Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 15 av 15

Ämne: Försäkringsbluff???

  1. #11
    Medlem tomahs900s avatar
    Reg.datum
    jan 2008
    Ort
    Skåne, Ystad
    Inlägg
    359
    Citat Ursprungligen postat av Nina Visa inlägg
    Ta bort alla försäkringar ur bolaget och ta nån annan, berätta att du är besviken på dom och varför du tar bort alla försäkringar. Och du kan kolla med Transportstyrelsen hur många reggade det finns. Jag hade blivit sur och sagt att då kan de gott ha det och bett dom dra åt helsefyr.
    Våra övriga försäkringar har ju varit "förhandlingsbara" o kan ju med all säkerhet säga att vi
    kommer riktigt billigt undan....2 vuxna 3 kids 1 hund 1 ödla 1 bil 1 hus 1 pool 1 eumoppe för 1300 i månaden.
    Känns inte som om man vill be dom fara tyvärr...

  2. #12
    Medlem christiankas avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    42
    Hör inte till denna tråd egentligen men som Mats säger när det har inträffat som inte skall inträffa är det upp till bevis.

    Har idag Bilsport & MC för hojen. Men hade hemförsäkring hos Trygghansa när huset brann ner för 7 år sedan. Dagen efter (det var vardag då) satt 30 000:- på kontot då vi hade kläderna vi ägde redan på kroppen.

    Dom var mycket bra att ha att göra med. Det som är kvar idag på Trygghansa är våra livförsäkringar där dom är bäst (vill jag minnas/tro).

  3. #13
    Medlem tomahs900s avatar
    Reg.datum
    jan 2008
    Ort
    Skåne, Ystad
    Inlägg
    359
    Citat Ursprungligen postat av christianka Visa inlägg
    Hör inte till denna tråd egentligen men som Mats säger när det har inträffat som inte skall inträffa är det upp till bevis.

    Har idag Bilsport & MC för hojen. Men hade hemförsäkring hos Trygghansa när huset brann ner för 7 år sedan. Dagen efter (det var vardag då) satt 30 000:- på kontot då vi hade kläderna vi ägde redan på kroppen.

    Dom var mycket bra att ha att göra med. Det som är kvar idag på Trygghansa är våra livförsäkringar där dom är bäst (vill jag minnas/tro).
    Samma som vi då....allt i trygg hansa...dock inte hojen...den e på bilsport o mc..
    Livfösäkringarna e helt klart bäst där...

  4. #14
    Mc-Bosse
    Gäst
    Det finns väl inget mer fördelaktigare försäkringsbolag än Bilsport/Moderna Sakförsäkringar när det gäller mc?

    Bilsport/Moderna Sakförsäkringar ringde mig häromdagen och ville ha mig som helkund. I mitt fall hemförsäkring, bil och släpet. Men då jag för några månader sedan flyttat allt utom mc:n till Folksam så bad jag honom återkomma. Men prisuppgifterna jag fick per telefon var faktiskt billigare än hos Folksam. Villkoren för försäkringarna har jag dock inte kollat.

  5. #15
    Medlem tomahs900s avatar
    Reg.datum
    jan 2008
    Ort
    Skåne, Ystad
    Inlägg
    359
    Citat Ursprungligen postat av Mc-Bosse Visa inlägg
    Det finns väl inget mer fördelaktigare försäkringsbolag än Bilsport/Moderna Sakförsäkringar när det gäller mc?

    Bilsport/Moderna Sakförsäkringar ringde mig häromdagen och ville ha mig som helkund. I mitt fall hemförsäkring, bil och släpet. Men då jag för några månader sedan flyttat allt utom mc:n till Folksam så bad jag honom återkomma. Men prisuppgifterna jag fick per telefon var faktiskt billigare än hos Folksam. Villkoren för försäkringarna har jag dock inte kollat.
    Gäller väl att inte bara kolla till priset...
    Fick oxå ett liknande erbjudande...dock försäkrar dom inte vår pool separat(vilket jag vill ha) ,skador som uppstår om sängen skulle pajja,och sen bor vi i en brf så de e lite speciellt med huset oxå.

    Däremot om några år då dom fått med alla detaljer som folk ställer som krav idag tror jag
    nog dom kan stå jämlika med de "stora"bolagen...frågan e ju vad som hänt med deras priser fram till dess?

    Försäkringar e en djungel.o trist e de o hålla på med oxå...

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •