Sidan 6 av 6 FörstaFörsta ... 456
Resultat 51 till 55 av 55

Ämne: Lördagstur Sthlm 3/10

  1. #51
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Ja och förlåt mig igen för mitt dumma påhitt att gena för att möta upp er vid en korsning längre fram. Jag tänkte jag skulle bara gena och möta upp er, när jag kommer till korsningen som skulle vara beräknad ungefär när ni dyker upp så dök ni inte upp. Jag tänkte att då måste ni ha hunnit förbi redan eftersom Klaus hade ett bra flyt och tempo i dag så jag satte av efter er med hopp om att hinna ikapp. Nu fanns inte ni där längre fram och så kom samvetet ikapp mig så jag vände i Västerhaninge och möter er i höjd med Krigslida. Det var ju jä... korkat och obetänksamt av mig att gena och jag som bor i krokarna hittar ju lite här och där på småvägar hit och dit. Detta ska inte upprepas så nu kör jag runt med gruppen och genar inte där jag vet om genvägar.

  2. #52
    Medlem
    Reg.datum
    jun 2008
    Inlägg
    2 172
    Citat Ursprungligen postat av Gibson Visa inlägg
    Va är inte du med och åker??????
    du vet det är det f-rbannade jobbet igen

  3. #53
    Medlem
    Reg.datum
    jun 2008
    Inlägg
    2 172
    nu kan du sova med ett stort leende på läpparna jonas

  4. #54
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av Nina Visa inlägg
    Ja och förlåt mig igen för mitt dumma påhitt att gena för att möta upp er vid en korsning längre fram. Jag tänkte jag skulle bara gena och möta upp er, när jag kommer till korsningen som skulle vara beräknad ungefär när ni dyker upp så dök ni inte upp. Jag tänkte att då måste ni ha hunnit förbi redan eftersom Klaus hade ett bra flyt och tempo i dag så jag satte av efter er med hopp om att hinna ikapp. Nu fanns inte ni där längre fram och så kom samvetet ikapp mig så jag vände i Västerhaninge och möter er i höjd med Krigslida. Det var ju jä... korkat och obetänksamt av mig att gena och jag som bor i krokarna hittar ju lite här och där på småvägar hit och dit. Detta ska inte upprepas så nu kör jag runt med gruppen och genar inte där jag vet om genvägar.
    Ovanstående visar att allt funkade som det skulle. Helt rätt att stanna vid macken och vända när du inte dök upp upp. Om du hade mött dom som du trodde att du skulle göra hade siste man inte gjort sitt jobb, vilket han alltså gjorde. Nu vet vi hur vi gör i fortsättningen, håller oss till rutten. Klart man blir orolig om någon försvinner så där, skönt att det inte var skarpt läge utan bara berodde på ren obetänksamhet.
    ~ Mats

    Min blogg

  5. #55
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Misstänkte nästan att Trajan skulle falla Jonas i smaken. Alla som provkört har varit ett enda brett leende, t.o.m en tjej på jobbet som nog tror att hon är lagd mer åt sporthojshållet var mycket belåten. Fick höra av en annan jobbarkompis att jag gjort hennes dag genom att låna ut hojen en stund. Kul att så lite kan sprida en sådan glädje. Minns även Leffas flin när han varit ute och testat. Den har en förmåga att väcka positiva känslor. Just att ge lite mellangas vid en nerväxling för att sedan dra på lite känns fortfarande lika angenämt efter drygt fyrahundra mil. Den måste jag ha kvar, liksom en tourer. Grushojen är mindre viktig i sammanhanget även om den är kul på sitt sätt. Vore jag tvungen att göra mig av med en hoj fick det bli KTM:en. Lyckligt lottad med mina hojar som just nu täcker in det mesta av vad jag vill ha dom till!
    ~ Mats

    Min blogg

Liknande ämnen

  1. Lördagstur till Norrtälje.
    Av Mats Liifv i forum Träffar & Körningar
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2010-04-26, 08:22
  2. Lördagstur 21/11 Sthlm
    Av Jonas i forum Träffar & Körningar
    Svar: 85
    Senaste inlägg: 2009-11-23, 22:12
  3. Lördagstur på västkusten 22/8
    Av Gnistvändaren i forum Träffar & Körningar
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2009-08-23, 18:51
  4. Lördagstur på västkusten 8/8
    Av Gnistvändaren i forum Träffar & Körningar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-08-07, 23:19
  5. Lördagstur.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-08-05, 11:34

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •