Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 21 till 22 av 22

Ämne: Bankörning

  1. #21
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av Nina Visa inlägg
    Sorry, jag missförstod ditt inlägg.

    Bracket är en tid man väljer, oftast en tid som man vet bilen presterar. Säg att jag vet att bilen jag ska köra presterar 10,50 sekund på 402 m. Jag skriver 10,50 på rutan och så kör jag. Kommer jag på en tid som säger 10,51 är det skitbra men helst prick på 10,50 sek. Men kör jag på 10,55 är det inte lika bra för det kan finnas nån annan som kommer närmre sin tid de uppgett för sin bil med bara en sekund och då är jag slagen som kom 5 sek ifrån min utsatta tid. Man tävlar hela tiden mot sig själv och det är inte så lätt.

    Bracketklassen har vuxit rejält sista tiden, i år vann min mans kompis. Min man hjälpte honom med motorn och lådan.
    Kan inte mycket om dragracing men har varit några gånger på Tullinge och i Västerås och kollat. Ville minnas att Bracket var precis som du beskriver det. Man släpps väl iväg med det tidsavstånd som man har mellan sina valda tider också. Är det inte även så att man inte får underskrida sin tid, utan att bli diskad.
    Förstår att det växer, alla kan ju vara med och göra sig gällande, oberoende av plånbok, om man känner sin och bilens kapacitet.

    Kul om du ska tävla, då ska jag absolut komma och kolla!
    ~ Mats

    Min blogg

  2. #22
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Man ska försöka komma så nära tiden som möjligt utan att underskrida den, gör man det är man ute. Tuff sport!

Liknande ämnen

  1. Fråga om Bankörning
    Av Allaandranamnvarupptagna i forum Träffar & Körningar
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2013-03-29, 10:21
  2. Bänkörning på ny hoj!
    Av erkagn i forum Mekhörnan
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2011-05-12, 22:00
  3. Bankörning och typ av hoj
    Av Mats Liifv i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-10-08, 15:55

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •