod sedan många år, han har aldrig tvättat den bara lagt på ett nytt lager skydds olja mot saltet, han kör hela vintrarana i saltet sedan 15 år med den.
    Återfalls skogsmulle!

  8. #18
    Moderator Jonass avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Södermalm, Stockholm
    Inlägg
    1 560
    Prognosen svänger och säger nu mulet med "chans" till sol och bara tre plusgrader. Således ingen vårvärme... Blir nog knappast en särskilt lång tur för mig...

  9. #19
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Klä på dig! När jag hade köpt min Triumph i januari -08 var det minsann inga plusgrader ute. Jag körde 15 mil i februari -08 under en runda och plåtade hojar i +2°C utomhus. Klä bara på dig lite extra och njut.

  10. #20
    Medlem
    Reg.datum
    jun 2008
    Inlägg
    2 172
    håller med nina passa på och njut nu nästa helg kan det kanske ligga snö på vägen,körde hem min första xj900 den 17/2 08 från jönköping till oxelösund(23 mil i 5+)det gick bra men man får ta tätare fika pauser än normalt,så åk nu mens du kan och få av dig det värsta åkbehovet sen kan du ju köpa putsmedel och när du putsar av resdammet kan du sitta minnas turen eller turerna som du gjort denna säsong med Bonnie

Liknande ämnen

  1. Stockholmstur - nån som ska med?
    Av Motormannen i forum Träffar & Körningar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-05-13, 02:20

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •