Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 38

Ämne: Däckmontering och balansering

  1. #11
    Moderator Gerts avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Tormastorp-Hörby-Skåne
    Inlägg
    1 293
    Tack för den :-) är ju bara till att printa ut och lägga till handlingarna.
    Saddlebags can never hold everything you want, but they can hold
    everything you need.
    Gert Karlsson

  2. #12
    Medlem Kimmos avatar
    Reg.datum
    okt 2009
    Ort
    Dalarna
    Inlägg
    201
    Tur att polaren har däckkrängargrejor hemma i garaget blir enklare att åka dit.

  3. #13
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av on2wheel Visa inlägg
    Tips: En sån här "stiftpenna" för dörr listerna, till våra bilar, med gummi skyddande och smörjande medel, funkar ypperligt till att smörja däcket med för lättare glid, vid både avtagning och påkrängning!
    Bra tips! Lätt att ha med sig dessutom! Har använt diskmedel tidigare.
    ~ Mats

    Min blogg

  4. #14
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Klippan Visa inlägg
    Jag beställde däck från Däckonline till min moppe nu i höst och fick dem levererade hem, allt frid och fröjd.
    Men sen när dem skulle läggas på fälgen dök oviljan upp bland dem lokale däckhandlarna och fanns viljan hos någon var det så hutlöst betalt att hela förtjänsten skulle gå åt. Nu till funderingarna är det svårt att balansera själv och isåfall hur? Såg att dem sålde allt som behövdes för montering och balansering på Biltema för en styv tusing, balanserings apparaten såg ut som på länken nedan, men jag förstår inte riktigt hur man ska göra men här finns det säkert någon som gör...


    http://www.biltema.se/products/produ...iItemId=145222
    Hej det är väl klart att däck handlarna tar hutlöst betalt,men det förstår man ju,dom har ju inte fått sålt däcken.Jag skulle ju personligen aldrig handla däck online,men det kan väl beropå att jag har bra kontakter hos min lokale däckhandlare(euromaster) och det blir då billigare,och det kan faktiskt bli bra mycket billigare i tanke på vad man kan få hemskickat,har hört skräckexempel.Nog kan jag skruva och kränga däck själv om jag vill,men när det gäller nya maskiner så vill jag ju att proffsen gör det +att man får ju fullständig garanti på både däck och jobb.Jag vill då att det ska vara riktigt gjort när man ska flänga runt med en stor tung hoj med packn,och passagerare och många gånger i 200+8)

  5. #15
    Medlem klauss avatar
    Reg.datum
    feb 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    863
    montering ingick när jag köpte mitt bakdäck från en mc firma,dom kunde dock inte balansera eftersom deras maskiner inte klarade min däcksbredd,330, gick till en bildäcksfirma o dom tog 100:- för balansering. Med dagens konkurrens så är det inte nödvändigtvis nån större förtjänst att handla via nätet om man lägger till alla extrakostnader så brukar det gå jämnt upp, men kollar man allt innan så är det lättare att jämföra

  6. #16
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Hej det är väl klart att däck handlarna tar hutlöst betalt,men det förstår man ju,dom har ju inte fått sålt däcken.Jag skulle ju personligen aldrig handla däck online,men det kan väl beropå att jag har bra kontakter hos min lokale däckhandlare(euromaster) och det blir då billigare,och det kan faktiskt bli bra mycket billigare i tanke på vad man kan få hemskickat,har hört skräckexempel.Nog kan jag skruva och kränga däck själv om jag vill,men när det gäller nya maskiner så vill jag ju att proffsen gör det +att man får ju fullständig garanti på både däck och jobb.Jag vill då att det ska vara riktigt gjort när man ska flänga runt med en stor tung hoj med packn,och passagerare och många gånger i 200+8)
    Var tror du din lokale däckhandlaren köper sina däck? förmodligen från samma ställe som onlinebutikerna.
    Jag har tidigare anlitat min lokale däckhandlare för inköp, montering och balansering av mina mc däck, inte helt ovanligt med skrapmärken på fälgkanter och i 9 fall av 10 har det suttit för mycket vikter på fälgen och slarvigt ditsatta, inte så farligt bak men inte roligt fram i farter över 180.

    Däckhandlarens garanti på jobbet ser jag som en klen tröst om dåligt klistrade balansvikter flyger av från framhjulet som du säger i 200+

    Givetvis beror det på hur noggran man själv är hur resultatet blir, jag personligen väljer att göra det själv för då vet jag att det blir korrekt utfört.
    If carlsberg made bikes, it would have been an XJR

  7. #17
    Medlem nonnes avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    6
    Citat Ursprungligen postat av Manne Visa inlägg
    Var tror du din lokale däckhandlaren köper sina däck? förmodligen från samma ställe som onlinebutikerna.
    Jag har tidigare anlitat min lokale däckhandlare för inköp, montering och balansering av mina mc däck, inte helt ovanligt med skrapmärken på fälgkanter och i 9 fall av 10 har det suttit för mycket vikter på fälgen och slarvigt ditsatta, inte så farligt bak men inte roligt fram i farter över 180.

    Däckhandlarens garanti på jobbet ser jag som en klen tröst om dåligt klistrade balansvikter flyger av från framhjulet som du säger i 200+

    Givetvis beror det på hur noggran man själv är hur resultatet blir, jag personligen väljer att göra det själv för då vet jag att det blir korrekt utfört.

    Jag har också tröttnat på slarviga däckhandlare, byter alltid mina däck själv.
    Det har sparat mig många pengar genom åren.

  8. #18
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Manne Visa inlägg
    Var tror du din lokale däckhandlaren köper sina däck? förmodligen från samma ställe som onlinebutikerna.
    Jag har tidigare anlitat min lokale däckhandlare för inköp, montering och balansering av mina mc däck, inte helt ovanligt med skrapmärken på fälgkanter och i 9 fall av 10 har det suttit för mycket vikter på fälgen och slarvigt ditsatta, inte så farligt bak men inte roligt fram i farter över 180.

    Däckhandlarens garanti på jobbet ser jag som en klen tröst om dåligt klistrade balansvikter flyger av från framhjulet som du säger i 200+

    Givetvis beror det på hur noggran man själv är hur resultatet blir, jag personligen väljer att göra det själv för då vet jag att det blir korrekt utfört.
    Håller med dig det är klart att det finns många som säkert slarvar,men jag är alltid med och kollar,och repor har jag aldrig varit med om,det är noggranna grabbar som håller på,och sedan är det motorintresserade tävlingsmänniskor jag talar om,typ dragracing o dyl. Det är ju ingen lortbo jag lämnar gräjorna hos.Men jag skall kolla med dom om beställer däck från däckonline;D. dom är ju ägda av michelin så jag vet inte hur det går till,men jag vet många som har köpt däck online och fått såkallade andra sortering,men det behöver ju inte bara vara så.

  9. #19
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Men jag skall kolla med dom om beställer däck från däckonline;D. dom är ju ägda av michelin så jag vet inte hur det går till,men jag vet många som har köpt däck online och fått såkallade andra sortering,men det behöver ju inte bara vara så.
    Hur vet man att det är andrasortering på däcken, är dom märkta på något speciellt sätt? Vari består det som inte är godkänt vid slutkontrollen, håller dom sämre?

    Har ingen kännedom alls om detta men vill gärna lära mig att skilja ett andrasorteringsdäck från ett premium. Konstigt att de stora däcktillverkarna skulle släppa ut undermåliga däck. Måste vara sämsta tänkbara reklam!
    ~ Mats

    Min blogg

  10. #20
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Hur vet man att det är andrasortering på däcken, är dom märkta på något speciellt sätt? Vari består det som inte är godkänt vid slutkontrollen, håller dom sämre?

    Har ingen kännedom alls om detta men vill gärna lära mig att skilja ett andrasorteringsdäck från ett premium. Konstigt att de stora däcktillverkarna skulle släppa ut undermåliga däck. Måste vara sämsta tänkbara reklam!
    Närå jag har väl inte heller någon större kännedom om det,men jag har bara hört vad andra påstår,somsagt jag har ingen erfarenhet.Jag har kikat på priset som däckonline tar för ett däck till min hoj,det handlar om 100kr per däck mot listpris har du sedan egen rabatt eller smc rabatt 25% på michelin hos bla euromaster,och då ingår montering o balansering så då blir det ju knappast billigare

Liknande ämnen

  1. Montering och balansering däcket i Malmö ?
    Av charlyno i forum Mekhörnan
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2014-07-01, 21:38

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •