Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Avlivning.

  1. #1
    Moderator Gibsons avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Tyllinge (Västervik)
    Inlägg
    3 424

    Avlivning.

    Idag så var vi hos veterinären och avlivade våran katt OZZY, han hade fått problem med njurarna och hade svårt att andas pga vatten i lungorna.
    Det är lika jobbigt varje gång som man blir av med en vän även om det är ett djur.
    Min hojblogg
    Min vardagsblogg
    Det krävs talang för att spela hård rock och blues medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop.

  2. #2
    Medlem Molgans avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    1 689
    Usch, tråkigt. =( Även katter är ju små personligheter. Min gamla kisse fyller snart 18 och har oxå lite krassliga njurar, och nu har hon blivit ganska orkeslös i bakbenen med. Hon är pigg å nöjd trots allt men jag hoppas hon får ett bra avslut, känns som det närmar sig.
    Grusmysfilm.
    Kurvnötarfilm.

    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Den som aldrig kört vilse har inte sett världen!

  3. #3
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Det är den sorgliga baksidan med husdjur, de blir gamla långt tidigare än vi själva blir.

  4. #4
    Medlem
    Reg.datum
    jun 2008
    Inlägg
    2 172
    beklagar det med katten ,kommer ihåg när vi körde upp till strömsholm med hunden det finns roligare stunder här i livet.

  5. #5
    Kan verkligen sätta mig in i hur du känner dig. Det blir så tomt efteråt. Och alla har dom sina egna personligheter där ingen kan ersätta den andra.

  6. #6
    Medlem Gurrags avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    736
    ;(
    Ja vad säger man..
    Beklagar förlusten.

  7. #7
    Moderator Jonass avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Södermalm, Stockholm
    Inlägg
    1 560
    Beklagar sorgen, Gibson! Jag har varit med om att ta beslutet att göra slut på lidandet vid ett antal tillfällen och det är alltid lika tungt. Minns särskilt ett tillfälle när en av mina hundar sövts ned. Jag klarade helt enkelt inte att köra hem utan fick be om hjälp av en vän. Den hunden var det något särskilt med och hon blev bara ett år gammal. Hon lyckades ändå under sin korta levnadstid charma alla. Djur är också människor, som någon sagt...

    Millan_valp.jpg
    Millan

  8. #8
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Det där är en så väldigt tråkig del av djurägandet. "Priset man får betala" för alla år av trevlig samvaro med sitt djur. För mig är dom definitivt familjemedlemmar och är djupt saknade. Förstår precis hur det känns nu...
    ~ Mats

    Min blogg

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •