Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 24

Ämne: Går ej ansluta hemma!

  1. #11
    Skumt.. aldrig haft det problemet själv, vare sig hemifrån eller någon annan stans.

    Däremot kan det hända att webbhotellet som hojen ligger på får tillfälliga driftstörningar som kan resultera i att sidan inte laddar som den ska.

    Hur ofta händer det? Varje gång? Vad händer om du uppdaterar sidan ett par gånger?

    Molgan, hur ofta har du problem att visa sidan?
    Hojen.nu - För oss som gillar motorcyklar!

  2. #12
    Medlem Molgans avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    1 689
    Citat Ursprungligen postat av pewa Visa inlägg
    Molgan, hur ofta har du problem att visa sidan?
    Just nu inte alls, hade en period för ett par veckor sen men la inte på minnet exakt när tyvärr.
    Grusmysfilm.
    Kurvnötarfilm.

    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Den som aldrig kört vilse har inte sett världen!

  3. #13
    Citat Ursprungligen postat av pewa Visa inlägg
    Skumt.. aldrig haft det problemet själv, vare sig hemifrån eller någon annan stans.

    Däremot kan det hända att webbhotellet som hojen ligger på får tillfälliga driftstörningar som kan resultera i att sidan inte laddar som den ska.

    Hur ofta händer det? Varje gång? Vad händer om du uppdaterar sidan ett par gånger?

    Molgan, hur ofta har du problem att visa sidan?

    Just nu är det omöjligt visa sidan hemma. Så det funkar inte nån gång. Men förut har de ju funkat. Jag var ju övertygad att hojen.nu hade driftstörningar på servern där den ligger, tills jag upptäckte det funkar utmärkt på jobbet samt att det finns massor med inlägg som folk skrivit under tiden jag inte kommit åt den hemifrån.

    Fortsätter det strula, så kanske jag kontaktar min internetleverantör eller it-grupp i bostadsföreningen och frågar om den har nå aning va de kan bero på.

  4. #14
    Citat Ursprungligen postat av oban Visa inlägg
    du kan rätt lätt felsöka var felet ligger:

    starta en komandoruta
    (i windows: Start - kör, skriv: cmd)
    skriv i kommandorutan: ping hojen.nu

    du ska då få upp några rader som ser ut nåt sånt här:

    Skickar signaler till hojen.nu [83.233.165.235] med 32 byte data:

    Svar från 83.233.165.235: byte=32 tid=178ms TTL=53
    Svar från 83.233.165.235: byte=32 tid=188ms TTL=53
    Svar från 83.233.165.235: byte=32 tid=193ms TTL=53
    Svar från 83.233.165.235: byte=32 tid=187ms TTL=53

    Ping-statistik för 83.233.165.235:
    Paket: Skickade = 4, mottagna = 4, Förlorade = 0 (0 %),
    Ungefärligt överföringstid i millisekunder:
    Lägsta = 178 ms, Högsta = 193 ms, Medel = 186 ms


    Får du fram det så ligger felet i läsaren (firefox/explorer) annars är felet troligen i nätverket
    Tackar för tipset. Ska ta och kopiera detta och maila det hem till mig själv. För annars kan jag ju inte läsa tipset när jag ska testa det

  5. #15
    Tror det är min internetleverantör som strular. För fick fram nåt om att det kunde vara DNS-servern. Och det är väl på Internatleverantörens sida den finns?

  6. #16
    Citat Ursprungligen postat av erkagn Visa inlägg
    Tror det är min internetleverantör som strular. För fick fram nåt om att det kunde vara DNS-servern. Och det är väl på Internatleverantörens sida den finns?
    Då ingen annan verkar ha samma problem låter det som att felet kan ligga hos din internetleverantör, eller ev. hos din dator.

    Kolla med din internetleverantör, de kanske har någon idé om var felet kan ligga, har själv rätt dålig koll på DNS:er och liknande.
    Hojen.nu - För oss som gillar motorcyklar!

  7. #17
    Citat Ursprungligen postat av pewa Visa inlägg
    Då ingen annan verkar ha samma problem låter det som att felet kan ligga hos din internetleverantör, eller ev. hos din dator.

    Kolla med din internetleverantör, de kanske har någon idé om var felet kan ligga, har själv rätt dålig koll på DNS:er och liknande.
    Jo, jag får antingen slänga iväg ett mail till bostadsföreningens it-grupp, eller kanske snabbare att kontakta bredbandsbolaget direkt via deras supportsida.

    Är irriterad på detta nu. Detta skriver jag genom att koppla upp mig till jobbets dator via fjärrskrivbord och därigenom kunna surfa in på sidan...

  8. #18
    Mc-Bosse
    Gäst

    Annan webbläsare

    Prova webbläsaren google chrome för att utesluta fel i annat än internet explorer.

  9. #19
    Citat Ursprungligen postat av Mc-Bosse Visa inlägg
    Prova webbläsaren google chrome för att utesluta fel i annat än internet explorer.
    Tackar för tipset som jag nu provat. Men tyvärr funkar det inte. Så nu är nog nästa steg kontakta dem. Har bara inte blivit av än.

  10. #20
    Helt otroligt! Nu funkar det hemifrån, utan att jag gjort något.

Liknande ämnen

  1. Ansluta GPS:n
    Av BeSt i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 31
    Senaste inlägg: 2015-04-18, 19:38
  2. 2 nya hojar hemma..
    Av tomahs900 i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-09-27, 03:22
  3. Hemma
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-03-01, 20:44
  4. Hemma.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-11-28, 08:59
  5. Turista hemma.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-06-01, 18:03

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •