Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 21 till 30 av 36

Ämne: Ännu en blogg att följa i vintermörkret!

  1. #21
    Hej!

    Tänkte bara meddela att nerpackningen av hojarna har gått utan problem. Dock finns det inte många kubikcentimetrar kvar i lådan till övers. Här pratar vi om exakta mått och millimeterprecision

    Se bilder på http://flyvardagen.nu/blog/2009/11/0...-motocyklarna/

  2. #22
    Nu har då äntligen dagen kommit då motorcyklarna börjar sin egen resa mot första målet Valparaiso, Chile.

    Det känns helt tomt nu när det är 25 dagar kvar till vår avresa och allt det "jobbiga" innan resan nästan är helt avklarat.

    Nu börjar det spännande jobbet att planera någon form av rutt och där har vi faktiskt egentligen ingen aning, förutom att vi har några tänkta stopp på en liten lista. Patagonien kommer att ha sommar i Januari, Februari så dit kommer vi att bege oss. Vidare kommer vi troligtvis åka norrut längst med östkusten till Buenos Aires och Rio de Janeiro. Amazonas regnskogar har också alltid lockat, men självklart svänger vi också förbi Machu Picchus inkatempel.

    Vi återkommer!

    Under tiden finns lite bilder på: http://flyvardagen.nu/blog/2009/11/0...klarna-pa-vag/

  3. #23
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Spännande, hoppas det går bra.

  4. #24
    Nu har det gått en liten tid och motorcyklarna guppar på Atlanten på sin väg mot Sydamerika.

    Jag klippte ihop en liten film utav bilderna från nerpackningen.

    Se filmen här: http://flyvardagen.nu/blog/2009/11/1...nerpackningen/

  5. #25
    Molgan: jag tittade på din grusmysfilm och det var inte bra för mitt hjärta med tanke på den abstinens jag upplever nu. Den filmen gjorde du bra!

    Vi sitter i Santiago som är Chiles huvudstad nu och har fixat försäkring, men har stött på lite dokumentationstekniska problem. Jag, Jonas, är ägare till båda våra hojar (för att de skulle vara billigare att försäkra hemma i Sverige) men det verkar tullen inte gilla. Så antingen måste vi göra ett ägarbyte, eller så måste vi få någon jurist att skriva en fullmakt som säger att Roberto för köra min ena hoj...

    Mer om det på bloggen senare...

  6. #26
    Citat Ursprungligen postat av jay_rivers Visa inlägg
    Molgan: jag tittade på din grusmysfilm och det var inte bra för mitt hjärta med tanke på den abstinens jag upplever nu. Den filmen gjorde du bra!

    Vi sitter i Santiago som är Chiles huvudstad nu och har fixat försäkring, men har stött på lite dokumentationstekniska problem. Jag, Jonas, är ägare till båda våra hojar (för att de skulle vara billigare att försäkra hemma i Sverige) men det verkar tullen inte gilla. Så antingen måste vi göra ett ägarbyte, eller så måste vi få någon jurist att skriva en fullmakt som säger att Roberto för köra min ena hoj...

    Mer om det på bloggen senare...
    Inget äventyr utan lite utmaningar Spännande läsning!
    Hojen.nu - För oss som gillar motorcyklar!

  7. #27

    Äfventyren kan (har) börja (t)!

    Vi har precis firat nyår i Antofagasta efter att ha kört med motorcyklarna från Viña del Mar till Antofagasta på bara två dagar.

    De närmsta dagarna ska vi fixa lite med hojarna och titta på Dakar-rallyt som kommer hit till Antofagasta den 6:e Januari. Självklart kommer mycket tid även gå åt till att planera resten av resan. Det finns många ställen att besöka och vi har ju en del tid på oss.







    Ursäkta storleken på bilderna...

  8. #28
    Spännande att ni är igång! Andra bilden du la upp skulle lätta kunna fungera som MC-propaganda i vilken reklam som helst
    Hojen.nu - För oss som gillar motorcyklar!

  9. #29

    Talking Frukost i öknen

    Vi har det minst sagt bra i Chile och vi har vårt sega tempo att tacka för när det gäller alla bilder och video som vi kan visa.

    Här kommer en liten video från körningen i norra Chile i trakterna kring San Pedro de Atacama.

    Enjoy (det gjorde vi)!

    http://www.youtube.com/watch?v=iwt9CCBlKbA

    (varför kan man inte lägga till en embeddad video, eller gör jag fel?)

  10. #30
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Härligt med filmerna, väcker minnen av gjorda turer och ger längtan efter nya turer på löst underlag till våren. Vi gjorde igår kväll lite planering inför säsongens kommande körningar i BMW-klubbens regi. Ge oss två månader till så ska vi vara igång!
    ~ Mats

    Min blogg

Liknande ämnen

  1. Ännu en ”ny”
    Av Zopilote i forum Min hoj
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2018-10-10, 21:23
  2. imorgon 27 dagstur på motorcykel. Vem vill följa med mig ?
    Av charlyno i forum Träffar & Körningar
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2012-10-27, 07:59
  3. Ny Blogg
    Av triumphtobbe i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-03-31, 07:09
  4. Mc Blogg!!
    Av triumphtobbe i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-09-28, 11:17
  5. Är det några som läser min blogg?
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-06-21, 23:28

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •