Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 21 till 30 av 35

Ämne: Vad gör ni under vinterhalvåret?

  1. #21
    Medlem Kimmos avatar
    Reg.datum
    okt 2009
    Ort
    Dalarna
    Inlägg
    201
    Åka till vagnen i Tandådalen och åka utför, skoter m.m. Serva Deauvillen grundligt och längta tills att man kan ut och åka igen.

  2. #22
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    I dag service av snöskotten, nya skruvar till bladet. Ser ut att bli tidig vinter,bäst att ha grejorna i ordning.
    Burr. trist tid framöver att köra snöskott.
    Jan

  3. #23
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Några talgoxar påpekade högljutt att nu är det dags för vinterutfodring, och vilket språk dom använde!

    OK. Bara att hämta de tomma kokosnötsskalen och smälta ihop Beurre marnié som det heter på köksfranska. (Smör och mjöl egentligen, men jag använde margarin. Tala inte om det för fåglarna!)

    Blev lugnt i busken, men nu är det bara att fortsätta hela vintern. Sen har vi viljornas kamp med kajorna. De ska väl också ha mat men inte av mig.

  4. #24
    Medlem klauss avatar
    Reg.datum
    feb 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    863
    Inga problem med vintern
    Har redan fått ett par sändelser från USA med extraprylar till hojen,det ska meckas och putsas inför kommande utställningar, det är trevligt när ombygget kan gå framåt igen,på sommaren vill man köra så då blir det inte mycket skruva
    Sedan har vi ju Vikingarännet på långfärdsskridskor och Vasaloppet och halvvasan på längdskidor, och kanske lite inomhusträning med cykel inför Vätternrundan,möjligen lite simträning också för Vansbro
    Gör ni inget annat än kör motorcykel på somrarna? Det finns annat också som man kan sysselsätta sig med,roligt att ha lite alternativ

  5. #25
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Vilka dumma frågor en del har. Har aldrig förstått det här med att ställa in hojen för vintern.
    Tänk på att det inte finns varken turister eller mygg. Det är klart att tillhör man de som bara glider på asfalt kan jag kanske förstå dem. Vi som kör hoj gör det alltid och då på alla slags vägar ibland också vid sidan.

  6. #26
    Medlem stefanistockholms avatar
    Reg.datum
    mar 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    293
    Citat Ursprungligen postat av Molgan Visa inlägg
    Dessutom har jag träffat en person som, om allt går väl, kan komma att påverka min fritid i hög grad..

    Då är det ruggigt bra att kunna stå vid grytorna... Sånt gillas, vet du... Lycka Till!!!

  7. #27
    Medlem Molgans avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    1 689
    Citat Ursprungligen postat av stefanistockholm Visa inlägg
    Då är det ruggigt bra att kunna stå vid grytorna... Sånt gillas, vet du... Lycka Till!!!
    Tackar! Du har genomskådat min geniala plan hehe. =)
    Grusmysfilm.
    Kurvnötarfilm.

    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Den som aldrig kört vilse har inte sett världen!

  8. #28
    Medlem on2wheels avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Huvudstaden
    Inlägg
    202
    Ja, som hojåkare kör vi hoj så klart, nu när det äntligen är lugnt och fint på vägarana.
    Det gäller att passa på nu, för innan vi vet ordet av, så kommer de på 2 hjul som måste "gasa" igen all den tid de förlorar över "garagesäsongen" ut på vägarna igen.

    Märkligt är det.. Det är fullt av "rookies" på vägarna här i kring fortfarande, och med sina små hjul, då de kör scootrar av olika slag, så borde de vara först ut att parkera för säsongen, då de har sämst väghållning i sörjan på vägarna. Men de hänger i oavsätt väder... Kanske är de riktiga hojåkare vi snackar om, mil efter mil oavsätt väder och årstid, precis som våra mor och far föräldrar. Hummm....

    Tänk vad "bekvämlighetens" och "trygghetens" lögn berövar oss i form av Liv, dag ut och dag in, utan att vi äns märker det, så listigt, falskt och starkt.

    Komiskt är det, "rookiesarna" saknar all form av stolthet på sina Kina hjulingar och 80 tals hojar...

    Så, hoj kör vi såklart!
    Återfalls skogsmulle!

  9. #29
    Medlem
    Reg.datum
    apr 2009
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    17
    Som inflyttad norrlänning så kom jag att tänka på mopedåldern ( för hundra år sedan).
    -20 i Wrangler, kortkallingar, Stenmarksmössa, fårskinnsfäll och lovikkavantar. Inte f*n satte temperaturen stopp för moppeåkning.
    Så, allt över +7 och uppehåll så blir det en tur efter jobbet, eller kanske till och med en tur TILL jobbet. :-)

  10. #30
    Vet att förr i tiden. Kanske på 30-40-talen så körde många mc året runt, även här i Norrland. Folk hade helt enkelt inte råd med någon bil.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •