Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 35

Ämne: Vad gör ni under vinterhalvåret?

  1. #11
    Jåke
    Gäst
    Kan nog garantera att det blir det vanliga: Riva och serva 2 st sporthojar... det brukar ta sin lilla tid, speciellt när man veckopendlar och kommer hem fredag kväll/åker igen söndag kväll.

    I övrigt är det lättare köksrenovering på gång som fått vänta under sommaren plus att det kommer att bli en del pluggande av körteknik och letande av delar till hojen. Våren kommer att vara här innan jag är klar, det kan jag nästan lova

  2. #12
    Medlem Johan Ts avatar
    Reg.datum
    jan 2008
    Ort
    Stockholm (Vendelsö)
    Inlägg
    77
    Låter lite vemodigt att inte fler kör året runt.
    Brukar blanda hojåkandet med långfärdsskridskor och skidåkning.

    Men vi är några som sätter på dubbdäck på träskmopparna och lastar dom sedan på släpet och kör upp till Berslagen. Förhoppningsvis så är det härliga vita vägar och skulle det inte vara snö ja då blir det underbar grusåka.
    //Johan

  3. #13
    Moderator Jonass avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Södermalm, Stockholm
    Inlägg
    1 560
    Kanske får skaffa en till hoj trots allt...

  4. #14
    Jåke
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Johan T Visa inlägg
    Låter lite vemodigt att inte fler kör året runt.
    Tja... med två gixxer i garaget är ju utrustningen för vinteråka inte helt optimerad om man säger så. Men på den tiden det fanns Husqvarna i familjen bevistades både isbelagda vägar och snöskoterspår (till skoteråkarnas oändliga förtret).

  5. #15
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Nu: service på alla hojarna. Februari: Hojåka med Hva i snö (lääängtar!).
    Övrig tid på vintern: är det torrt och osaltat, med sol och fint väder så tar jag en tur med nån moppe.

  6. #16
    Medlem adaras avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    141
    Citat Ursprungligen postat av Molgan Visa inlägg
    I vinter ska jag ta tag i träningen och börja köra seriöst 4-5 ggr/vecka igen istället för småduttandet jag håller på med nu.
    [..]
    Det riktigt stora projektet i vinter blir att lära sig laga mat. Mitt matkonto ligger i nivå med en fyrabarnsfamiljs trots att jag bor själv.
    Liknande planer här också. Kanske dock något mindre ambitiöst - det får räcka med 2-3 ggr träning i veckan. Var och tränade för första gången i säkert 2 månader förra veckan och det känns verkligen skönt att komma igång igen. Även om man får börja på noll igen och all möjligt kondition/styrka man kanske hade jobbat upp är som bortblåst..

    Skönt att höra att man inte är den enda som har ett uppfuckad förhållande till matlaggning!=) Antal gånger det har lagats mat hemma under ett år kan man nog räkna på båda händerna. Har aldrig tyckt att det är särskild kul med matlagning och tyvärr är sambon likadan. Nu ska det dock göras ett ryck, får väl se hur det går=)

  7. #17
    Medlem Jonas76s avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Haninge
    Inlägg
    249
    Jag går i ide, klart slut!
    Väck mig när sommaren är här!
    KTM 950SM

  8. #18
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Kommer att vara som en riktig ohyra på alla tillgängliga forum!

    OK! Mörkt och trist men nu är drömtiden snart inne. Fundera på vad man ska göra när det där vita luddet på backen är borta och saltet har regnat bort. Planera turer, käfta med kamrater när och fjärran, hålla koll på var fåglarna och ev. ormarna samlas. Kanske en ny ....... nja, får se hur det blir?

    Mycke är det att tänka på, men naturligtvis är det roligare när vägen är torr och krokig!

  9. #19
    Medlem ellies avatar
    Reg.datum
    mar 2009
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    38
    Drömmer desperat om framtida äventyr och upplevelser!

    Det är nu alla tankarna kommer:
    Jag skulle ju bestiga Everest...
    Ja! Kanske planera en jordenrunt resa på hoj,
    Eller nu vet jag! Jag måste bara ta skärmflygarcert!
    Kanske man skulle köpa sig ett hus att renovera...
    Eller bara sätta fast den där golvlisten här hemma i lägenheten...
    Jordenruntresa överhuvudtaget vore väl inte helt fel?
    Eller kanske i alla fall en tripp till Norge på hoj...
    Och just ja, måste ju planera den där flytten till Nya Zeland.

    Ja som sagt - blir smått desperat efter adrenalin och upplevelser under vinterhalvåret =) Man blir som så tom av att bara jobba och göra vardagssaker. Näe usch... nu saknar jag hojen igen.

  10. #20
    Jag sitter och deppar över mörkret och halkan. Men planerar även inköp av diverse tillbehör som slipon-pipa samt postväska. Men det dumma jag märkt är att det under vintern man får tokryck att byta mc bara för jag glömmer hur fin min egen hoj är att köra medans man får intryck från mc-tidningar om olika fina glidarhojar som t ex HD.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •