Sidan 1 av 4 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 10 av 36

Ämne: Ännu en blogg att följa i vintermörkret!

  1. #1
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557

    Ännu en blogg att följa i vintermörkret!

    Här kan vi följa grabbarnas öden och äventyr i Sydamerika under vintern!
    ~ Mats

    Min blogg

  2. #2
    Medlem
    Reg.datum
    jun 2008
    Inlägg
    2 172
    det är kul att du har så stor bekantskapskrets mats då får vi något att följa i mörkrets tid
    Senast redigerat av leffa den 2009-10-30 klockan 08:31.

  3. #3
    Hej Mats, och alla andra!

    Tack för att du länkar till vår blogg!

    Har tänkt bli medlem på hojen.nu hela sommaren, men antar att jag kört hoj så mycket så att jag glömt bort det

    Eftersom jag är ny medlem så är det väl brukligt med en kort presentation;

    Jag heter Jonas, är 28år ung, och har kört hoj sedan 2006. Första hojen var en Aprillia Pegaso 650 som jag köpte för 16000kr och sålde två år senare för 18000kr, för att jag skulle ut i världen och se mig omkring. Min resekamrat Roberto och jag kom inte så långt, innan vi insåg att vi ville köra motorcykel genom världen -inte backpacka.

    Planen var då att köpa hoj på plats i Asien, men det skulle medföra komplikationer. Ett annat alternativ skulle ha varit att åkt direkt till Sydamerika (där det är sommar på vintern) men det blev inte så heller, utan vi åkte hem till underbara sommarsverige och köpte motorcyklar, och Roberto tog körkort på en månad (det gick undan!).

    Nu är vi på gång att lasta hojarna, och all utrustning i en stor trälåda som ska till Göteborg på tisdag, för att sedan åka båt i fem veckor (abstinens!).

    Vi åker den 30nov till Santiago, Chile. Därefter ska vi fixa försäkring, ny olja och bensin.

    Läs gärna mer på vår blogg, som redan är länkad ovan!

    (adressen igen: http://flyvardagen.nu/ )

  4. #4
    Medlem Molgans avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    1 689
    Hej och hjärtligt välkommen! Riktigt kul och inspirerande läsning, ska bli roligt att följa. Lycka till med resan. =)
    Grusmysfilm.
    Kurvnötarfilm.

    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Den som aldrig kört vilse har inte sett världen!

  5. #5
    Man tackar!

    Kul att du gillar det vi skriver. Det är lite svårt att skriva nu, liksom innan resan, men det finns helt klart saker att skriva om! Vi håller på med lite sidor om utrustning, planering och val av motorcykel.

    Det kommer ploppa upp mer och mer info framöver.

  6. #6
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Välkommen hit, ska bil skoj att läsa om era äventyr. Och riktiga hojar har ni också, visst är de sköna att köra och så otroligt ergonomiska? Jag kan sitta timme efter timme på min F650GS, min är ej Dakarmodellen.

  7. #7
    Medlem on2wheels avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Huvudstaden
    Inlägg
    202
    Skit kul!
    Välkomna! Spännande! Stå på!
    Ha det!
    Återfalls skogsmulle!

  8. #8
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Varmt välkommen hit Jonas!

    Det här äventyret kommer att bli jättespännande att följa under vintern!

    Extra kul med en av våra medlemmar som är ute och rör på sig i världen. Ser fram emot att du kan berätta live för oss, när ni kommit hem om allt vad ni kommer att ha varit med om!

    Önskar er all lycka till!
    ~ Mats

    Min blogg

  9. #9
    Medlem M@ries avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    108
    Jonaaaas! Så du hittade hit till slut! För övrigt så blev jag väldigt sugen på att komma och hälsa på er... jag borde fixa det här med semesterdagar.

  10. #10
    Nina: Ja de är helt underbara de här cyklarna. När jag och Roberto tog dem på en liten tur till Östersund i somras med ganska mycket packning, på grusväg, drog de bara 0.4 liter/mil. Och ont i rumpan får man inte eftersom sadeln är rundad till skillnad från exempelvis min gamla Aprilia.

    Mats: Vi kommer till att börja med hålla oss på vår egen blogg, men även skriva lite här och på en del andra forum. Självklart kommer vi även efter resan att berätta om den i olika former. Vi är redan inbokade på Adventure days i Säfsen bland annat. Men vad som helst kan hända. Vi kanske inte ens kommer hem igen, utan fortsätter att köra och köra och köra...

    Marie: Klart jag hittade hit, och jag bara väntade på att du skulle hoppa på mig! Fixa två veckor semester och en billig flygbiljett, så ser vi till att fixa najs-price på motorcykelhyra på "andra sidan".

    Hej hopp!

Liknande ämnen

  1. Ännu en ”ny”
    Av Zopilote i forum Min hoj
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2018-10-10, 21:23
  2. imorgon 27 dagstur på motorcykel. Vem vill följa med mig ?
    Av charlyno i forum Träffar & Körningar
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2012-10-27, 07:59
  3. Ny Blogg
    Av triumphtobbe i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-03-31, 07:09
  4. Mc Blogg!!
    Av triumphtobbe i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-09-28, 11:17
  5. Är det några som läser min blogg?
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-06-21, 23:28

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •