Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 31

Ämne: Vinterklädsel

  1. #11
    Medlem on2wheels avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Huvudstaden
    Inlägg
    202
    Citat Ursprungligen postat av Nina Visa inlägg
    Det finns också eluppvärmda strumpor på Jula, tårna hålls varma med batteri. Tittar man bara runt så hittar man det ena och det andra. Jägarstrumpor är bra, de är av ull.
    Ja, fan va coolt. Ha ha.. eluppvärmda strumpor. Hamnar rakt in på önskelistan till Tomten.
    Tack för den!
    Återfalls skogsmulle!

  2. #12
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    De är jättebra, jag hade såna i Älvdalen, frös inte ett dugg om tårna. Jag trodde inte batteriet skulle få plats men det får det, det sitter så fiffigt till ovanför stövelskaffet, i alla fall på mina stövlar. Det är såna där stora och runda batterier.

  3. #13
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Finns ju naturligtvis både västar, strumpor och handskar som är eluppvärmda för den som ska åka när det är riktigt kallt. Höll nästan på att glömma skoteroverall. Bör finnas en del saker att hämta bland övrig skoterutrustning också. Börjar man hamna där är det nog frågan om körning långt och i riktigt låga temperaturer.

    Visst finns det, som Nina säger, både det ena och det andra om man skulle vilja åka till Nordkap mitt i vintern....
    ~ Mats

    Min blogg

  4. #14
    Medlem Linnexs avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Vislanda (3 mil SV Växjö)
    Inlägg
    553
    Har julas strumpor liggande. Köpte dem för att testa till cykling men då värmedelen är som att ha en glasspinne under tårna så var de inte intressanta i det fallet. Dock fungerar de säkert bra för MC eller jakt.
    Är batterierna i vägen för stöveln så är det ju inte för avancerat att fixa.

  5. #15
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    6
    Tack för alla sköna tips! Känns som jag fått underlag för att kunna köra långt in på vintern :-)

    /Daniel

  6. #16
    http://www.warmnsafe.eu/default.asp?lang=se Här finns mer av eluppvärmda kläder.
    Jan-Olov

  7. #17
    Mc-Bosse
    Gäst
    Jag tipsar om flytoverallen som sjöräddningstjänsten använder: http://www.idefixteko.se/open_produk...&plats_id=1457

    Körde med den när jag körde moped och även nu ibland med mc:n. En fleccejacka och jeans under och jag fryser inte ens när det är minusgrader. Helt vind/vattentät och kragen invikt sluter i princip tätt mot hjälmkanten. På mc i högre farter än mopeden så ska jag prova med mc-stället och sen denna overall över när det är typ 10 minus...

    Jag hittade min overall på Ö&B för 1 300: -. Skulle man köra ut i en sjö så flyter man ju också...
    Senast redigerat av Mc-Bosse den 2009-10-12 klockan 18:31.

  8. #18
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    På 70 talet fans SMC stället, riktigt varmt å gott. Jag har ett blått hängande,tyvärr har det krympit vid magen.
    Imago,skoterställ heter det nog igentligen.
    Jan

  9. #19
    http://www.idefixteko.se/open_produk...asp?plats=1493
    Skoterovealler. Jag har handlat en del annat har inte haft något att klaga på.
    Jan-Olov

  10. #20
    Medlem Linnexs avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Vislanda (3 mil SV Växjö)
    Inlägg
    553
    Hur tålig är en scooteroverall mot asfaltsfriktion?

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •