Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 21

Ämne: Vilket lås?

  1. #1
    Moderator Jonass avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Södermalm, Stockholm
    Inlägg
    1 560

    Vilket lås?

    Då jag lämnade mitt kedjelås med hojen jag sålde, så behöver jag ett nytt till min nya hoj. Vad ska jag satsa på? (har ekerfälgar)

    På nätterna står den i en bunker. Garage med tre låsta portar. Men på turer behöver man ju ett lås och ibland kanske man nattar borta och vill vara hyfsat säker på att låsen i alla fall är lite tuffa att ge sig på.

    Något särskilt märke att rekommendera?

  2. #2
    Medlem
    Reg.datum
    jun 2008
    Inlägg
    2 172
    hej jonas köp ett skivbroms lås av märket abus det är godkänt av försäkringsbolaget det finns små smidiga och större typ blocklås det är bara att åka till en välsorterad mc-handlare så hittar du ett som du känner dig nöjd med.dom kostar runt 800 kr .
    Senast redigerat av leffa den 2009-10-28 klockan 09:03.

  3. #3
    Ett lås måste du skaffa så varför inte köpa ett med inbyggt larm, så miskar risken att köra iväg utan att plocka bort låset. Jag har glömt det en gång och det kostade både pengar och stukad självkänsla.
    Jan-Olov

  4. #4
    Moderator Jonass avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Södermalm, Stockholm
    Inlägg
    1 560
    Okej. Får kolla in ett sådant på fredag när jag hämtar hojen.

  5. #5
    Moderator Jonass avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Södermalm, Stockholm
    Inlägg
    1 560
    Inbyggt larm? Hur fungerar de? Har sett lås med en vajer upp till styret. Är det den modellen du menar? Trodde det bara var för att påminna föraren om att låset är i. Inte att det var ett larm.

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av Jonas Visa inlägg
    Inbyggt larm? Hur fungerar de? Har sett lås med en vajer upp till styret. Är det den modellen du menar? Trodde det bara var för att påminna föraren om att låset är i. Inte att det var ett larm.

    Nej, det har inbyggda batterier. Och tjuter om det rubbas ur sitt läge, t ex vid stöldförsök eller om du glömmer ta bort låset när du ska åka iväg. Det har räddat mig ett flertal gånger ifrån att åka iväg med låset i bromsskivan.
    Senast redigerat av erkagn den 2009-10-28 klockan 07:34.

  7. #7
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Tror att låsen med inbyggt larm är ganska mycket dyrare än ett utan larm. Den billiga lösningen blir då ett vanligt lås och en spiralsladd upp till styret. Kostar runt tian på Biltema. Kolla noga att låset passar till din bromsskiva, inte alls säkert att så är fallet, innan du köper det!
    ~ Mats

    Min blogg

  8. #8
    Moderator Jonass avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Södermalm, Stockholm
    Inlägg
    1 560
    Okej, Triumph kanske kan ge mig ett lås till ett bra pris.

  9. #9
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Jag har andra lås till min Triumph för de där gula Abuslåsen passar inte på bromsskivorna på den.

  10. #10
    http://www.jofrab.se/commercePortal/...00&show300=yes
    Kolla detta låset, det passar många skivor, gummiklädslen på byglen går att skära bort så byglen blir smalare. Priser 6till 700 kr. Det följer påminnare och transporthållare i priset. Det är det enda lås jag haft och det har funkat för mig.
    Jan-Olov

Liknande ämnen

  1. Vilket däck
    Av Björn i forum Mekhörnan
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2017-01-15, 20:43
  2. Lås! Men vilket?
    Av stefan. i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2012-10-12, 19:26
  3. Vilket bränsle
    Av Fjerren i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-09-12, 23:21
  4. vilket märke kör du?
    Av turbo i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2008-12-01, 22:49
  5. vilket däck
    Av lene i forum Mekhörnan
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2008-07-13, 20:11

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •