Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 21 till 26 av 26

Ämne: Söndagstur Sthlm 4/10

  1. #21
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av Jonas Visa inlägg
    Jag kommer med hojen runt elva, Mats. Om det passar.
    Visst passar det!

    Vi får ta en fika hemma hos mig i stället. Blir kul att höra om dina erfarenheter av din första dag som "riktig hojåkare".
    ~ Mats

    Min blogg

  2. #22
    Moderator Jonass avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Södermalm, Stockholm
    Inlägg
    1 560
    Det blir bra. Tänkte rulla nu, men tar så många omvägar som jag kan hitta. Börjar regnet ösa ned ringer jag och kollar om jag kan komma något tidigare.

  3. #23
    Moderator Jonass avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Södermalm, Stockholm
    Inlägg
    1 560
    Så var då Mats hoj återlämnad i boet och efter en välsmakande kaffe hos Mats och Maud och deras tre fina katter styrde jag snabbt hemåt för att slippa regnet som skulle börja falla vid tolvtiden. Men ännu är inget regn i sikte. Istället har det varit ganska soligt hela förmiddagen och rent av skönt ute. Helt klart okej hojåkarväder.

    Men jag är nöjd i alla fall. På vägen till Mats i morse valde jag att cruisa inne i Stockholms stad. Klockan nio en söndagsmorgon är det nästan folktomt och brölet mellan husfasaderna låter extra gott. Men jag körde lugnt och lät hojen rulla fram på tomgång. Men på Kungsgatan upp mot Sveavägen kunde jag bara inte låta bli att peta i tvåan och dra rullen i botten. WOW! Rekommenderas!

    Jag saknar redan Mats hoj som kändes helt lagom att börja med. Kan absolut tänka mig en America eller annan hoj i den storleken under en säsong eller två medan jag "övningskör" på egen hand.

    Återigen ett stort tack till Mats som jag hoppas kunna återgälda någon dag.

  4. #24
    Moderator Gibsons avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Tyllinge (Västervik)
    Inlägg
    3 424
    Citat Ursprungligen postat av Jonas Visa inlägg
    Så var då Mats hoj återlämnad i boet och efter en välsmakande kaffe hos Mats och Maud och deras tre fina katter styrde jag snabbt hemåt för att slippa regnet som skulle börja falla vid tolvtiden. Men ännu är inget regn i sikte. Istället har det varit ganska soligt hela förmiddagen och rent av skönt ute. Helt klart okej hojåkarväder.

    Men jag är nöjd i alla fall. På vägen till Mats i morse valde jag att cruisa inne i Stockholms stad. Klockan nio en söndagsmorgon är det nästan folktomt och brölet mellan husfasaderna låter extra gott. Men jag körde lugnt och lät hojen rulla fram på tomgång. Men på Kungsgatan upp mot Sveavägen kunde jag bara inte låta bli att peta i tvåan och dra rullen i botten. WOW! Rekommenderas!

    Jag saknar redan Mats hoj som kändes helt lagom att börja med. Kan absolut tänka mig en America eller annan hoj i den storleken under en säsong eller två medan jag "övningskör" på egen hand.

    Återigen ett stort tack till Mats som jag hoppas kunna återgälda någon dag.
    Låter som om du har haft en trevlig förmiddag.
    Min hojblogg
    Min vardagsblogg
    Det krävs talang för att spela hård rock och blues medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop.

  5. #25
    Idag åkte jag en timmes tur ut till Tyresö slott (så fint där) och min kusin fick åka med. Hon fyllde 35 och jag tog henne på en födelsedagsrunda. Det var uppskattat och jag fick min första "hälsning" från en annan motorcyklist (hihi), jättenice tyckte vi båda. Jag ville bjuda henne på en fika där men hon hade dessvärre lite brådis och behövde hämta upp sin son från ett kalas. Så vi fick vackert åka hem igen. Vädret var en salig mix, spöregn, duggregn och uppehåll med solglimtar.

  6. #26
    Medlem adaras avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    141
    Mhmm, vädret lämnade lite att önska på eftermiddagen tycker jag, var bättre i förmiddags. Dumt att man litade på SMHI som lovade regn på förmiddagen och inget regn på eftermiddagen. Det blev precis tvärtom såklart. Men lite regn har aldrig skadad ngn, så vi var också ute lite runt Vallentuna/Arlanda. Hittade några väldigt trevliga landsvägar där, får hitta tillbaka på våren när det är torrt och färre blöta löv på vägen. Men kul val det=)

Liknande ämnen

  1. Söndagstur Vaxholm
    Av Jonas i forum Träffar & Körningar
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2010-04-26, 08:22
  2. Söndagstur
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-04-12, 10:45
  3. Sthlm-Gbg T/R
    Av Jonas i forum Touring
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-06-07, 09:07
  4. Söndagstur i solsken
    Av Johan T i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-01-20, 17:23
  5. Söndagstur.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-07-15, 16:26

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •