Sidan 3 av 5 FörstaFörsta 12345 SistaSista
Resultat 21 till 30 av 41

Ämne: Touring/offroad

  1. #21
    Medlem on2wheels avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Huvudstaden
    Inlägg
    202
    Citat Ursprungligen postat av Molgan Visa inlägg
    Vstrom 650 har samma spis som min SV, har kört mycke grusväg med den och det funkar kanon. =) Men Vstrom har väl inte 21" orginal?
    Stämmer men det är ju inget större hinder antagligen. Sitter 16 eller 17 tum på.

    Känner dock igen mig i sökandet och V-strom´arna var riktigt intresanta, kanske inte 1000 pga vikten, men 650, hade en hel del kw vad jag mins och härligt vrid på pappret iaf, men det borde ju du ha en hel del erfarenhet av Molgan med din SV!
    Återfalls skogsmulle!

  2. #22
    Medlem Hamres avatar
    Reg.datum
    sep 2007
    Ort
    Lysekiiil
    Inlägg
    435

    Thumbs up

    Jag kör en V-Strom 650, perfekt hoj. Bekväm på långtur. Skitkul på grus. Funkar tom. på snö.
    En hoj för fullvuxna!
    Rekommenderas.
    Put something nice between your legs, Street Triple.
    Jag Vägrar Kategoriskt Customhoj!

  3. #23
    Medlem Guzzi-Leifs avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    1 217
    Mitt val för samma preferenser (utom ren off road) blev Moto Guzzi Stelvio.
    Fast de finns ju bara nya eller nästan nya...

  4. #24
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av Guzzi-Leif Visa inlägg
    Mitt val för samma preferenser (utom ren off road) blev Moto Guzzi Stelvio.
    Fast de finns ju bara nya eller nästan nya...
    Vet man vad man vill ha och varit med ett tag så...
    ~ Mats

    Min blogg

  5. #25
    Jag har kört Varadero 1000 nu i två år och triv jättebra med den, tung som ett as när jag skall flytta för hand men på vägen är den kalas, frugan har åkt lite och tycks trivas där bak, lite hög men det är en vanesak. Varaderon bör vara nyare än 03 för då kom bränsle insprutning och sexväxlade lådan vilket sänkte bränsle förbrukningen. Kraften räcker till med råge. Jag valde mellan varaderon och Vstrom 1000, väldigt lika men Vstomen är lättare och därmed betydligt kvickare, men däremot är Varaderon lite sävligare till sitt sätt och min modell har ABS och kombibromsar vilket gjorde att jag valde Varaderon.
    Jan-Olov

  6. #26
    Medlem Gurrags avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    736
    Jädrans vad många fina förslag man fått!!
    Undra om man ens hinner tänka igenom och jämföra nackdelar och fördelar med alla hojar innan våren.

    Måste passa på att tacka alla för att ni ägnar tid för att hjälpa mig. Något säger mig att sista förslaget inte är lagt i denna diskussion =)

  7. #27
    Jag måste naturligtvis instämma i rekommendationerna av BMW R1100GS. En bekväm kameleont som inte är bäst på något men trivs utmärkt på både asfalt och grus.

    Innan jag köpte GS:en tittade jag en del på Yamaha TDM 850/900 som Texas nämnde, och Honda Transalp. Båda kändes "fullvuxna" och med bekväm upprätt körställning för mig som är 184 cm.

    TDM:en var en pigg krabat som kändes både bekväm och busig på samma gång.

    Transalpen var mer "beskedlig" och inte helt olik GS:en i beteende. Hade jag inte blivit (för-)ledd in på R-GS-spåret så hade jag antagligen kört en sådan idag.

    Triumph Tiger har jag bara kört av sen årsmodell och på asfalt. Den var mycket bekväm men "själlös" tyckte jag. Mycket subjektivt förstås.


    En klar fördel med BMW R-GS är att det är en av de få motorcykelmodeller för de pengar vi pratar om som har ABS. Det var faktiskt en av de starkaste faktorerna som spikade BMW-köpet för min del.
    Senast redigerat av Gnistvändaren den 2009-10-10 klockan 17:44.

  8. #28
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Såg idag på Blocket: Africa Twin för 30.000:- i Örebro. Verkar vara fin och kan vara rätt för en lång man. Kan vara värt en koll?

  9. #29
    Medlem Gurrags avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    736
    Citat Ursprungligen postat av Gnistvändaren Visa inlägg
    Jag måste naturligtvis instämma i rekommendationerna av BMW R1100GS. En bekväm kameleont som inte är bäst på något men trivs utmärkt på både asfalt och grus.

    Innan jag köpte GS:en tittade jag en del på Yamaha TDM 850/900 som Texas nämnde, och Honda Transalp. Båda kändes "fullvuxna" och med bekväm upprätt körställning för mig som är 184 cm.

    TDM:en var en pigg krabat som kändes både bekväm och busig på samma gång.

    Transalpen var mer "beskedlig" och inte helt olik GS:en i beteende. Hade jag inte blivit (för-)ledd in på R-GS-spåret så hade jag antagligen kört en sådan idag.

    Triumph Tiger har jag bara kört av sen årsmodell och på asfalt. Den var mycket bekväm men "själlös" tyckte jag. Mycket subjektivt förstås.


    En klar fördel med BMW R-GS är att det är en av de få motorcykelmodeller för de pengar vi pratar om som har ABS. Det var faktiskt en av de starkaste faktorerna som spikade BMW-köpet för min del.
    För en ovan förare som mig själv kan nog ABS vara skillnaden mellan en rejäl klotning eller hård inbromsning vid ett tillbud.

  10. #30
    Medlem Gurrags avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    736
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Såg idag på Blocket: Africa Twin för 30.000:- i Örebro. Verkar vara fin och kan vara rätt för en lång man. Kan vara värt en koll?
    Jo. Jag har dräglat lite över den också. Tyvärr har jag ännu inte pengarna som behövs och så måste jag forska mer om modellerna. Vet inte vad som är vanliga fel eller hur långt de kan beräknas gå.

Liknande ämnen

  1. Offroad-bil.
    Av pentti01 i forum Off topic
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2013-08-08, 15:44
  2. Offroad/touring
    Av Greven i forum Offroad
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2011-10-10, 12:57
  3. Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-11-02, 20:52
  4. Skyddsjacka för offroad
    Av Nina i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2009-03-15, 10:55
  5. Offroad???
    Av tomahs900 i forum Off topic
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-07-01, 19:24

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •