Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 36

Ämne: Ännu en blogg att följa i vintermörkret!

  1. #11
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av jay_rivers Visa inlägg
    Men vad som helst kan hända. Vi kanske inte ens kommer hem igen, utan fortsätter att köra och köra och köra...
    Precis så var det för norrmannen och fotografen Helge Pedersen. Han var ute "på rull" under tio år och mer än 40.000 mil med sin BMW. Hojen han körde med finns numera i BMWs samlingar i München, har själv sett den där.
    BMW ansåg att han gjort så god reklam för märket att han i utbyte mot Olga, som han döpt sin hoj till, fick en då alldeles ny BMW 1100GS.

    Helge har givit ut en fotobok med bilder och berättelser från sina resor. Den är väl värd att läsa. Har själv den engelska upplagan av boken som heter "Ten Years on two wheels".
    ~ Mats

    Min blogg

  2. #12
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Det finns en engelsman som för drygt 10 år sen bara skulle åka iväg på en kort semester. Han har fortfarande inte kommit hem, han ringer nån gång ibland till sin fru som tålmodigt väntar hemma.

  3. #13
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av Nina Visa inlägg
    Det finns en engelsman som för drygt 10 år sen bara skulle åka iväg på en kort semester. Han har fortfarande inte kommit hem, han ringer nån gång ibland till sin fru som tålmodigt väntar hemma.
    Tidigare talade man om "sjömansäktenskap", nu är det andra sorters äktenskap...
    ~ Mats

    Min blogg

  4. #14
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Tidigare talade man om "sjömansäktenskap", nu är det andra sorters äktenskap...
    Ha ha, ja ett av dom äktenskapen är ”äktenskapshörsel” hi hi...

  5. #15
    Medlem obans avatar
    Reg.datum
    okt 2008
    Ort
    Ale
    Inlägg
    177
    Här är en blogg om en tjej som gjort en resa genom USA och Sydamerika under drygt 2 år på en Royal Enfield (22hp).
    Klart läsvärd

    http://travelluna.blogspot.com/

  6. #16
    Moderator Jonass avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Södermalm, Stockholm
    Inlägg
    1 560
    Ska bli himla kul och spännande att följa den här resan! Reseskildringar är bland det bästa jag vet. Allt från Heyerdahls Kon-Tiki till betraktelser från en kortare bussresa mellan två hållplatser på Södermalm. Den här turen lutar dock mer åt Kon-Tikis nivå utan att för den skull sätta press på dessa äventyrare... Lycka till på turen!

  7. #17
    Mats: Vi har läst om liknande fall. Vi blev väldigt inspirerade av ett Amerikanskt par som sålde villan för att motorcykla ett halvår. De kom hem fyra år senare och hade kört i 83 (har jag för mig) länder, runt jorden. Makalöst! Man kan bli inspirerad och fascinerad av mindre

    Nina: Har du någon länk? Skulle vara kul att se vart han är

    oban: Ska kolla vart hon är, kanske är hon någonstans längs vår rutt? (inte för att vi har någon rutt, men ändå. Sydamerika kan ju inte vara sååå stort)

    Jonas: Kul att du hänger med! På bloggen alltså Hoppas du gillar det vi skriver, om inte får du gärna titta på våra bilder. Vi tar hemskt fina bilder om jag får säga det själv

    Kan berätta lite om idag:

    Åkte ut till Roberto där hojarna stod och var åk-sugna. Vi packade på lite packning och väskorna för att ta lite fotografier och sedan tog vi en sväng till Ava MC för att hämta lite prylar och snacka lite med Erik som jobbar på reservdelar.

    Det var ca två plusgrader ute, men de nya ställen var helt suveräna. Gick att köra runt 100 km/h utan att känna nån kyla tränga igenom.

    Sedan åkte vi tillbaka i eftermiddagssolen och tvättade hojarna och satte på nya kedjor. Tydligen ska man ha nit-kedja och inte kedja med kedje-lås, så nu hoppas vi bara att vi nitade rätt och att det håller en sisådär 2000 mil

    Mer på bloggen inom kort!

  8. #18
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Nä, jag hittade inte artikeln. Jag läste den på expressen.se för nåt halvår sen, kanske ett helt år sen. Men däremot hittade jag andra intressanta artiklar

    Han reste jorden runt på mc
    De ska resa jorden på sin mc

  9. #19
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av Nina Visa inlägg
    Nä, jag hittade inte artikeln. Jag läste den på expressen.se för nåt halvår sen, kanske ett helt år sen. Men däremot hittade jag andra intressanta artiklar

    Han reste jorden runt på mc
    De ska resa jorden på sin mc
    Kjells och Karins resa finns det en länk till i tråden med deras namn, om man vill läsa mer om deras äventyr.
    ~ Mats

    Min blogg

  10. #20
    Medlem obans avatar
    Reg.datum
    okt 2008
    Ort
    Ale
    Inlägg
    177
    Citat Ursprungligen postat av jay_rivers Visa inlägg
    oban: Ska kolla vart hon är, kanske är hon någonstans längs vår rutt? (inte för att vi har någon rutt, men ändå. Sydamerika kan ju inte vara sååå stort
    Ni ska nog inte leta för noga, hon åkte tillbaka till Europa i feb 2007
    ..men vem vet, hon kan ju ha startat en ny rutt igen.

Liknande ämnen

  1. Ännu en ”ny”
    Av Zopilote i forum Min hoj
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2018-10-10, 21:23
  2. imorgon 27 dagstur på motorcykel. Vem vill följa med mig ?
    Av charlyno i forum Träffar & Körningar
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2012-10-27, 07:59
  3. Ny Blogg
    Av triumphtobbe i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-03-31, 07:09
  4. Mc Blogg!!
    Av triumphtobbe i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-09-28, 11:17
  5. Är det några som läser min blogg?
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-06-21, 23:28

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •