Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 14

Ämne: Tillbehör Triumph

  1. #1
    Medlem obans avatar
    Reg.datum
    okt 2008
    Ort
    Ale
    Inlägg
    177

    Tillbehör Triumph

    Eftersom ni Mats och Jonas efterfrågade det så får jag väl starta en tråd

    Har letat efter en annan ruta till min Trophy, men det enda jag hittat har varit högre rutor och jag ville hellre ha en lägre. Men så på http://www.triumphrat.net/ ,(där har ni ett forum att besöka alla ni Triumphägare) såg jag en bild på en ruta jag gillade så mailade han som lagt in bilden (en skotte), och fick reda på att han beställt rutan från Nya Zeeland (www.bikescreens.com)
    3 veckor senare satt rutan på hojen.
    (tänk va liten världen blir ändå nu när internet finns )

    Fick även ett annat tips på en butik som säljer Triumph delar på Nya Zeeland och som har en hel del som inte är så lätt att få tag på, då till priser som är riktigt bra trots den långa frakten: http://www.thunderbike.co.nz/index.htm
    En jag känner som har en Rocket har tänkt beställa en del därifrån

    så, där är några tips att starta med :-)

    lägger in en bild på efter och före på hur en ruta kan ändra en hoj med
    Bifogade bilder Bifogade bilder

  2. #2
    Medlem klauss avatar
    Reg.datum
    feb 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    863
    Måste säga att den lägre rutan var riktigt snygg på hojen.
    Annars såg det ut att vara samma ruta nertill,bara kapad upptill,det jobbet lär inte vara något större problem för mig ifall ni vill anlita. Beror förstås var priset hamnar på den Nya Zealendska rutan,om den är billig så är det kanske ingen ide att göra hantverket. Nå,nu vet ni,lägg en offert ifall intresserade.

  3. #3
    Medlem obans avatar
    Reg.datum
    okt 2008
    Ort
    Ale
    Inlägg
    177
    Citat Ursprungligen postat av klaus Visa inlägg
    Annars såg det ut att vara samma ruta nertill,bara kapad upptill,det jobbet lär inte vara något större problem för mig ifall ni vill anlita.
    Funderade på det jag med, men eftersom jag vill ha orginalrutan kvar och de ofärdiga ersättningsrutor jag hittat i Sverige var dyrare än den färdiga från andra sida klotet så bestämde jag mig för att köpa den istället

  4. #4
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av oban Visa inlägg
    Funderade på det jag med, men eftersom jag vill ha orginalrutan kvar och de ofärdiga ersättningsrutor jag hittat i Sverige var dyrare än den färdiga från andra sida klotet så bestämde jag mig för att köpa den istället
    Hur var det med tullavgifter och liknande?
    Handlade en gång från USA, blev ingen bra affär. Tillkom runt 30% på priset innan jag hade fått mina saker genom tullen, antar att du klarade dig från en liknande blåsning.
    ~ Mats

    Min blogg

  5. #5
    Medlem obans avatar
    Reg.datum
    okt 2008
    Ort
    Ale
    Inlägg
    177
    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Hur var det med tullavgifter och liknande?
    Har handlat från utanför EU förr så hade de avgifterna med i beräknadet. Men av nån anledning hade säljaren (råkat?) markera för "gift" på den gröna tulllappen och i paketet låg enbart en installationsanvisning, ingen faktura så fick det som en liten bonus den här gången

    Men räkna alltid med tullavgift och 25% moms på hela beloppet (inkl. frakt och tull) innan ni beställer från länder utanför EU så slipper ni gå på en mina

  6. #6
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av oban Visa inlägg
    Har handlat från utanför EU förr så hade de avgifterna med i beräknadet. Men av nån anledning hade säljaren (råkat?) markera för "gift" på den gröna tulllappen och i paketet låg enbart en installationsanvisning, ingen faktura så fick det som en liten bonus den här gången

    Men räkna alltid med tullavgift och 25% moms på hela beloppet (inkl. frakt och tull) innan ni beställer från länder utanför EU så slipper ni gå på en mina
    Misstänkte att det måste vara så det går till för att det ska funka. Görs alltså upp i förväg, annars blir det svårt att räkna hem det hela...

    Kommer inte att göra om samma misstag igen!
    ~ Mats

    Min blogg

  7. #7
    Medlem obans avatar
    Reg.datum
    okt 2008
    Ort
    Ale
    Inlägg
    177
    nja, den här gången var det faktiskt inte uppgjort utan bara en bra service från säljaren

    Hade även inkl tull och moms varit billigare att köpa därifrån, eller i alla fall lika billigt som en större ruta kosta. Då slapp jag ju också problemet med att kapa den.

  8. #8
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av oban Visa inlägg
    nja, den här gången var det faktiskt inte uppgjort utan bara en bra service från säljaren

    Hade även inkl tull och moms varit billigare att köpa därifrån, eller i alla fall lika billigt som en större ruta kosta. Då slapp jag ju också problemet med att kapa den.
    Skulle gjort likadant som du, behållit originalrutan intakt och köpt en till istället.

    Fin hoj du har förresten, tycker den påminner rätt mycket om min Panna i stilen, med den höga rutan.
    ~ Mats

    Min blogg

  9. #9
    Medlem obans avatar
    Reg.datum
    okt 2008
    Ort
    Ale
    Inlägg
    177
    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Fin hoj du har förresten, tycker den påminner rätt mycket om min Panna i stilen, med den höga rutan.
    Gillar den med
    Var faktiskt ute och tittade lite efter en Panna också när jag såg den första gången, ville ju ha nåt liter mer touringaktigt än den Virago jag hade innan. Fick bli en provkörning och sen var jag fast. Blev ingen affär den gången p.g.a. att vi inte kom överens om mellanskillnaden riktigt, men sen hittade jag den här nån månad senare och då blev det affär.
    Att Trophyn var några 10-lappar billigare än motsvarande Panna spelade helt klart in en del i att jag ändrade mig, sen var det ju ingen nackdel att det inte var den vanligaste modellen heller

  10. #10
    Moderator Jonass avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Södermalm, Stockholm
    Inlägg
    1 560
    Har beställt nya väskor till min America. De som satt på drog ner helhetsintrycket kraftigt. De nya väskorna är på 18L. Finns både större och mindre, med och utan nitar. Vad tycks? Ser de för stora ut?

    XJM096-1001.jpg
    Före

    Triumph_America.jpg
    Efter

Liknande ämnen

  1. Dyrt med tillbehör
    Av erkagn i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-11-20, 11:42
  2. Tillbehör Yamaha XV 750
    Av nordsluttning i forum Custom
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-09-03, 23:56
  3. MC tillbehör i Gbg
    Av Linnex i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-08-27, 11:27
  4. reservdelar och tillbehör
    Av turbo i forum Veteran
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-12-17, 14:53

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •