Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 22

Ämne: Bankörning

  1. #1
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430

    Bankörning

    Jaa… Hela sommaren har jag varit på väg till Tuvängen men jag kom aldrig dit. Kanske nästa år då hoppas jag?

  2. #2
    Medlem Jonas76s avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Haninge
    Inlägg
    249
    Citat Ursprungligen postat av Nina Visa inlägg
    Jaa… Hela sommaren har jag varit på väg till Tuvängen men jag kom aldrig dit. Kanske nästa år då hoppas jag?
    Det tycker jag, det är ganska underhållande...
    KTM 950SM

  3. #3
    Medlem
    Reg.datum
    feb 2009
    Ort
    Hölö
    Inlägg
    39
    Citat Ursprungligen postat av ducati snubben Visa inlägg
    Det tycker jag, det är ganska underhållande...
    Ja det verkar riktigt roligt att köra på bana =). Hade planerat att göra det nu i sommar men tiden försvann liksom. Men nästa sommar ska det nog bli av ,har ju bara drygt 2 mil till Tuvängen.

  4. #4
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Har väl inte den riktigt optimala hojparken för en sväng på Tuvängen.

    Ni som inte testat tidigare tycker jag absolut ska ta chansen. Lite för kort och trång bana för att vara rolig med min Panna. För min del var det lite sisådär kul. Skulle gärna testa på att köra på storbana vid lämpligt tillfälle, där tror jag att min hoj skulle komma bättre till sin rätt. Många är väldigt entusiastiska och fastnar rejält för den här typen av körning, på gokartbanor och tar varje tillfälle i akt. Med rätt hoj är det säkert riktigt kul!
    ~ Mats

    Min blogg

  5. #5
    Moderator Jonass avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Södermalm, Stockholm
    Inlägg
    1 560
    Jag körde på Tuvängen i somras med min MP3:a. Jag placerades i customgruppen.

    Rätt kul att se stora och tunga glidare ta sig runt varv efter varv på den kurviga banan. Några fick brottas ordentligt med sina åk. Klaus skulle nog inte ha så roligt där.

    Men med en America vore det kul. Så jag ska anmäla mig till någon dag i vår. Kanske kan vi samla ihop oss för en skön och lärorik dag på Tuvängen?

  6. #6
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av Jonas Visa inlägg
    Jag körde på Tuvängen i somras med min MP3:a. Jag placerades i customgruppen.

    Rätt kul att se stora och tunga glidare ta sig runt varv efter varv på den kurviga banan. Några fick brottas ordentligt med sina åk. Klaus skulle nog inte ha så roligt där.

    Men med en America vore det kul. Så jag ska anmäla mig till någon dag i vår. Kanske kan vi samla ihop oss för en skön och lärorik dag på Tuvängen?
    Dom brukar ha speciella tillfällen för customhojar, kanske kunde en sådan körning vara lämplig. Speciellt för dom som är nybakade hojåkare kan det säkert vara nyttigt, för egen del föredrar jag att lägga tiden på krokiga vägar i stället. Vill man ha en riktigt krokig väg kan jag rekommendera Vällingevägen, inte långt från gamla Södertäljevägen. Det är bara att köra några vändor fram och tillbaka på den så får man i stort sett samma upplevelse. Dom som var med när vi åkte där sist kan nog gå i god för krokigheten...
    ~ Mats

    Min blogg

  7. #7
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Citat Ursprungligen postat av Jonas Visa inlägg
    Kanske kan vi samla ihop oss för en skön och lärorik dag på Tuvängen?
    Japp, precis vad jag funderat på. Vore kul! =)

  8. #8
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Dom brukar ha speciella tillfällen för customhojar, kanske kunde en sådan körning vara lämplig. Speciellt för dom som är nybakade hojåkare kan det säkert vara nyttigt, för egen del föredrar jag att lägga tiden på krokiga vägar i stället. Vill man ha en riktigt krokig väg kan jag rekommendera Vällingevägen, inte långt från gamla Södertäljevägen. Det är bara att köra några vändor fram och tillbaka på den så får man i stort sett samma upplevelse. Dom som var med när vi åkte där sist kan nog gå i god för krokigheten...
    Fast på en go-cartbana har man den fördelen att det finns gummirester på banan som hjälper till för greppet.

  9. #9
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Har väl inte den riktigt optimala hojparken för en sväng på Tuvängen.
    Det är en bra övning, Mats. Johan T här på forumet körde med en F650 GS och körde om folk i kurvorna med den. De tog honom på raksträckorna dock.

  10. #10
    Moderator Jonass avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Södermalm, Stockholm
    Inlägg
    1 560
    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Dom brukar ha speciella tillfällen för customhojar, kanske kunde en sådan körning vara lämplig. Speciellt för dom som är nybakade hojåkare kan det säkert vara nyttigt, för egen del föredrar jag att lägga tiden på krokiga vägar i stället. Vill man ha en riktigt krokig väg kan jag rekommendera Vällingevägen, inte långt från gamla Södertäljevägen. Det är bara att köra några vändor fram och tillbaka på den så får man i stort sett samma upplevelse. Dom som var med när vi åkte där sist kan nog gå i god för krokigheten...
    Nja, det är nog kul att köra på den vägen, men en körning på Tuvängen är något annat. Man får, med hjälp av erfarna instruktörer, verkligen lära sig kurv- och bromsteknik. Vilket man, enligt mitt menande, aldrig kan slipa nog mycket på. Dessutom hade vi himla trevligt där den dagen med fika, hojsnack och bus. Kostar en trehundring vilket jag tycker är billigt med tanke på att där fanns cirka sex instruktörer som instruerade och gav feedback.

Liknande ämnen

  1. Fråga om Bankörning
    Av Allaandranamnvarupptagna i forum Träffar & Körningar
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2013-03-29, 10:21
  2. Bänkörning på ny hoj!
    Av erkagn i forum Mekhörnan
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2011-05-12, 22:00
  3. Bankörning och typ av hoj
    Av Mats Liifv i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-10-08, 15:55

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •