Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 23

Ämne: Hojen.nu skylthållare

  1. #11
    Ska undersöka saken närmare och kolla upp mer exakt pris, återkommer så fort jag vet.
    Hojen.nu - För oss som gillar motorcyklar!

  2. #12
    Många av oss kanske redan har en bra skylthållare och endast behöver byta listen.
    Skylthållarna på dom nyare hojarna som är satta i trafik borde väl vara av "typ" standardmodell då dom flesta mc-firmor gärna sätter sitt namn på just listen, så jag utgår från att många av oss bara skulle behöva byta listen.
    Jag kan ju ha helt fel och i så fall är hela kitet skylthållare+list intressant i alla fall för mig.

  3. #13
    Mc-Bosse
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Ingemar Visa inlägg
    Skulle komma lägligt för mig då den gamla inte ser så bra ut.
    Nu ska vi väl slippa skattemärket också om jag fattat rätt.
    Hojen skulle ju bli som ny igen.
    Skattemärket blir kvar. http://www.alltommotor.se/artiklar/n...te-bort-1.8425

  4. #14
    Medlem Linnexs avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Vislanda (3 mil SV Växjö)
    Inlägg
    553
    Citat Ursprungligen postat av Mc-Bosse Visa inlägg
    Lappkast.
    Refererad artikeln är från februari. Denna är från september från samma källa (allt om motor)
    http://www.alltommotor.se/artiklar/n...arkena-1.15509

  5. #15
    Mc-Bosse
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Linnex Visa inlägg
    Lappkast.
    Refererad artikeln är från februari. Denna är från september från samma källa (allt om motor)
    http://www.alltommotor.se/artiklar/n...arkena-1.15509
    Jaha. Det kommer att se konstigt ut utan skattemärke. Man är så van vid att det inte ska vara tomt i mitten.

  6. #16
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Den allra enklaste lösningen vore väl att lägga på några tioöringar på bensinpriset och skippa skatten och all administration. Den som kör mycket får betala mer än den som kanske har en bränslesnål bil och inte kör så mycket. Som det är idag är det djupt orättvist, alla betalar lika mycket skatt oavsett hur mycket eller lite man kör. Dessutom kan ingen smita från skatten.

    Mitt förslag skulle även vara ytterligare ett incitament att skaffa bränslesnålare bilar. Så enkelt kan man inte göra det, byråkraterna måste ha sitt att pyssla med. Det gick ju bra att ta bort den förhatliga kilometerskatten för dieselbilarna...
    ~ Mats

    Min blogg

  7. #17
    Medlem Linnexs avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Vislanda (3 mil SV Växjö)
    Inlägg
    553
    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Den allra enklaste lösningen vore väl att lägga på några tioöringar på bensinpriset och skippa skatten och all administration. Den som kör mycket får betala mer än den som kanske har en bränslesnål bil och inte kör så mycket. Som det är idag är det djupt orättvist, alla betalar lika mycket skatt oavsett hur mycket eller lite man kör. Dessutom kan ingen smita från skatten.

    Mitt förslag skulle även vara ytterligare ett incitament att skaffa bränslesnålare bilar. Så enkelt kan man inte göra det, byråkraterna måste ha sitt att pyssla med. Det gick ju bra att ta bort den förhatliga kilometerskatten för dieselbilarna...
    Känner jag staten rätt så har de väl redan lagt på de 10:öringarna... vad skulle staten göra utan bilister och rökare :

  8. #18
    Moderator Gerts avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Tormastorp-Hörby-Skåne
    Inlägg
    1 293
    Håller med om att det ser bra ut, men har jag redan med vår klubbs namn på moppen.
    Saddlebags can never hold everything you want, but they can hold
    everything you need.
    Gert Karlsson

  9. #19
    En liten testomgång med skylthållare är beställd! Återkommer på startsidan då de går att beställa(inom en vecka eller två)
    Hojen.nu - För oss som gillar motorcyklar!

  10. #20
    Medlem Ingemars avatar
    Reg.datum
    nov 2008
    Ort
    Västervik
    Inlägg
    190
    Det tackar man för.

Liknande ämnen

  1. Ny här på hojen.nu
    Av Masen i forum Ny på forumet
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2012-03-10, 15:18
  2. GPS på hojen
    Av erkagn i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2011-06-05, 15:46
  3. Hojen.nu skylthållare nu i webshopen!
    Av pewa i forum Om hojen.nu
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-11-07, 16:50
  4. Skylthållare Dorsoduro
    Av tomahs900 i forum Street
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-10-23, 22:21
  5. Hojen.nu 2år!
    Av pewa i forum Nyhetsarkiv
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2009-05-05, 19:40

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •