Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 23

Ämne: Ryggskott

  1. #1
    Moderator Jonass avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Södermalm, Stockholm
    Inlägg
    1 560

    Ryggskott

    Har haft ett ordentligt ryggskott sedan i fredags. Ena ryggmuskeln i svankryggen fick sig antagligen en kyss när jag körde grus & gropkörning förra torsdagen. Har helvetes ont och kan knappt sitta på en stol i fem minuter innan muskeln börjar krampa. Och när den gör det skriker jag rätt ut av smärta. Inte kul alls. Har varit hos min naprapat i måndags som turligt nog har mottagningen tre meter från porten. Ska dit imorgon igen. Lyckligtvis har jag inte uppkörningen den här veckan. Att köra hoj är inte att tänka på för närvarande. Men om inte behandlingen imorgon hjälper, så kommer jag börja bli orolig. I vissa fall kan det ta upp till två månader för en ryggmuskel att läka ut även om det är sällsynt att det tar så lång tid. Skittråkigt är det i alla fall att inte kunna jobba, köra hoj eller plocka svamp när det är så fantastiskt fint väder.

    Det var bara det. Skönt att få skriva av sig om eländet även om jag bävar för att försöka resa mig från stolen nu...

  2. #2
    Medlem
    Reg.datum
    jun 2008
    Inlägg
    2 172
    krya på dig hoppas det är ok i ryggen tills i helgen

  3. #3
    Medlem Gurrags avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    736
    Krya på dig och hoppas du blir bättre snart.

    Har haft mosade muskler ett par gånger. Måste passa på och tipsa om thailiniment. Fungerar genom att öka blodcirkulationen och ger både en smärtlindrande och en läkande effekt. Bränner lite grann ett par timmar men är värt varenda droppe.

  4. #4
    Medlem tomahs900s avatar
    Reg.datum
    jan 2008
    Ort
    Skåne, Ystad
    Inlägg
    359
    Citat Ursprungligen postat av Gurrag Visa inlägg
    Krya på dig och hoppas du blir bättre snart.

    Har haft mosade muskler ett par gånger. Måste passa på och tipsa om thailiniment. Fungerar genom att öka blodcirkulationen och ger både en smärtlindrande och en läkande effekt. Bränner lite grann ett par timmar men är värt varenda droppe.
    Fick elstimulans behandlingen för min rygg...frisk efter 2 ggr..

    Annars kör jag arnikaliniment för hästar till min kassa axel när den gör sig påmind funkar bra,luktar skit!!

  5. #5
    Moderator Gibsons avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Tyllinge (Västervik)
    Inlägg
    3 424
    Krya på dig, har själv haft problem med ryggen och vet hur det är.
    Min hojblogg
    Min vardagsblogg
    Det krävs talang för att spela hård rock och blues medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop.

  6. #6
    Medlem Molgans avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    1 689
    Citat Ursprungligen postat av tomahs900 Visa inlägg
    Annars kör jag arnikaliniment för hästar till min kassa axel när den gör sig påmind funkar bra,luktar skit!!
    Hästliniment är ett mirakelmedel. Enda biverkningen är att man kan börja gnägga lite.
    Grusmysfilm.
    Kurvnötarfilm.

    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Den som aldrig kört vilse har inte sett världen!

  7. #7
    Moderator Jonass avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Södermalm, Stockholm
    Inlägg
    1 560
    Jag fick elbehandling och massage i måndags och hoppades att det skulle gå över då, men det har det inte gjort. Så nu hoppas jag på ett mirakel imorgon. Ska be naprapaten att ge muskeln en rejäl elshock. Har även kört med ett specialliniment med gott drag i. Upplever att det hjälper tillfälligt, men när jag suttit på en stol, som nu, i fem minuter är det rena döden att resa sig. Känns som om ryggen är en torr gren som kommer brytas itu när som helst. All dötid har jag ägnat åt att gå runt runt i lägenheten och memorera säkerhetskontrollen. Så den kan jag nu.

    Tack för omtankar och råd!

  8. #8
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Håller tummarna, eller kanske hellre tömmarna med tanke på vad du rekommenderats i form av hästkurer, för att du är okay till på söndag i alla fall!
    ~ Mats

    Min blogg

  9. #9
    Moderator Jonass avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Södermalm, Stockholm
    Inlägg
    1 560
    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Håller tummarna för att du är okay till söndag i alla fall!
    Tack! Jag med!

  10. #10
    Medlem Gurrags avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    736
    Hoppas du blir mycket bättre tills uppkörningen.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •