Sidan 1 av 4 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 10 av 35

Ämne: Vad gör ni under vinterhalvåret?

  1. #1
    Moderator Gibsons avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Tyllinge (Västervik)
    Inlägg
    3 424

    Vad gör ni under vinterhalvåret?

    Nu när mörkret lägger sig och det är höst så undrar jag vad ni andra gör.

    Själv så läser jag mycket och tar fram gitarren ibland och spelar, det har det i och för sig blivit dåligt med men ska bättra mig där.

    Den här vintern så blir det mycket pyssel med hojarna.
    Min hojblogg
    Min vardagsblogg
    Det krävs talang för att spela hård rock och blues medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop.

  2. #2
    Moderator Jonass avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Södermalm, Stockholm
    Inlägg
    1 560
    Skrev precis ett blogginlägg om detta här: http://mcliv.wordpress.com/

    Hua vad tungt det känns att ha hela vintern framför sig. Kan inte beskrivas i ord den olust jag känner nu. Måste hitta ett botmedel. Kanske uppsöka ett välsorterat bibliotek och läsa samtliga hojtidningar sen trettio år tillbaka.

    Nej jag vet faktiskt inte vad jag ska ta mig till för att skaka bort olusten av att inte kunna köra under de närmaste fem månaderna.

    Kanske sätter jag igång med renovering av köket. Men det tar ju högst en vecka...

  3. #3
    Medlem
    Reg.datum
    jun 2008
    Inlägg
    2 172

    Red face

    det är ungefär som vanligt jobbar men istället för hojåka blir det bokläsade på lördagarna som man inte jobbar blir det jakt nere i söderköping så hunden får jobba det är skönt att komma ut i skogen o lyssna på hund drev o titta efter svamp och har man tur så kan man få med sig lite kött med sig hem så man slipper att svälta.det gick bra på älgjakten ialla fall men vi har fått in vildsvin på marken o det är ju inte så himla kul,jag hoppas att inte min hund är för vass på vildsvinen för då kan det gå riktigt illa,sen är man ute på nätet och kollar ganska mycket efter vissa grejer(typ customcyklar)så har jag det

  4. #4
    Medlem Figureheads avatar
    Reg.datum
    okt 2009
    Ort
    Karlstad
    Inlägg
    245
    Visserligen är det tungt att hösten är här och man inte får köra på ett halvår, men jag ser det mer som att man får en chans att fixa till alla saker man inte har tid att fixa när under sommaren. Upptäcker man i juni att någonting behöver åtgärdas så blir det lätt att man aldrig tar sig tid, för det är roligare att köra än att skruva... Så kvällarna och helgerna för min del består av att skruva ihop Camaron, byta elsystem på choppern och sätta ihop de sista bitarna i garaget - lister och sånt, som man aldrig får upp förrän det är dax att sälja. =)
    For those about to rock - We salute you!

  5. #5
    Jag har rivit ut sängkammaren. Det skall bli nya tapeter golv och byta garderoberna men skutdörrar. Har under helgen fått ut garderoberna och laminatgolver och kört skräpet till tippen samt spacklar väggarana, taket har också blivit målat. När jag renoverat ett rum så uppdaterar jag elen så att det skall bli jordade väggutag, så nu är det bara resten kvar. I morgon skall vi köpa tapeter och kolla på ett parkettgolv, få se om det går att köpa till ett vettigt pris. Ge 500- 600kr per kvm är för mycket för det räcker med lite enklare, det slits inte så i ett sovrum.
    Klubben hade höststädning i går lördag med efterföjande fest på kvällen men åka dit och ha beredskap är inte kul. Upptäkte föresten att min beredskp passar så väl in att jag missar både årsmötet och julfesten, med efter följande fester, jag för väll åka dit en liten stund så att jag inte missar allt. En del får saker att stämma.
    Jan-Olov

  6. #6
    Medlem Molgans avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    1 689
    Ja vad gör man under The Dark Side av året? Har aldrig varit nån som odlat ett intresse under nån längre tid. Det enda som jag sysslat med kontinuerligt i princip hela livet är teckning, men nu när det är en del av jobbet har det blivit mindre av fritidstecknandet. Vinterns projekt:

    I vinter ska jag ta tag i träningen och börja köra seriöst 4-5 ggr/vecka igen istället för småduttandet jag håller på med nu. Har även tänkt ta upp utförsåkning igen efter 10 år i träda, får ont i benen bara av att tänka på det så det kommer krävas viljestyrka.

    Det riktigt stora projektet i vinter blir att lära sig laga mat. Mitt matkonto ligger i nivå med en fyrabarnsfamiljs trots att jag bor själv. Lagar aldrig mat (räknar inte sånt man gör i micron till matlagning) och äter ute minst en gång om dan. Har hittills lyckats slänga ihop en fläskpannkaka, och häromdan gjorde jag spaghetti och köttfärssås för första gången, succé. Det gick ett sus genom lunchrummet när jag plockade fram en lunchlåda dan efter, har aldrig hänt under de 6 år jag jobbat där. =)

    Dessutom har jag träffat en person som, om allt går väl, kan komma att påverka min fritid i hög grad..
    Grusmysfilm.
    Kurvnötarfilm.

    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Den som aldrig kört vilse har inte sett världen!

  7. #7
    Medlem Seths avatar
    Reg.datum
    feb 2009
    Ort
    Kinne-vedum
    Inlägg
    165
    Läsa för BE kort,
    Läsa tidningar o längta till sommaren
    Sladda med bilen på isen (om det kommer nån)
    Pilla med mc:n,
    Bygga modellfordon.
    sen får man se
    Smc Medlem

  8. #8
    Moderator Jonass avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Södermalm, Stockholm
    Inlägg
    1 560
    Har lagt ut en omröstning på min blogg. Ni får gärna gå in och svara.

    http://mcliv.wordpress.com/2009/10/2...ar-du-vintern/

  9. #9
    Mc-Bosse
    Gäst
    Nej jag vet faktiskt inte vad jag ska ta mig till för att skaka bort olusten av att inte kunna köra under de närmaste fem månaderna.
    Kör din nya mc! Finns ingen anledning till att inte köra emellanåt bara för att det är lite kallt. Jag tänker inte pyssla med min mc överhuvudtaget. Den står här på altanen redo för en tur när som helst.

  10. #10
    Moderator Jonass avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Södermalm, Stockholm
    Inlägg
    1 560
    Det blir garanterat några kortare turer om det är plusgrader ute och i övrigt hyfsat väder. Men 90% av vintern lär den få vila.

    Har nu bestämt mig för att köpa en tv-spelskonsol och några spel. Kan slå ihjäl några månader i alla fall.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •