Visa resultat för omröstning: Har du fått p-böter på hojen?

Antal röster
27. Du får inte rösta i den här omröstningen
  • Ja

    2 7,41%
  • Nej, betalar/ställer mig alltid på anvisad plats

    2 7,41%
  • Nej, har haft tur hittills

    23 85,19%
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 16

Ämne: MC och p-böter

  1. #1

    MC och p-böter

    Hittade en lapp på min hoj idag, 550:- i p-böter!

    Stod i ett parkeringsgarage, precis bredvid en vanlig p-ficka utan att inkräkta på denna. Nu är det visserligen parkeringsförbud på alla ställen förutom själva fickorna, men jag stod liksom bakom en pelare och var omöjligen i vägen för någon. Finns heller ingen särskild MC-parkering i närheten.

    Det intressanta är att jag stått där flera gånger tidigare, även mött p-vakt då jag ställt hojen där, men det har aldrig varit några problem. Tills idag, nån kanske vaknade på fel sida..

    Har ni fått p-böter med hojen? Borde det vara gratis?
    Hojen.nu - För oss som gillar motorcyklar!

  2. #2
    Medlem Seths avatar
    Reg.datum
    feb 2009
    Ort
    Kinne-vedum
    Inlägg
    165
    har inte fått några böter Dock har jag ej parkerat i större städer än Lidköping och på betalade och satte jag fast p-lappen i visiret på hjälmen när den var fastlåst på mc:n. Fullt synligt och så hoppades jag att ev p-vakter kunde tänka sig attt kolla på hjälmen
    Smc Medlem

  3. #3
    Står inte hojen i vägen för nån och inte tar någon platts så är det bara illvilja att sätta bot, en vanlig trampcycket får inga böter hur illa den än står tex. mitt i ett dörröppnig. Jag har inte fått böter på hojen men det kanske bara är en tidsfåga, vem vet det är sura pengar i alla fall.
    Jan-Olov

  4. #4
    Medlem Ingemars avatar
    Reg.datum
    nov 2008
    Ort
    Västervik
    Inlägg
    190
    :mad Böter är inte trevligt alls att tvingas betala allra helst om man bemödat sig om att inte stå i vägen för någon.
    Jag har hittills haft turen att slippa men har många gånger varit lite orolig. Brukar oftast välja att ställa hojen vid vanliga cykelplatser.

  5. #5
    Jag har aldrig fått böter. Och inte heller nånsin betalat P-biljett för att parkera.

  6. #6
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Jodå, böter har jag fått!

    Missat två gånger att det varit städnatt i Stockholm. Stod båda gångerna i P-ruta för MC. Hade det städats då? Icke, men böter skriver man gärna ut!

    Även i Västervik, på en avsides bakgata har jag fått böter på hojen. Gällde tydlligen något generellt P-förbud i staden på den tiden, i början på 90-talet. Fick alla dessa tre böter inom samma månad. Sedan dess har det varit lugnt, kanske mest är beroende på att jag alltid ställer mig på mc-parkeringar i Stockholm. Tror nästan vi har de mest nitiska och oresonabla lapplisorna i landet. Här, runt regeringskvarteren är dom helt hopplösa!
    ~ Mats

    Min blogg

  7. #7
    Medlem Starrider_Johnnys avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Huddinge
    Inlägg
    66
    Jag har ett minne från förra året på min blog då jag som tur var hade lämnat hojen hemma.
    http://starrider-johnny.blogspot.com...riterande.html
    Vi mailade till Stockholms stad och efter några veckor kom dom och målade en MC-ruta

  8. #8
    Klarat mig så här långt.
    Besök gärna min hemsida livet på två hjul.
    http://www.nogg.se/BajenSamMC

    Eller min nya mc blogg, Bajen-Sam Biker från Roslagen.
    http://bajen-sambikerfranroslagen.blogspot.com

  9. #9
    Medlem Ingemars avatar
    Reg.datum
    nov 2008
    Ort
    Västervik
    Inlägg
    190
    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Jodå, böter har jag fått!

    Missat två gånger att det varit städnatt i Stockholm. Stod båda gångerna i P-ruta för MC. Hade det städats då? Icke, men böter skriver man gärna ut!

    Även i Västervik, på en avsides bakgata har jag fått böter på hojen. Gällde tydlligen något generellt P-förbud i staden på den tiden, i början på 90-talet. Fick alla dessa tre böter inom samma månad. Sedan dess har det varit lugnt, kanske mest är beroende på att jag alltid ställer mig på mc-parkeringar i Stockholm. Tror nästan vi har de mest nitiska och oresonabla lapplisorna i landet. Här, runt regeringskvarteren är dom helt hopplösa!
    Skulle det just behöva hända i lilla mysiga V-vik. Men låt det inte skrämma dig från

  10. #10
    Medlem Ingemars avatar
    Reg.datum
    nov 2008
    Ort
    Västervik
    Inlägg
    190
    [QUOTE=Ingemar;28886] Skulle det just behöva hända i lilla mysiga V-vik. Men låt det inte skrämma dig från att besöka vår lilla vanligen mc-vänliga stad,

Liknande ämnen

  1. Böter och indraget körkort. Vad gäller?
    Av Mc-Bosse i forum Off topic
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2011-11-21, 20:36

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •