Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 21 till 27 av 27

Ämne: Test av Dumma Idéer

  1. #21
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Gurrag Visa inlägg
    Menar du typ någonting såhär?
    Nja! Kanske inte riktigt men vore inte fel om vi hojåkare såg lite festligare ut. Lite mycke svart i vära kretsar.

    Om du tar en sån hjälmprydnad som han till vänster så lovar jag att komma med hårigt visir till våra gemensamma resor.

  2. #22
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Jag har varit på hobbyaffären, fiskeredskapsaffären, hos modisten och på en massa omöjliga ställen för att leta efter något med lämpligt hår. På väg att ge upp inventerade jag stadens second handbutik och hittade en tomtemask med lagom långt hår med syntettyg som stomme! Nu har ja en sak till att fundera över - vilket lim kan jag använda för att få det att sitta bergfast på visiret, syntettyg mot plexi??

    Sen en sak till! Om ni ser en vithårig varelse i svart hjälm komma farande - kör inte av vägen, det är bara jag.
    Senast redigerat av Ove den 2009-11-12 klockan 21:06.

  3. #23
    Varmlim, det går att lossa för du kanske vill byta färg på håret.
    Jan-Olov

  4. #24
    Medlem DearHunters avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Base camp Stockholm 43 m.ö.h.
    Inlägg
    942

    Talking

    Varför har Du inte testat att vända ut och in på hjälmen så att polstringen kommer utåt??

    En mycket beprövad ide som man kan prova är att släppa in en geting i hjälmen. Jag kan garantera dig att Du inte kommer att bekymra dig om ev buller från vindbruset när den studsar mellan hjälmens hårda yta och flinten.
    Men då uppstår det ett annat problem. Det är olagligt att spärra in små gulliga flygfän. Därför så måste Du ha en större hjälm alternativt mindre gulliga fän. Löss, yes ;D, löss är lössningen på problemet. För att lössen ska trivas så måste Du nu skaffa päls innanför hjälmen. Nu kommer det fina. Nu vänder Du hjälmen ut och in en gång till för att få pälsen och lössen på utsidan, vilket ju var målet som nu är logiskt berättigat. Nu har Du fått päls på utsidan av hjälmen som Du ville. Ett varningens ord bara. Undvik flatlössen. Ingen hit att komma hem till tanten med flatlöss i håret och en hjälm som ser ut som en bäver......

  5. #25
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Vilken rolig humor du har, DearHunter!

  6. #26
    Medlem DearHunters avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Base camp Stockholm 43 m.ö.h.
    Inlägg
    942
    Tackar, tackar.....kör man med insidan så är det säkrare och roligare...

  7. #27
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    har inte provat än för det blev ju en tomtemask och man kan inte sabba tomten förrän i mellandagarna. Men skissen är klar och prov ska göras. Ev kanske jag kan få en recention från Småland om rävpälsbrämad Schubert?

Liknande ämnen

  1. Test av budgethjälm
    Av biker i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2016-09-04, 13:47
  2. Test av actionkameror
    Av biker i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2015-07-05, 16:06
  3. Slut på ideer 07 Honda crf250r
    Av Sixxer i forum Offroad
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2015-05-06, 21:19
  4. Ideer om bakskärmen
    Av klaus i forum Mekhörnan
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-05-03, 13:58
  5. iq test
    Av tomahs900 i forum Off topic
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-03-23, 10:16

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •