Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 30

Ämne: Kontaktlista Sthlm

  1. #11
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Alla sådana här forum är jättebra,folk får reda på varandras existens. Vad man sen vill utnytja den till är ju olika.
    Själv har jag träffat ett antal å provkört deras hemmavägar.
    Jan

  2. #12
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Alla sådana här forum är jättebra,folk får reda på varandras existens. Vad man sen vill utnytja den till är ju olika.
    Själv har jag träffat ett antal å provkört deras hemmavägar.
    Fantastiskt vilket trevligt resultat min blänkare här på forumet i somras gav.
    Alltsedan dess har vi, i olika konstellationer, varit ute på något nästan varje helg

    Platser vi besökt är Torö, Dalarö, Nynäshamn/Lövhagen, Söderköping två gånger för att äta glass, Mariefred, Kört Mälaren runt, varit på äppelmarknad i Grönsöö, kvällstur på Svartsjölandet, tur till Österbybruk och kanske ytterligare något som jag glömt.
    Dessutom var jag ute och åkte en sväng med Molgan ner till färjan vid Kvarsebo. Har blivit en del åkt...

    Va´många trevliga kompisar jag lärt känna. Känns som att jag inte kommer att ha några problem att hitta vänner att åka med nästa säsong.

    Allt detta tack vare forumet. Måste säga att det är bland det bästa jag gjort, att bli medlem här.

    Stort tack för tipset Nina!
    ~ Mats

    Min blogg

  3. #13
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Jag tog en riktig utmaning när jag åkte med Olle Å på värmlänska grusvägar på mina pilot road däck. Skrattar gott vid tanken, på ett av årets äventyr. En inbjudan på ett forum.
    Jan

  4. #14
    Moderator Jonass avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Södermalm, Stockholm
    Inlägg
    1 560
    Och vilken tur jag har som rookie i hojsvängen att hitta det här utmärkta forumet från början. Var inne och sneglade på några andra forum i våras, men när jag hittade detta visste jag att jag hittat rätt.

    Pratade med en kollega häromveckan som sålde sig Triumph America förra hösten då han inte kände någon att åka på turer med. När han nu ser hur jag lever upp och har kul med hojengänget så känner han en viss ånger.

    Personligen skulle jag inte alls gilla att köra hoj ensam en längre period. Vi är flockdjur och det är särskilt kul att vår flock är en härlig blandning av människor och att vi har haft mål under våra turer. Vi njuter av turerna samtidigt som vi får se Sveriges små pärlor. I sommar har det av olika skäl blivit "kortare" turer utanför Stockholm, men jag är säker på att vi kommer att planera för ett par längre turer till nästa säsong. Någon tur blir kanske riktigt lång som till Skåne och/eller Västkusten...

    Vart jag än åker med min nya hoj (vad det än nu blir) nästa säsong hoppas jag få se en klunga framför och bakom mig med andra hojenmedlemmar!!

    Tack alla för den gångna sommaren och för vad som komma skall!

  5. #15
    Medlem Gurrags avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    736
    Härligt forum.
    Precis som du så fastnade jag direkt för det här forumet.
    Trevliga och kunniga människor i en prestigefri, ärlig och öppen miljö.

    Allt man behöver =)

  6. #16
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Jag skulle faktiskt vilja köra runt i Sverige på mc och titta på sevärdheter, historiska platser etc.

  7. #17
    Medlem
    Reg.datum
    jun 2008
    Inlägg
    2 172

    Cool

    Citat Ursprungligen postat av Nina Visa inlägg
    Jag skulle faktiskt vilja köra runt i Sverige på mc och titta på sevärdheter, historiska platser etc.
    läste om en rundresa i småland i en mc-tidning och den var ca185km lång ,den slingrade sig runt sjöarn Helgasjön och Åsen där fanns det härliga hojvägar och fina utflyktsmål blev faktikt lite sugen att åka där nere några vändor nästa säsong men det finns ju många mil av outforskad e vägar kvar i mellan sverige så man får klura lite nu när det är lågsäsong.

  8. #18
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Vi gamlingar har snackat om något vi kallar glasriket. Där skulle ingå en del utflykter som du nämner. Eventuelt en bilkyrkogård. Vandrarhem fins om man bokar i tid.
    Jan

  9. #19
    Moderator Jonass avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Södermalm, Stockholm
    Inlägg
    1 560
    Jag föreslår att någon startar en ny tråd som handlar om möjliga utflyktsmål/färdvägar runt om landet. Den tråden bör kunna bli en av vinterns mest besökta.

  10. #20
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    "Upptäcktsresan" heter en skrift vi brukar få i brevlådan varje vår.

    En utmärkt källa för inspiration. Där ges förslag på olika sevärdheter i de olika landskapen. Jättebra publikation som jag under många år använt inför mina resor runt om i landet.
    ~ Mats

    Min blogg

Liknande ämnen

  1. Kvällstur Sthlm 6/7
    Av Jonas i forum Träffar & Körningar
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2010-07-07, 22:27
  2. Påskaftonstur Sthlm
    Av Jonas i forum Träffar & Körningar
    Svar: 81
    Senaste inlägg: 2010-04-06, 18:23
  3. Lördagstur 21/11 Sthlm
    Av Jonas i forum Träffar & Körningar
    Svar: 85
    Senaste inlägg: 2009-11-23, 22:12
  4. Tur i Sthlm 7/10
    Av Jonas i forum Träffar & Körningar
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-10-07, 07:21
  5. Sthlm-Gbg T/R
    Av Jonas i forum Touring
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-06-07, 09:07

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •